Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Vikt Ökning

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Dellan skrev:

Jag tror jag har hittat de:), ajg blir aldrig tjock, jag går aldrig upp. hur många kcal ska man få i sig dagligen? jag kör med gainer/super mass men går ändå inte upp.

Ät mer mat, latmask.

Registrerad: 2007-04-18

Jag äter mycket mat, jag brukde ta gainer en gång omd agen plus käka kebabtallrik. sen så käkade jag kanske kyckling o ris lite senare. men fortfarande är man en vandrande pinne.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Vare sig kyckling och ris eller kebabtallrik är väl i ärlighetens namn inte det kaloririkaste du kan få för dig att käka, direkt:P Gå och tryck i dig en 4000 kcal per dag, så borde du gå upp rätt snabbt. Kanske för snabbt, men om inte annat lär du dig att det går^^

Lajne vad skulle de vara då? vad rekommenderar du. Kanske blir dyrt och käka 6 st marabous om dagen:)

Om du går i skolan eller bor hemma så räcker det gott och väl att trycka i sig större portioner av det som serveras. Utöver det så försöker du få i dig mellanmål som kan bestå av frukt, nötter, yoghurt, bröd etc etc.

Det är en fråga om vilja och bekvämlighet här.

Jag bor hemma, finns alltid hemlagat, inte alltid man gillar de dock. Så frukt är viktigt? ska försöka äta mer mellanmål, de är nåt jag itne gör.

Frukt är bra att äta ja. Om det är viktigt vetti fan däremot, men det skadar absolut inte att få i sig.

Så budskapet att ta med sig är: ÄT ÄT ÄT och....ÄT!

Jag tror problemet med mig är att jag tränar för mycket. då menarjag löpning/fotboll

Det är inget problem direkt. Men då måste du anpassa dig genom att få i dig mer energi (äta mer) om du vill gå upp i vikt.

Jo jag vet, men det blir en massa ätande eftersom man gör av med en massa energi också. hade varit enklare om man inte tränade.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag tycker verkligen inte att du ska se det på det sättet. istället för att se träningen som något negativt eftersom du inte går upp i vikt så ska du se det som något positivt att du är aktiv. det finns mycket mat som dessutom inte är dyr att äta om du är oroad för priset. potatis innehåller mycket energi, ris och pasta likaså. potatisen kan du nog köpa för en femma kilo på vissa ställen, så att äta mer behöver inte bli dyrt heller.

Webbsida

Välkommen till det mathelvete som är en högenergiförbrukares liv:P Finn glädje i det faktum att du kan reta gallfeber på tjocka människor genom att klaga över all mat du måste äta.

Bra saker att ge extra kcal när man egentligen inte kan få i sig så mkt mer är framför allt flytande föda, typ mjölk, yoghurt, havredrinkar etc. Gainers ska helst inte brukas vid någon annan tid än runt träning, se här: http://www.halso.info/forum/t-32240.html

zartok skrev:

jag tycker verkligen inte att du ska se det på det sättet. istället för att se träningen som något negativt eftersom du inte går upp i vikt så ska du se det som något positivt att du är aktiv. det finns mycket mat som dessutom inte är dyr att äta om du är oroad för priset. potatis innehåller mycket energi, ris och pasta likaså. potatisen kan du nog köpa för en femma kilo på vissa ställen, så att äta mer behöver inte bli dyrt heller.

Potatis är jättebra, men jag vet inte om det är det bästa alternativet att äta om man vill gå upp i vikt. Den har högt mättnadsindex och mycket lägre energi per 100g än t.ex. pasta och ris.

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Potatis är jättebra, men jag vet inte om det är det bästa alternativet att äta om man vill gå upp i vikt. Den har högt mättnadsindex och mycket lägre energi per 100g än t.ex. pasta och ris.

Inte om man gör potatismos av det, blir gott om kcal och går dessutom ner väldigt lätt. Tycker jag iaf, kan vräka i mig potatismos utan att bli mätt på ett sätt som pasta aldrig kommer i närheten av:P

sedan så beror det säkert lite på tolerans av mat också. något som jag kan bräcka alla i är hamburgarätning. kan smälla i mig en halvkilosburgare utan problem, men när det kommer till pasta så drar exet mig ordentligt, trots att hon är en hona på 60 kilo och jag då var en hane på 110. låter som om lajne ligger lite åt mitt håll också, dvs att man inte orkar ta så mycket pasta ^^

zartok skrev:

sedan så beror det säkert lite på tolerans av mat också. något som jag kan bräcka alla i är hamburgarätning. kan smälla i mig en halvkilosburgare utan problem, men när det kommer till pasta så drar exet mig ordentligt, trots att hon är en hona på 60 kilo och jag då var en hane på 110. låter som om lajne ligger lite åt mitt håll också, dvs att man inte orkar ta så mycket pasta ^^

Då måste det väl vara ÄNNU trögare för dig att komma upp i samma energimängd eller mer med potatis?

ska jag vara ärlig så har jag aldrig testat att trycka potatis i mängder själv. det här eftersom jag vet att det nog är lönlöst. alla bräcker mig i att äta, och jag vet om det. jag gör det bästa av situationen istället och äter mat som innehåller mer energi =)

Registrerad: 2006-02-05

Dellan skrev:

Jag tror problemet med mig är att jag tränar för mycket. då menarjag löpning/fotboll

Nej, du äter för lite. Tro mig.

att ha problemet att man tränar för mycket är sällsynt. det gäller nog främst den yppersta eliten inom speciellt kardiovaskulära sporter som skidor och liknande. vi minns väl alla per elofsson som åkte ett vasalopp om dagen som träning? den längden då, inte den sträckan förståss. men om du kör hårt en fem-sex timmar om dagen så visst, då är det nog ett problem i sig skulle jag säga.

zartok skrev:

ska jag vara ärlig så har jag aldrig testat att trycka potatis i mängder själv. det här eftersom jag vet att det nog är lönlöst. alla bräcker mig i att äta, och jag vet om det. jag gör det bästa av situationen istället och äter mat som innehåller mer energi =)

Den listige räknar snabbt ut att potatis nog inte är så dumt under en diet. Högt mättnadsindex som sagt och ganska lågt energiinnehåll. Förjävla tort att bara äta det och något magert kött till däremot...

för folk som har lite svårt att äta torr mat så kan jag rekomendera att kasta in en dos minikeso. det hjälper faktist upp maten rätt så bra och gör den lättare att svälja. dessutom så är keson väldigt bra för oss som suktar efter mer protein, som en liten positiv bieffekt. går att smaksätta väldigt lätt själv om man vill ha den sötad eller kryddad också. lite som en nyttig sås faktist.

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Den listige räknar snabbt ut att potatis nog inte är så dumt under en diet. Högt mättnadsindex som sagt och ganska lågt energiinnehåll. Förjävla tort att bara äta det och något magert kött till däremot...

Hädelse! Nypotatis och viltstek, mm...

Senast redigerat av Lajne (2008-05-15 22:13)

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2008-05-14

Keep_On_Pumpin skrev:

W0tz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Har du kollat just med en styrkelyftarförening? Det är nämligen stor skillnad från en sån och ett vanligt gym.

Dt finns ingen styrkeförening i min stad ....

Jag beklagar :(
Hur tunga hantlar har du då? Och hur ofta har du tillgång till det där andra gymmet?

Har så ja kan ha 6 kg på varje hantel inte mer .´:S

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB