Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 23 24 25 26 27 … 37  

Kalle tränar för Triathlon

Registrerad: 2007-05-08

Du är nu en fettbrännarmaskin!

:)

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Yes! Äntligen! Här ska brännas fett.

Webbsida

Löpning, 14/5

Runt sjöarna, 2 varv, 14,6 km. Tid för detta 1:34  --> 6:26 min/km. Det tar sig.

Men huvva vad kallt det var, när jag kom hem var det + 3 grader.... Brrr. Och i lördags var man ute och cyklade i shorts+cykeltröja. Skönt pass ändå.

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

hehe, vädret är en konstig sak. 30 grader i helgen. 15 grader nu. :(

Kul att det börjar ta sig i löpningen. Bara att fortsätta i samma takt!

Registrerad: 2007-10-24

Kalle Löpare skrev:

Löpning, 14/5

Runt sjöarna, 2 varv, 14,6 km. Tid för detta 1:34  --> 6:26 min/km. Det tar sig.

Men huvva vad kallt det var, när jag kom hem var det + 3 grader.... Brrr. Och i lördags var man ute och cyklade i shorts+cykeltröja. Skönt pass ändå.

cykla i shorts ????? som att vindsurfa i baggyjeans ju..man cyklar i cykelbyxor.......inget annat =)

Webbsida

NybZ skrev:

hehe, vädret är en konstig sak. 30 grader i helgen. 15 grader nu. :(

Kul att det börjar ta sig i löpningen. Bara att fortsätta i samma takt!

jo, tackar. Det blir lågpuls (150) resten av maj och hela juni.

Men 15 grader är det nog inte här hos oss, imorse var det typ 1 grad. Igår singlade det ner några snöflingor på lunchen. Tur man inte bor i Östersund, dom ska få 1 dm snö... :-/

Webbsida

jeppo99 skrev:

cykla i shorts ????? som att vindsurfa i baggyjeans ju..man cyklar i cykelbyxor.......inget annat =)

Äsch - jag menade cykelbyxor, men jag ville säga korta cykelbyxor - och kortärmad cykeltröja. Jag tror jag har alla attiraljer som en cyklist "ska" ha, t.o.m. SPD-SL pedaler och svindyra cykelsolglasögon. Den enda jag inte har är väl snabba ben. ;-)

Registrerad: 2006-03-15

Kalle Löpare skrev:

jeppo99 skrev:

Äsch - jag menade cykelbyxor, men jag ville säga korta cykelbyxor - och kortärmad cykeltröja. Jag tror jag har alla attiraljer som en cyklist "ska" ha, t.o.m. SPD-SL pedaler och svindyra cykelsolglasögon. Den enda jag inte har är väl snabba ben. ;-)

Som att ha en sportbil utan körkort =)

Webbsida

Tryman skrev:

Kalle Löpare skrev:

jeppo99 skrev:

Som att ha en sportbil utan körkort =)

Som att ha en sportbil. Man har en sportbil. :)

Webbsida

Cykel, lvg, 15/5

Uff, dags att gå att lägga sig. Sent pass idag, tur att det är ljust nästan jämt. Till Bjästa och tillbaks längs kusten, min favoritsträcka.

41,5 km, 1:50, HR 142.

Lugnt tempo, och inte det minsta trött när jag kom hem. Lite frusen, det var 2 grader när jag kom hem. Full vintermundering! :)  Förra året gjorde jag samma sträcka ett par ggr på 1:40-1:45, men då var jag tröttare efteråt. Det här var som att cykla till jobbet.

Registrerad: 2006-08-28

Det är kul när man känner att det går framåt. Vid varmare väder går det snabbare:).

Har ni fått snö nu?

Webbsida

Ironwoman skrev:

Det är kul när man känner att det går framåt. Vid varmare väder går det snabbare:).

Har ni fått snö nu?

Nej, vi klarade oss precis. Igår mötte jag en gubbe som hade cyklat en mil längre inåt landet, där snöade det när hans cyklade... Brrr.

Webbsida

Igår blev det ett riktigt bra pass:

Cyklade med Gottne IF, det var 10-12 pers. Med i gruppen fanns också Mikael och Helena Lindnord, multisportare från Team Halti, och en tredje medlem från Halti. De tre drog hela vägen, och det verkade inte det minsta jobbigt för dom. De måste ha en grym kapacitet, nu kan man iaf skryta med att man har tränat ihop med dom. :)

De skulle iväg på ett lit kortare pass, 6 mil, och i lugnt tempo. Men deras lugna tempo var rätt snabbt för mig, som tur är så valde dom en väg så att jag kunde vika av efter 2 mil för att köra ett eget distanspass (till Skorped och tillbaks, nödvändig info ;) ). När jag kom hem drog jag på mig springskorna och sprang en liten runda också.

Totalt 121,5 km, 5 h 13 min, snitt 23,3 km/h. HR 145.

varav 20 km i 30 km/h snitt, som drog upp medelpulsen då jag låg på strax över 140 när jag var själv. Puls på första delen låg mellan 160 och 170... Den första delen var rätt kuperad, men solo-delen är en fin sträcka som är relativt platt för att vara Ö-vik.

Sedan löpning direkt efter, 4,5 km, 30 min. HR 149. Tunga ben såklart, men det gick ändå försvånansvärt bra. Brickpassen under vintern har väl hjälpt till lite.

Totalt antal brända kalorier: 3194 enligt en kalkylator. Får nog se till att äta ordentligt idag också...

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-05-18 16:00)

Webbsida

Dagens pass: Simning, lite blandade simsätt. Allting i typ f1/f2.

200 m bröst
800 m fri
400 m rygg
800 m arm
50 m bröst
50 m fjäril

2300 m, 58 min. Fick lite tips förra veckan av två simmare, om hur man får till det berömda nyckelhålet. Nu börjar bitarna falla på plats, och det har det blivit mer tryck i simningen. Det är lättare att hålla en given fart.

Webbsida

Vecka 20

Mån: Löpn, 8 km, 49 min.
Tis:  -
Ons: Löpning, 14,6 km, 1:34
Tor: Cykel, 41,5 km, 1:50
Fre: Gym, 30 min rodd, 20 min bålstyrka.
Lör: Cykel, lvg, 121,5 km, 5:13, och löpning, 4,5 km, 30 min.
Sön: Simning, 2300 m, 58 min

Totalt: 11 h 44 min

Riktigt nöjd med denna vecka. Det bästa är att kroppen inte är speciellt sliten, tack vare låg intensitet så går återhämtningen fort. Nackdelen är att man känner sig som en säl på land eller nåt för att det går så sakta, men det får man ta.

Nu börjar hockeyn också! Final.

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-05-18 18:40)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Grymma träningsveckor du har just nu!  Du missade väl inte hockeyn igår!?

Webbsida

steph skrev:

Grymma träningsveckor du har just nu!  Du missade väl inte hockeyn igår!?

Naturligtvis inte, jag gjorde ingenting igår kväll utan att äta och kolla på TV! :-D

Du Steph, kolla in cykelturen. 120 km omräknat blir 5 timmar 9 min. :)  Simningen ligger kvar på 1:15 tills vidare. När ska du köra ditt nästa simpass?

Nu har hockeyn börjat igen!

Kalle Löpare skrev:

Fick lite tips förra veckan av två simmare, om hur man får till det berömda nyckelhålet. Nu börjar bitarna falla på plats, och det har det blivit mer tryck i simningen. Det är lättare att hålla en given fart.

The key to swimming =)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Du börjar väl ha några Duathlontider nu som jag kan börja köra på? Jag har ju min simtid och tänkte köra ett längre cyklepass i veckan. Min nästa simning blir månadsskiftet maj/juni.

Webbsida

Oj, vilken bra match, det var längesen jag såg en så intensiv och spännande match. Kul att Ryssland vann, vet inte varför jag hejade på dom men jag gjorde det iaf. Och vafan, den gamle Fjodorov var med!!! 18 år efter senaste mästerskapet. Dessutom la han upp för avgörande målet. Har ni hört nå dylikt?

Webbsida

Tryman skrev:

Kalle Löpare skrev:

Fick lite tips förra veckan av två simmare, om hur man får till det berömda nyckelhålet. Nu börjar bitarna falla på plats, och det har det blivit mer tryck i simningen. Det är lättare att hålla en given fart.

The key to swimming =)

Jamen faktiskt, det blir en helt annan simning när man får lite vridmoment i armarna. Snart får jag lämna ett något försenat bidrag till 3000 m-tävlingen som gick av stapeln i januari. Plus att Steph får svettas lite om det blir en bra tid.

Webbsida

Cykel, MTB, 21/5

Mountainbike igen, tog lite nya vägar, som vanligt väldigt kuperad, det råkar vara så i Ö-vikstrakten. Kan nu ansluta mig till lågpulsklubben, det var bara i uppförsbackarna jag lyckades få upp pulsen över 140. Märkligt. Men jag antar att det är ett gott tecken.

Det finns en riktigt brant backe där jag brukar testa formen, 100 meters stigning på 1,5 km, nu gick det minst lika fort som förut men med lägre puls.

Sträcka: 52,5 km
Tid: 2:50
Snittpuls: 134

Blev kallt mot slutet, temperaturen nu är +3 grader. Hallå? Det är snart juni...

Kalle Löpare skrev:

Blev kallt mot slutet, temperaturen nu är +3 grader. Hallå? Det är snart juni...

Du får köra träningsläger med Endag nere på varmare breddgrader. Han kanske t.o.m har en barnvagn du kan löpträna med ;)

Registrerad: 2006-08-28

Ja, nu vill vi ha värme och cykelbränna!

Webbsida

Kolla hur Sverige har skiftat från varmt till kallt i maj! http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp … 2&l=sv

Det ser ut som om det kommer att bli soligt och varmare till helgen. Så det kan nog bli cykelbränna!

Sidor: 1 … 23 24 25 26 27 … 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB