Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 7 8 9 10 11 … 13  

Ljuvligts träning 2008!

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Kondition idag och jag vet inte om jag blivit inspirerad av alla som cyklar här, men jag har iaf börjat med det. Så idag cyklade jag 2 timmar, dock med en annan tjej som jag inte träffat på länge så första var väl inte jättebra. Men cyklade 4.56 mil och förbrände 1200 kcal. Har inte lyckats med min mat idag, lyckades inte få igång ugnen så har bara ätit frukost och tre mackor och är minst hungrig nu. Vet att jag borde äta, men får vänta lite och se om jag kan trycka i mig någe senare. Ska bli kul att se om det hänt något imon, känns som om jag har ansträngt mig lite iallafall=/.. men det ser vi imogon.
Edit: tryckte i mig lite yoghurt och hallon iaf

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-15 20:46)

Mätdag:
vikt:58.3 kilo
vader: 32,2 cm
lår: 52.2 cm
höft och rumpa: 92,5 cm
mage: 67,6 cm
arm. 27 cm

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Du går ner bra. Hur länge har du legat på kcal-?

Frågar främst för att nedgången tycks avta lite, eller hur känner du? Tycker du att du ser skillnad från vecka till vecka? 0.4kg är en hel del ändå om det är fett.

Delightful_imp skrev:

Frågar främst för att nedgången tycks avta lite, eller hur känner du? Tycker du att du ser skillnad från vecka till vecka? 0.4kg är en hel del ändå om det är fett.

Hade dålig koll på det mesta (och har väl fortfarande), men har försökt ligga på kcal- sen någon vecka efter att jag började här. Men har svårt att veta vart jag ska ligga på, just nu försöker jag hålla mig under 1300 kcal. Kan växla lite från dag till dag, men försöker jämna ut det nästa dag om jag hamlar under eller över en annan dag. Dock känns det ganska frustrerande eftersom jag nog aldrig tränat så här hårt, eller inte på ett par år. Men har inte heller ätit så här lite vilket borde resultera i att jag går ner mer. Men 0.4 kg är helt okej tror jag, för en vecka. Kände nog lite skillnad i morse och igår, men det är lätt att inbilla sig. Plus att andra faktorer spelar in. Men jag antar att det bara är att fortsätt..=)

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

ser att du är ungefär lika lång som mig också, väger ungefär lika och har ganska lika mått så hette vi ju likadant med haha ;) Blir kul o följa hur det går.
jag körde en "minidiet" för ett tag sen, höll det dock hemligt eftersom folk omkring redan tycker jag är väldigt smal och dom förstår inte det där med att man bara vill ha bort lite fett! men det ser ju ut att gå nedåt vilket är jätte bra :)

Carro09 skrev:

ser att du är ungefär lika lång som mig också, väger ungefär lika och har ganska lika mått så hette vi ju likadant med haha ;) Blir kul o följa hur det går.
jag körde en "minidiet" för ett tag sen, höll det dock hemligt eftersom folk omkring redan tycker jag är väldigt smal och dom förstår inte det där med att man bara vill ha bort lite fett! men det ser ju ut att gå nedåt vilket är jätte bra :)

Haha, kul! Är du min hemliga tvilling :0?? Nä, men precis det är fettet som ska bort. Men gärna mer muskler dit, men folk misstolkar gärna. Man hoppas bara att det hade kunnat gå lite fortare=/, men jag ska va glad att det händer något alls=). Hur mycket lägger du dig på när du deffar/dietar?

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

ja eller hur. hmm 
mm som så gärna vill vara kvar också! precis mer muskler mindre fett, men som du säger när man är så smal som man är antar du är ganska smal då också så tror folk att man har fått ärtstörningar eller liknande. :S Jag dietade bara i 5 veckor. mest för att testa på hur det skulle kännas om jag hade diciplin nog att klara det. jag kände jag vill inte lägga på mig en massa och sen inte palla en diet så står jag där ;) Jag låg på ca 1500-1800 kcal tror jag, med reservation för lite svängrum :) Mitt basala energibehov låg på typ 1300 tror jag så ville ligga lite över det så jag orkar göra saker. hade väldigt koll på proteinintaget, men man blir lite skadad i huvet efteråt när man har sån koll på maten, nu när man inte längre har nån koll får jag för mig att jag får i mig alldeles för lite protein osv. men man måste stänga av det annars kan det bli galet :)

Ljuvligt skrev:

Delightful_imp skrev:

Hade dålig koll på det mesta (och har väl fortfarande), men har försökt ligga på kcal- sen någon vecka efter att jag började här. Men har svårt att veta vart jag ska ligga på, just nu försöker jag hålla mig under 1300 kcal. Kan växla lite från dag till dag, men försöker jämna ut det nästa dag om jag hamlar under eller över en annan dag. Dock känns det ganska frustrerande eftersom jag nog aldrig tränat så här hårt, eller inte på ett par år. Men har inte heller ätit så här lite vilket borde resultera i att jag går ner mer. Men 0.4 kg är helt okej tror jag, för en vecka. Kände nog lite skillnad i morse och igår, men det är lätt att inbilla sig. Plus att andra faktorer spelar in. Men jag antar att det bara är att fortsätt..=)

Som jag har sagt förut (tror jag) så borde du göra av med (över) 2000 kcal om dagen, vilket betyder att du hamnar på mycket mycket minus. Faktumet att du bara gått ner 0.4kg och lagt på dig lite massa t ex på låren borde betyda att du får i dig mer än vad du tror, eller så har din kropp ställt om sig helt knas. Du borde rasa ner i vikt, och du borde inte ha så mycket fett att ta av, så rasande är inte toppen.

Men tror jag har påpekat det här innan... om du känner att kroppen mår bra så är det nog bra :)

Men är mycket noga med maten, eller iaf kcalmängden. Dock har jag bråkat med ugnen på sistonde så det har inte blivit så mycket bra mat. Men ligger ändå på eller under 1300 kcal, annars som sagt så fixar jag det så att det går jämnt ut. Fattar inte heller eftersom det känns som om att jag borde gå ner, där av att jag funderade på saltbrist. Har inte jättemycket att ta på, men det finns ju endel (vilket du kan se på bilderna). Känner mig okej i kroppen, sover bättre än på länge, lite problem med min höjdhoppsmuskel. Men det beror bara på att jag bröjat cykla så mycket och behöver nog bara vänja mig.
Edit: Kan det vara så att jag får i mig förlite att kroppen ställt in sig på svält? Eller är jag bara lat och ska träna mer/hårdare?

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-16 12:04)

Det jag påstår är ju att kroppen har vant sig vid att du äter så lite. Med tanke på din vikt i förhållande till längd osv så tror jag inte att du ätit allt för mycket innan heller :)

Känner mig dock inte tillräckligt insatt för att kunna säga vad du ska göra åt saken.
(själv tycks jag hamna på kcal- genom att ligga runt 2000...)

Delightful_imp skrev:

Det jag påstår är ju att kroppen har vant sig vid att du äter så lite. Med tanke på din vikt i förhållande till längd osv så tror jag inte att du ätit allt för mycket innan heller :)

Känner mig dock inte tillräckligt insatt för att kunna säga vad du ska göra åt saken.
(själv tycks jag hamna på kcal- genom att ligga runt 2000...)

Har väl aldrig ätit några ofantliga mängder, men har ätit mycket skit och drukigt endel läsk, no more. Men det hade onekeligen varit härligt att få trappa upp lite på maten=). Aja får väl kanske se en vecka till eller så.

Jepp, se hur det flyter på. Du skulle ju också kunna prova att lägga dig lite högre, typ 1500-2000 kcal med samma mängd aktiviteter under nån vecka och se vad som händer, och sen gå tillbaka till <1500 kcal och se om det blir nån skillnad. Men du kan få klura på det i nån/några veckor om du vill :)
Jag håller koll på dina framsteg under tiden :)

Delightful_imp skrev:

Jepp, se hur det flyter på. Du skulle ju också kunna prova att lägga dig lite högre, typ 1500-2000 kcal med samma mängd aktiviteter under nån vecka och se vad som händer, och sen gå tillbaka till <1500 kcal och se om det blir nån skillnad. Men du kan få klura på det i nån/några veckor om du vill :)
Jag håller koll på dina framsteg under tiden :)

Ah, får försöka meka lite fram och tillbaka. Tack, det är bra att folk håller lite koll på mig, det motiverar mig mycket=)

Körde det andra helpasset idag, men var lite tidig till skillnad från min kompis så jag hann med 1 mil på cyklen och 20 min på löparbandet innan. Inte så kul, var lite seg i bena sen igår. men hade ingen träningsvärk iallafall.
Knäböj: Jag gillade denna övningen skit mycket, har ingen aning om varför. Men gick inte så djupt ner som man skulle, men denna kan man kanske göra på smithen? tror att det går lättare att komma ner till 90 % då. Använde stången och 10 kilo på vardera sida, 3x8.
Hantelpress:10 kilo, vilket var för lätt. Men klarade inte nästa vikt på 12.5 alls. 3x8 även här.
Militärpress:Vågade inte köra denna, den kändes farlig. Men ska pröva när jag har mer tid.
Cabelrodd:57.5 kilo 3x8.
Lårcurl: 45 kilo 3x8.
Vadpress: Hann inte denna heller, men kör den imon när jag ska köra kondition om jag inte ska springa.
Mage: 20x2

Edit: glömde skriva att vi gjorde en triceps övning som komplement till att vi inte gjorde militärpressen. Skippade dock en axelövning.

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-16 20:31)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Bra jobbat! Tänk på att aldrig fuska med ROM:et (Range Of Motion), det gör bara att du tränar muskeln sämre och ökar risken för skador. Dvs gå djupt när du tränar böj/benpress/hantelpress/etc.

Och, återigen: knäböj är inte övningen knäböj om man kör den i smithen. Det blir en helt annan övning då.

Cybercowboy skrev:

Bra jobbat! Tänk på att aldrig fuska med ROM:et (Range Of Motion), det gör bara att du tränar muskeln sämre och ökar risken för skador. Dvs gå djupt när du tränar böj/benpress/hantelpress/etc.

Och, återigen: knäböj är inte övningen knäböj om man kör den i smithen. Det blir en helt annan övning då.

Tack=D!!
Ajdå, va fel igen=). Försöker gå så djupt jag kan, utan att ramla ihop;).

I just knäböj har många svårt att komma ner djupt utan att falla framåt. Men det är bara att fortsätta öva öva öva. I bänkpress/militärpress/whatever bör du däremot inte ha några problem att köra fullt ROM.

haha, märkte det. Men ska öva öva öva=D.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Stretching av baksida och framsida lår, rumpa, mage, höftböjare och korsrygg kan alla hjälpa en att komma ner i djup lättare i böjen. Så om du vet med dig att du är stel nånstans är det bara att börja stretcha:)

Lajne skrev:

Stretching av baksida och framsida lår, rumpa, mage, höftböjare och korsrygg kan alla hjälpa en att komma ner i djup lättare i böjen. Så om du vet med dig att du är stel nånstans är det bara att börja stretcha:)

Har smittit från det, tycker det är drygt=). Men får väl börja stretcha då=D

Cyklade idag (som vanligt); 4 mil lite över 1000 kcal och under 100 min. Så det var ju okej, blir helpass 1 imon iallafall.

Jaha, skulle ha tränat det första helkroppspasset. Men så blev det inte. Iaf så åkte jag till gymmet en timme tidigare än då jag skulle träffa min gymkompis, för att träffa en annan tjej som jag skulle vara lite raggningstöd till. Så vi körde lite crosstrainer, mage och lite annat. Sen vid halv sju när jag skulle träffa min träningskompis så kommer hon inte så jag ringer upp henne för att kolla vart hon är. Hon har självklart somnat vilket hon gjort flera gånger, ingen problem säger jag men om hon är så trött som hon verkar vara kan hon bara säga till så slipper jag vänta. Då får jag en fet utskällning och ungefär DÄR tappade jag träningslusten och åkte hem. Får väl kalla dagen en vilodag eller nåt. Sorry för hela beskrivningen, men blev lite frusterad.

Maten går grymt lätt att hålla till 1300 kcal nu, känns som om jag har fått in tänket. Kan även unna mig t.ex. popcorn ibland men ändå få det att gå jämnt ut, vilket är ganska najs. Imon blir det iaf kondition igen, kanske även 1 helkroppspasset.

Lär dig att träna ensam istället. Även om det är inspirerande/kul/trevligt/whatever med träningssälskap så fungerar det inte i längden att pussla ihop så att det passar med någon annan.

Om någon vill vara min träningspartner får det isf. vara efter mitt schema.

Cybercowboy skrev:

Lär dig att träna ensam istället. Även om det är inspirerande/kul/trevligt/whatever med träningssälskap så fungerar det inte i längden att pussla ihop så att det passar med någon annan.

Om någon vill vara min träningspartner får det isf. vara efter mitt schema.

Ja, borde göra det. Tränade själv för det mesta med mitt gamla schema, men känner mig lite för feg för att köra själv just nu med det nya. Men om man ska få en massa utskällningar för saker som inte har med mig att göra så tänker jag inte fortsätta med henne, utan tränar hellre själv. Lite läskigt bara med bänkpressen och liknande och den där militärpressen som skrämmer mig. Är rädd för att göra fel, men får väl fråga någon.

Ljuvligt skrev:

Ja, borde göra det. Tränade själv för det mesta med mitt gamla schema, men känner mig lite för feg för att köra själv just nu med det nya. Men om man ska få en massa utskällningar för saker som inte har med mig att göra så tänker jag inte fortsätta med henne, utan tränar hellre själv. Lite läskigt bara med bänkpressen och liknande och den där militärpressen som skrämmer mig. Är rädd för att göra fel, men får väl fråga någon.

Du har ju gif-bilder på hur du ska utföra dem. Så så länge du kör med en relativt låg vikt så går det nog bra att öva, ensam eller ej.

Sidor: 1 … 7 8 9 10 11 … 13  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB