Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Jobbar på att få större vader & smalare lår.

Registrerad: 2008-05-16

Hej!

Jag har försökt träna upp vaderna en del, och det har blivit skillnad. Lite bättre men mina lår blir större också, och jag vill ha motsats effekten. Det tar mer i låren än i vaderna under träningen. Hur ordnar jag det?

Jag slutar setet pga. att låret belastas, men sällan för att vaderna känner så mycket.
Sen vill jag ha större vader inåt, men jaga får större vader utåt och bakåt (som förvisso ser väldigt bra ut och är uppmuntrande att se på). ^__^

Men det är lite av en grop från knäet, om ni förstår, och jag vill att musklerna ska byggas ut mer där.

Hur gör jag för att få smalare lår, men att behålla, och bygga ut vaderna? För att få snyggare proportioner. Jag använder davidsstatyn som vägledning och jämförelse.

Har ni en bättre bild för inspiration och vägledning, för vader, lår (benen)? så skulle det vara bra också.

Har ni länkar om det här är jag intresserad även av det. Allt gott och nyttigt.

Jag har tränat sittandes med vikter som trycks upp (vet inte vad maskinen heter).
Och jag har tränat stående, med vikter, och gjort (det traditionella?) tålyften, eller vad det kallas.

Det är vad jag gjort, men jag känner mer i låren, och även om de har fått fina former, så har de fått större omkrets också. Vaderna tr minre alltså, och vill vill verkligen pressa dessa!

Spänner jag fel muskler, tränar jag för snabbt? Jag läste om att hålla sig i bottenläget i fyra sekunder för att bygga massa, men det verkar inte fungera för mig, eller så är det bara dåliga dagar jag testat det. Jag kanske missade vad bottenläget är, kan ni förklara?

Tackar

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB