Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 8 9 10 11 12 … 21  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

köttigt, som alltid ;-)

Registrerad: 2003-11-04

Vad är det där för fjortisbilder?! Upp med en riktig db och en sidechest där man ser benen från sidan också :-)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Keep_On_Pumpin skrev:

Jag tror jag snor din ådra från axeln ;)

+1, gärna med tillhörande axel!

Tar tillbaka det jag sa om fjolårsbilden :)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Tack :) haha, ja det är lite lunarstormvarning på den senaste. Ganska nytagna bilder finns ju på mig i dagsformstråden:

http://www.halso.info/forum/t-18047-183.html

Särskilt mycket har inte hänt sen dess... Jag återkommer om nån månad med bilder på bulkigare, solbrända muskler.

http://img216.imageshack.us/img216/608/sidechestkl9.jpg
http://img216.imageshack.us/img216/608/sidechestkl9.3f5a7faf56.jpg

Eftersom ni tyckte förra bilden var lite fjortizaktig så kommer här en ny bild. Jag vet inte hur man gör de "obligatoriska" poserna, men det ska väl föreställa sidechest det här. Jag har gått upp från 90 till 93 kg nu. Tycker jag är hård fortfarande, nästan hårdare faktiskt. Det är därför jag brukar deffa så hårt, jag tycker det är lättare att öka i kvalitetsmuskler då. Bulkar jag för länge blir jag bara fet och svag.

http://img211.imageshack.us/img211/3443/skjortawu9.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/3443/skjortawu9.f9f7948e7a.jpg

XD, måste vara lite fjortiz också

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-15 09:58)

T-Rex skrev:

fjortiz

;p

Jajaja, vi vet att du är hård! :) (jag är bara avis)

Bättre ljus på de här bilderna!
Edit: eller är det dig det är bättre färg på?

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-15 10:49)

Det är nog mig det är bättre färg på, lite iaf. Det blir inte så bra ljus med en pissig webcam.

Iaf. Jag var ute och sprang en vända. I början gjorde det väldigt ont i knäna, men en sisådär 10 min in i löpningen kändes det helt ok. Det känns inte så bra efteråt som det brukar... jag brukar känna mig uppfriskad och energisk efter löpning, nu känner jag mig bara lite matt. Inte alls kul. Ärtsoppa och proteindrink efteråt.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

T-Rex skrev:

Tycker jag är hård fortfarande, nästan hårdare faktiskt. Det är därför jag brukar deffa så hårt, jag tycker det är lättare att öka i kvalitetsmuskler då. Bulkar jag för länge blir jag bara fet och svag.

+ 1. Vet inte varför men efter 5-8veckors bulk börjar min träning gå skit. Slänger in en deff då och antingen lossnar träningen då eller veckan efter då ja inleder en ny bulk. :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

T-Rex skrev:

Det är därför jag brukar deffa så hårt, jag tycker det är lättare att öka i kvalitetsmuskler då. Bulkar jag för länge blir jag bara fet och svag.

Det är inte alls konstigt. Ju lägre kroppsfett = desto bättre insulinkänslighet. Ju mer kroppsfett = desto sämre insulinkänslighet. Dvs ju fetare man är desto fetare blir man =) Det är en av anledningarna att man bör helst ligga mellan 10-15% i BF.

Åt dem som har (fett) skall varda givet! som det står i bibeln! XD

Jag är väldigt uppmärksam på mitt blodsocker. Känner när det är stabilt eller när det svänger och vet ungefär precis vad jag behöver äta, när jag behöver äta det.

T-Rex skrev:

Jag är väldigt uppmärksam på mitt blodsocker. Känner när det är stabilt eller när det svänger och vet ungefär precis vad jag behöver äta, när jag behöver äta det.

Hmm,  okej? :)

Cybercowboy skrev:

T-Rex skrev:

Hmm,  okej? :)

YEAH! XD

Sa jag nåt flummigt? yeye, det betyder bara en sak. Dags att äta :D

Haha. Jag förstod bara inte om det var ett svar på mitt inlägg, eller om du verkligen har/hade blodsockret nere i fotknölarna. =)

Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Alltid lika imponerande dagsform som vanligt T-Rex!

Hur går det med stretchingen, kan Du göra en split ännu? Sedan tänkte jag fråga Dig, med tanke på Din kampkonstbakgrund, vad Du anser är viktigt för att kunna utföra en korrekt "Side kick" i fråga om vighet? Själv anser jag att en stor del ligger i baksida lår i jämförelse mot insida lår ex. även om den sistnämnda naturligtvis har en viktig ståndpunkt. Sedan kan jag tyvärr inte undgå att en bra rörlighet i höften är mycket gynnande för att göra denna spark, vad tycker Du?

Jag ställer denna fråga främst för att kontrollera min egen status för att kunna göra en "Side kick" eftersom jag anser mig ha problem med att få upp rörligheten i benen, har Du några tips? :)

Mvh

Tack!

Jag klarar spagat, men inte split.

Det finns ju olika typer av side-kicks, så det är svårt att veta exakt vad du tänker på. I de flesta typer vinklar du foten du står på så att tårna nästan pekar bakåt. Då underlättar det om du tränar på just spagat. För mycket stretch kan dock leda till överrörlighet, vilket inte är bra.

För att få kraft i sparken kan du försöka träna med motstånd. Fäst t.ex. en kabel i foten du sparkar med, eller sparka under vattnet i en simbassäng.

Jag tränade rygg idag och tillämpade Lajnes Bulgar-rutin i marklyft, med max 135 kg. Jag skulle antagligen maxa mer, men pga. ryggskadan ville jag ta det säkra före det osäkra. Det kändes jättebra! inte ont i ryggen. Lite ont i sidan av magen dock. Men på det hela taget betydligt skönare än mina tidigare mark-pass, och jag klarade hela serien utan fail, så nästa gång ska jag pröva att höja.

Jag trodde att det skulle vara lätt och att jag skulle kunna köra mitt vanliga mark-pass efteråt, men det tog verkligen där det skulle, och jag gick vidare med andra ryggövningar istället, chins/latsdrag/hantelrodd/sittande rodd.

Just nu har jag lite tomt i kylskåpet och lite dålig kassalikviditet, så det får bli ärtsoppa och proteinpulver XD

Imorgon testar jag bulgaren i bänkpress! :D

Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

T-Rex skrev:

Tack!

Jag klarar spagat, men inte split.

Det finns ju olika typer av side-kicks, så det är svårt att veta exakt vad du tänker på. I de flesta typer vinklar du foten du står på så att tårna nästan pekar bakåt. Då underlättar det om du tränar på just spagat. För mycket stretch kan dock leda till överrörlighet, vilket inte är bra.

För att få kraft i sparken kan du försöka träna med motstånd. Fäst t.ex. en kabel i foten du sparkar med, eller sparka under vattnet i en simbassäng.

Ok men då känns det som att min teori har en viss sannolikhet, iaf. Jag för köra vidare och ha lite tålamod, helt enkelt. Min version av "Side kick" är just så som Du beskrev den med att att tårna på den stående foten nästan pekar bakåt. Överrörlighet låter inget vidare, men jag tror knappast att en "Side kick" skapar ett sådant förhållande för min del samtidigt som jag är lååångt ifrån detta syndrom. ;)

Intressanta tips om hur man tränar sin kraft i sparkarna, där. Tack för hjälpen och lycka till med bänkpressen! :)

Mvh

Kul att mina synpunkter kommer till nytta! mina tips om övningar för hastighet/kraft i sparkar var ju inte direkt svar på frågan, men iaf. jag tar alltid tillfället i akt att tipsa om undervattensträning eftersom det är så grymt effektivt.

Idag blir det som sagt bulgaren i bänk med max 130 kg (jag maxar eg 135, men eftersom bulgaren är nytt för mig så sänker jag något). Nu laddar jag med gröt och bananer! :D Humöret är på topp! (efter-tenta-dag idag)

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

Kul att mina synpunkter kommer till nytta! mina tips om övningar för hastighet/kraft i sparkar var ju inte direkt svar på frågan, men iaf. jag tar alltid tillfället i akt att tipsa om undervattensträning eftersom det är så grymt effektivt.

Idag blir det som sagt bulgaren i bänk med max 130 kg (jag maxar eg 135, men eftersom bulgaren är nytt för mig så sänker jag något). Nu laddar jag med gröt och bananer! :D Humöret är på topp! (efter-tenta-dag idag)

Du kanske redan skrivit det i dagboken men jag minns inte om jag läst det; Vad pluggar du?

Juridik, sluttampen nu, ett par omtentor, specialkurser och så uppsatsen kvar...

Där ser man, hoppas tentan gick bra.

Tack, ja det kändes bra, därav energin på passet idag! :D

Riktigt nöjd med dagens bröstpass. Träningskompisen kom inte som bestämt och inte heller hörde han av sig. Sån dålig stil tolererar jag inte, så fr o m idag tränar jag ensam. (Om han inte har en riktigt bra ursäkt eller laga förfall som det heter :P)

Bulgaren i bänk alltså, dock baserat på 135 som max. Fixade nästan hela serien, dock fick jag ta en kort paus på 5-10 sek mellan första och andra reppet på 120. Jag var lite feg där och hade nog klarat det om jag fokuserat bättre.

Därefter körde jag nedåtlutande hantelpress, 8 reps med 40-kg hantlarna (tyvärr är det de tyngsta på gymmet...).

Sedan uppåtlutande hantelpress, 30-kg hantlar (åttareppare) och avslutade med uppåtlutade flies på 17 kg (åttareppare).

Lite kabelövningar där jag fick väldigt bra kontakt på lättare vikt.

Jag hade pump i hela bröstregionen och en känsla av kompakthet. Skönt! man såg också senorna spela som pianosträngar vilket var lite häftigt... XD

Därefter körde jag triceps - liggande extensioner runt huvudet för första gången i smithen! det kändes hur bra som helst. Jag ska fortsätta med den övningen! och så smalbänk.

T-Rex skrev:

Därefter körde jag nedåtlutande hantelpress, 8 reps med 40-kg hantlarna (tyvärr är det de tyngsta på gymmet...).

Det är därför man ska passa sig för sats gymmen, det är inte meningen att man ska vara biff där ;p

Juridik alltså.. Hoppas tentorna etc gick/går bra!

Ditt bröstpass ser maffigt ut. Att du orkade så mycket efter "bulgaren" och triceps på det!
Man kanske ska börja bulgara?!

Ja, det var ett riktigt skönt bröstpass! det bästa på en månad iaf. Jag tycker definitivt att du ska testa bulgaren! fråga Lajne, det var han som förklarade för mig. Jag kör bulgaren för mark, bänk och böj - det är ett snabbt och effektivt sätt att bli starkare på! och det känns som att man bygger bra med massa också. Man kan som du ser alltid komplettera med andra övningar efter Bulgar-rutinen :D

Sidor: 1 … 8 9 10 11 12 … 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB