Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 51 52 53 54 55 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Registrerad: 2008-03-24

vad roliga ni  är! :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Bulk, cykel 1, pass 10, 15/5-08

Hantelpress
3x47,5kg
5x43,5kg
4x43,5kg

Vaffan. Min kropp vill verkligen inte lyfta 47,5kg-hantlar av nån anledning. Sista setet var f.ö. bara som jag lade mig fel och fick svindålig balans, inte som styrkan var för liten.

Laxdrag
5x90kg
5x100kg
5x110kg
3x115kg

Favorit i repris för variationens skull. Skönt att se att min laxdragstyrka fortfarande är intakt iaf.

Knäböj
3x105kg
5x105kg

Första setet var bara för att känna på vikten lite eftersom jag inte hade passare och av nån anledning valde att inte stå i böjburen. Andra setet filmade jag och upptäckte ett dåligt djup; gissningsvis pga rädsla och inte styrka då det inte var ett jättetungt set direkt.

Marklyft
1x160kg
2x160kg
1x160kg

Meh. Dålig rygg på nästan alla lyft också, även om det naturligtvis blev sämre och sämre för varje lyft jag gjorde.

Körde även lite ryckböjar, börjar få in balansen på lägre vikter nu, så ge mig några veckor så ska det sitta sen.

För övrigt tänker jag ta en paus om det inte går bättre nästa pass; verkar nästan som om jag är på väg mot överträning i den här takten. Lyckligtvis har jag tillräckligt med erfarenhet för att inte panik-byta program, annars hade jag gjort det för länge sen:P

//Lajne

Registrerad: 2008-03-30

Nu kände jag mig träffad:'(.Här blir de inga bullar=P.. Nä, men vad är laxdrag för någe?

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Laxdrag är Latsdrag. =D

Keep_On_Pumpin skrev:

Laxdrag är Latsdrag. =D

HAHA, okej! Funderade på det, men tänkte att killar som Lajne körde chins ;D. Men iof kanske man inte kan komma upp i 115 kg (blir ju mörkrädd) med dem.

Webbsida

Kör chins normalt sett, det var som skrivet bara för variation:)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Ljuvligt skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Laxdrag är Latsdrag. =D

HAHA, okej! Funderade på det, men tänkte att killar som Lajne körde chins ;D. Men iof kanske man inte kan komma upp i 115 kg (blir ju mörkrädd) med dem.

Sen när kan man inte köra chins @ 115kg? :)

high_school_boy skrev:

Ljuvligt skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Laxdrag är Latsdrag. =D

Äsch, vad vet jag egentligen(inte så mye). Har märkt att jag har mycket kvar att lära=)

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-15 12:55)

Webbsida

high_school_boy skrev:

115kg med kv inräknat är väl inte så farligt, men jag har svårt att föreställa mig att det finns speciellt många (om ens någon) som kör kv+115kg i chins:P

Lajne skrev:

high_school_boy skrev:

115kg med kv inräknat är väl inte så farligt, men jag har svårt att föreställa mig att det finns speciellt många (om ens någon) som kör kv+115kg i chins:P

Haha, nej med kv ofc, Ex. fd tjockislajne (9okg) med en 25a runt midjan (ja skrev inte en 25a mellan benen för du hade då fått huvud^^) blir ju 115kg. :)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Lajne, lär mig gärna bulgaren :) orkar inte googla, du kan ta det i min dagbok om du vill :)

Registrerad: 2008-03-24

Lajne: looking good ! =)

Registrerad: 2005-02-04

Bulk, cykel 1, pass 10

Låter intressant...
Hur cyklar du träningen?
(Antar du utgår från reps/set mängden?)

Webbsida

high_school_boy skrev:

Haha, nej med kv ofc, Ex. fd tjockislajne (9okg) med en 25a runt midjan (ja skrev inte en 25a mellan benen för du hade då fått huvud^^) blir ju 115kg. :)

Hehe ja. Eller en smal lajne med 40kg mellan benen, även om det var med smalt supinerat:)

Nipkiss skrev:

Lajne, lär mig gärna bulgaren :) orkar inte googla, du kan ta det i min dagbok om du vill :)

It has been taken care of;)

Spicegirl skrev:

Lajne: looking good ! =)

Iofs ett dåligt pass, men visst:P

Musicman1 skrev:

Låter intressant...
Hur cyklar du träningen?
(Antar du utgår från reps/set mängden?)

Månadscykler. Det är till viss del improviserat, men grundtanken är 2 månader deff med samma schema hela tiden (varierar från pass till pass om jag är uttråkad/känner att det behövs), tre månader diverse träning som ändras från månad till månad, en månad smolov, och sen börja om. Får se om det håller:)

Webbsida

Fitta. Min tumme bråkar med mig igen, får se lite men det är möjligt att jag gör klokast i att helt enkelt skita i OL-tävlingen eftersom jag verkar stå inför alternativen träna OL och ta sönder tummen eller inte träna OL alls. Jävligt synd faktiskt, jag såg verkligen fram emot det:/

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Lajne skrev:

Fitta. Min tumme bråkar med mig igen, får se lite men det är möjligt att jag gör klokast i att helt enkelt skita i OL-tävlingen eftersom jag verkar stå inför alternativen träna OL och ta sönder tummen eller inte träna OL alls. Jävligt synd faktiskt, jag såg verkligen fram emot det:/

noob

Webbsida

Bulk, cykel 1, pass 11, Age of Conan release date (För på något annat sätt behövs datumet inte beskrivas)

Hantelpress
5x47,5kg
2x47,5kg
4x47,5kg

Träffade helt fel i nergången på 3e repet i andra setet så jag fick nån sorts smalhantelpress, vilket resulterade i att bröstmuskeln på höger sida klarade av att höja armbågen långt mycket snabbare än triceps klarade av att höja hanteln. Därmed hamnade all tyngd på just triceps, som givetvis inte fixade en enhandsextension på 47,5kg, och hanteln trillade ner i bröstet igen. Lite surt, jag är helt säker på att jag hade fixat andra setet om det inte hade varit för det.

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:gOQcn_p0NV1SUM:http://www.kalmar.se/ImageVault/Images/scope_4/filename_bdZzYypUqaMozG7gE3vn.jpg/storage_Edited/webSafe_1/ImageVaultHandler.aspx
3x100kg
3x100kg

Har inte varit så här lätt på länge, de riktigt flög upp:)

Laxdrag
5x110kg
3x110kg
5x100kg
5x105kg

Slutade efter 3 på andra setet eftersom de började bli ostrikta. 100 var dock alldeles för lätt, kunde nästan accelerera ner dem så att de slog i bröstet.

Kniebeuge
5x100kg
5x105kg
5x105kg

Fulldjup, riktigt nöjd är jag.

Marklyft
3x140kg
3x140kg
3x140kg

Allt med en styrkelyftare som stod bredvid och försökte korrigera tekniken. Tyvärr blev det bara sämre och sämre för varje lyft, så jag gav upp och tackade för hjälpen och gick hem. Dock ett bra pass allt som allt, bara marken som inte stämde ju:)

//Lajne

Registrerad: 2008-04-09

Diggar dina hantelpressar. 40kg är det tyngsta jag har kört på eftersom det är det tyngsta som mitt gym har =(. Såna övningar som får mig att sakna konventionell styrketräning.

Laxarna saknar jag också en del men förhoppningsvis ger chinsen tillräckligt nu när jag lagt på mej lite. Men kör du frampå bröstet ist. för bakom nacken alltså? Finns det någon bra anledning till det annat än minskad skaderisk?

Webbsida

Gym med bara 40kg-hantlar suger:(

Angående laxarna så dels kan den minskade skaderisken debatteras (Arne Persson brukar posta mycket om det här så fort frågan kommer upp), och dels finns det inga direkta "fördelar". Snarare är det två olika övningar som tar en aning olika, den stora skillnaden är väl att man beroende på hur man vinklar armarna kan involvera även brösten när man drar framför. Det kan väl iofs ses som en nackdel om man försöker isolera ryggen, om vi nu ska prata i termer av fördelar och nackdelar:)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-17 18:03)

Mer vikt är väl helt klart en stor fördel att köra framför. :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Vad sa SLaren om dina marklyft? Vad behöver du jobba på?

Webbsida

HSB: Så kan man iofs se det ja, det beror på om man är rädd för att överträna brösten eller inte iom att den då får mer slakt än andra muskler. Men det gäller väl bara om man ligger riktigt nära sin överträningsnivå:)

Cyber: Framför allt att starta med höften längre ner, men för att göra det behöver jag mer bottenstyrka. Så i princip är det bara att fortsätta med djupa böjar och ha tålamod:) Tappade även ryggen mycket idag, men tror det beror mest på trötthet för det är inget jag brukar göra, speciellt inte på så låga vikter.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-17 18:52)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Mm böjen är det mer kritiskt i marken, där ligger du bra till. Bygga upp sätesmusklerna så kommer du öka även i mark.

Webbsida

Jepp, så har det alltid varit. Markökningar är ett mysterium för mig, jag ökar aldrig när jag borde, men det enda som är något sånär säkert är att när jag ökar i böjen ökar jag även förr eller senare i marken:P

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Cyber: Framför allt att starta med höften längre ner, men för att göra det behöver jag mer startstyrka. Så i princip är det bara att fortsätta med djupa böjar och ha tålamod:) Tappade även ryggen mycket idag, men tror det beror mest på trötthet för det är inget jag brukar göra, speciellt inte på så låga vikter.

Mark från platå? Jag körde det under en tid, sedan när jag gick tillbaka till "vanliga" mark så kändes det som päron.

Har själv en del problem med marken nu. Det som hjälper är att bli en 10a på förbannadskalan, då brukar lyften bli som bäst.

Sidor: 1 … 51 52 53 54 55 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB