Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Förslag till tricepsövningar

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Jag har gjort 22 på kroppsvikt.

Från: Löddeköpinge
Registrerad: 2004-09-20

stevebc skrev:

Arne Persson skrev:

Ander skrev:

Har provat tricepsext med hantlar liggandes på rygg istället för skivstång handflatorna riktas då mot kroppen tyckte att det kändes bra och att det kändes mjukare för armbågarna, fick bra pump. Sen körde jag dips första repsen kändes fan tänkte vad har Cybercowboy lurat i mig, men andra settet gick väldigt bra behövde väl ett inkörningsset så dips tänker jag fortsätta med ett tag helt klart. Hur många Dips är "bra" på egen kroppsvikt??

Jag har gjort 12 st.

Det säger dock mer om din kroppsvikt än din styrka ;)

Den ligger normalt på 120 kg. Jag glömde nämna att jag testade efter att först kört slut mig med 30 set triceps innan.... He he!

Senast redigerat av Arne Persson (2008-05-11 20:10)

Registrerad: 2007-05-10

http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=58

den övningen tycker jag är sjukt grym, ger maximal överbelastning direkt. lägg en vikt på låren om det är för lätt

Registrerad: 2005-03-23

eop skrev:

http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=58

den övningen tycker jag är sjukt grym, ger maximal överbelastning direkt. lägg en vikt på låren om det är för lätt

+1. Håller med eop. Den övningen är jätte bra och rekomenderas starkt.

Registrerad: 2004-03-03

Jag har okat bra i triceps (okat fran 5 dips till 25 pa ett halvar, nar jag borjade trana)  och triccarna ar nog det jag ar mest stolt over :-)
Jag brukar kora ca 15 set per pass och variera mellan

dips
smalbank
pushdown med rakt handtag
pushdown med rep
pushdown med v-handtag
liggande extensions, bakom nacken

Avslutar alltid med 3x dips till fail eller ett fruktansvart dropset pushdowns

Registrerad: 2008-01-24

Nu har jag provat Dips ordentligt körde 24st innan dom gav upp, får satsa på 30st nästa vecka ;)

Edit det var roligt med högrepp faktiskt det var alltför länge sedan

Från: Stekvadet
Registrerad: 2006-10-15

Ander skrev:

Nu har jag provat Dips ordentligt körde 24st innan dom gav upp, får satsa på 30st nästa vecka ;)

Edit det var roligt med högrepp faktiskt det var alltför länge sedan

24st?! Du har aldrig tidigare kört dips "ordentligt", din kroppsvikt ligger på 92 pannor. Fullt djup också förstås? Isf är det bara att gratulera, dips verkar vara något för dig att satsa på. Arne's 12reps på 120kg blir ju rena barnleken för dig att "slå" då! Grattis!

Tack så mycket Zacke :)  Ja vem vet dips kanske är nåt för mig, ja fullt djup var det med, Jag får tacka Cybercowboy för hans råd.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ander skrev:

Tack så mycket Zacke :)  Ja vem vet dips kanske är nåt för mig, ja fullt djup var det med, Jag får tacka Cybercowboy för hans råd.

Hur brett håller du? Bli inte förvånad om dina rattar också kommer att svälla om du kör bröstdips.

Cybercowboy skrev:

Ander skrev:

Hur brett håller du? Bli inte förvånad om dina rattar också kommer att svälla om du kör bröstdips.

Händerna är precis intill kroppen, Jag fick ingen pump i bröst, ytterst lite men det är väl oundvikligt, Gör jag fel?

Okay. Nädå, du gör inte fel. Smalt grepp = mycket triceps. Brett grepp = mycket bröst.

Cybercowboy skrev:

Okay. Nädå, du gör inte fel. Smalt grepp = mycket triceps. Brett grepp = mycket bröst.

Ok tack då vet jag ;)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Jag har nyligen börjat köra dips och blir inte riktigt vän med övningen. Det gör ont i axlarna. Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag tycker att jag gör som man ska. Hur djupt är djupt? Djupare än 90 grader gör för ont.

coffe_aberg skrev:

Jag har nyligen börjat köra dips och blir inte riktigt vän med övningen. Det gör ont i axlarna. Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag tycker att jag gör som man ska. Hur djupt är djupt? Djupare än 90 grader gör för ont.

Har du nyss börjat med övningen? Det är inte alls ovanligt att det känns lite stramt i början om rörligheten är dålig, samt att man har lite muskelmassa som är i vägen.

Värm upp ordentligt och kör aldrig så djupt som då det börjar göra ont. Sedan försöker du succesivt öka djupet då rörligheten blir bättre. Du kan också prova att variera grepp-bredden lite.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Ja, jag har bara kört 3-4 gånger. Det gjorde mer ont första gången än idag faktiskt så det är väl som du säger. Jag körde smalare första gången också, så bredare känns bättre. Det är väl bara att hålla ut så blir det förhoppningsvis bättre med tiden. Tack ska du ha!

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB