Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Program för vissa övningar som inte är "de stora"?

Registrerad: 2008-04-22

Okej, jag har skaffat mig en träningskompis efter att ha tränat ensam ett bra tag. Vi kör enligt ett 3-dagarsschema, fungerar fint. Låg volym och hög intensitet. Ökingarna blir bra jämfört med hög volym för oss. Nu är det som så att vi satt och tittade i vilka övningar vi var bra i, respektive dåliga. Vi har båda tröttnat på "vad tar du i..."-trådar som alltid behandlar den uttjatade bänkpressen eller knäböjen eller marken. Visst, jag reppar på 200 % av kroppsvikten och maxar mer än så i marklyft, det är väl okej men inget jag vill satsa stenhårt på.

Det finns ju som bekant program som inriktar sig just att bli bra i "de tre stora övningarna." Kan man utforma ett program där det går ut på att lyfta så mycket vikt som möjligt i andra moment? I mitt fall upprätt rodd, skallkrossare/tricepsextensioner och bicepscurl med rak stång. Alltså ett program som inriktar sig mest på de momenten, bänkpress och liknande får vara komplement. Hur kan ett sådant schema se ut? Målet är att kunna hantera så mycket vikt som möjligt i 1rm, därmed klarar man ju också mer vikt i exempelvis 6-8rm.

Senast redigerat av Frank Tommy (2008-05-15 18:48)

Registrerad: 2004-02-23

Känns som att det förfelar hela syftet med effektiv styrketräning. Vill du bli stark, kör de "stora", vill du fokusera på att bli stor, blanda in annat också men då skiter man ju oftast i vad man lyfter där, eller? 200% av kroppsvikt i bänkpress är mycket bra, du borde fått fina ökningar i alla andra basövningar (du nämner rodd, om än upprätt) på köpet, eller?

Isolationsövningarna du nämner är just isolationsövningar och kan inte köras hur mycket som helst. Jag gissar att ett program som fokuserar på de stora ger minst lika bra ökningar som ett som fokuserar på isolation (+ 100faldigt mer på köpet).

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

jag håller med Raah. men är det så att du verkligen vill skita i de stora så föreslår jag att du tar ett program som är baserat på de stora och pillar om det lite grann för att anpassa till isolationsövningar.

Senast redigerat av sjöräven (2008-05-15 18:18)

Raah skrev:

Känns som att det förfelar hela syftet med effektiv styrketräning. Vill du bli stark, kör de "stora", vill du fokusera på att bli stor, blanda in annat också men då skiter man ju oftast i vad man lyfter där, eller? 200% av kroppsvikt i bänkpress är mycket bra, du borde fått fina ökningar i alla andra basövningar (du nämner rodd, om än upprätt) på köpet, eller?

Isolationsövningarna du nämner är just isolationsövningar och kan inte köras hur mycket som helst. Jag gissar att ett program som fokuserar på de stora ger minst lika bra ökningar som ett som fokuserar på isolation (+ 100faldigt mer på köpet).

Vad är det du inte förstår? Man blir bra på det man tränar, är det en nyhet? Jag tar inte 200% i bänkpress.

Stående rodd är ingen isolationsövning då mer än en muskelgrupp arbetar. Tränar jag inte den övningen, men "de stora" övningarna blir jag inte speciellt bra i stående rodd.

Dumheten finner inga gränser tydligen.

Senast redigerat av Frank Tommy (2008-05-15 18:48)

sjöräven skrev:

jag håller med Raah. men är det så att du verkligen vill skita i de stora så föreslår jag att du tar ett program som är baserat på de stora och pillar om det lite grann för att anpassa till isolationsövningar.

Hur får du til det att jag vill skita i "de stora" övningarna?

Haha! Träningsforum är riktigt underhållande humor!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jaså du kunde inte hålla dig borta, Sonny, zyrymin, CA etc etc.

Haha! Troll är riktigt underhållande humor!

Cybercowboy skrev:

Jaså du kunde inte hålla dig borta, Sonny, zyrymin, CA etc etc.

Tjenare Lajne och Raah och vad du hu heter.

Cybercowboy skrev:

Haha! Troll är riktigt underhållande humor!

Emellanåt. Inte om de är såpass dumma i huvudet som du och dina alias däremot. Sök hjälp särskoleunge. Ända sedan statlig eugenik togs bort får vilka sinnesslöa dårar som helst skaffa barn. Resultatet blir därefter.

Webbsida

Frank Tommy skrev:

sjöräven skrev:

Hur får du til det att jag vill skita i "de stora" övningarna?

Haha! Träningsforum är riktigt underhållande humor!

jag formulerade mig fel, jag uppfattade det som att du inte prioriterar "de stora" - du skrev nämligen att de skulle vara komplement.

jag tycker förövrigt att du ska se över hur du yttrar dig på forumet, inte för att jag är moderator, men det känns inte så roligt att hjälpa en människa för att sedan bli bemött med din attityd. var öppen för förslag, och var ödmjuk...om du vill ha hjälp det vill säga (för det är väl din avsikt med tråden?).

Awww, dissad av Frank Tommy, 14 år :/

Och bänken går bra? =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Frank Tommy skrev:

Emellanåt. Inte om de är såpass dumma i huvudet som du och dina alias däremot. Sök hjälp särskoleunge. Ända sedan statlig eugenik togs bort får vilka sinnesslöa dårar som helst skaffa barn. Resultatet blir därefter.

Kom igen nu modsen, uttryckande av sympatier för det genom tiderna största projektet för tvångssterilisering med syfte att hålla genpoolen ren näst efter Hitlers måste ni väl ändå kunna banna honom för? Eller idéer om rasförädling kanske är tillåtna här, minns inte exakt vad reglerna säger.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-15 19:00)

Lajne skrev:

Kom igen nu modsen, uttryckande av sympatier för det genom tiderna största projektet för tvångssterilisering med syfte att hålla genpoolen ren näst efter Hitlers måste ni väl ändå kunna banna honom för? Eller idéer om rasförädling kanske är tillåtna här, minns inte exakt vad reglerna säger.

Är du inte för yttrandefrihet? Det är jag internetkopojken. Ska du inte svara på dina egna inlägg snart? Tror du på raser? Sånt skiter jag i. Jag vill däremot se en frisk folkstam och inte egoistiskt barnafödande i "rättigehtens" namn.

Cybercowboy skrev:

Awww, dissad av Frank Tommy, 14 år :/

Och bänken går bra? =)

Jo vars Lajne. Den går framåt, men jag tycker den är tråkig. Jag nådde mitt korttidsmål och tog mig förbi det, därefter har jag kört militärbänk, nu tänker jag byta ut den mot hantelpress. För när målet uppnåddes tröttnade jag på bänk.

Webbsida

http://www.photodump.org/stored15/ethug.jpg

Degenererade subkulturer hör inte hemma i ett sunt samhälle. Usch.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

haha, hela detta scenariot e sjukt. Nån Frank Tommy går berserk efter nån ynka, ofredande kommentar.

Skaffa hjälp,

Senast redigerat av ZEE (2008-05-15 19:10)

ZEE skrev:

haha, hela detta scenariot e sjukt. Nån Frank Tommy går berserk efter nån ynka, ofredande kommentar.

Skaffa hjälp,

Skaffa hjälp? För vad? Var vänlig förtydliga.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Frank Tommy skrev:

Dumheten finner inga gränser tydligen.

Men kom igen. Killen ger dig ett svar på ditt inlägg. Han är inte otrevlig utan ger bara sin syn på saken. Han är väl knappast ointelligent bara för att det inte var det svaret du vill ha? Varför vara otrevlig?

Registrerad: 2008-01-24

Enklast är väl att sluta kommentera Frank Tommys inlägg så lessnar han väl snart

Från: Norra Stå
Registrerad: 2006-10-15

Så jävla rätt! Kul med tomtar som är stora i käften på nätet. De måste ju kunna hävda sig på något sätt... Får la tillägga att jag inte syftar på just frank nu eftersom en "diskution" med honom troligtvis skulle få mig både bannad och såpass lack att jag skulle göra något dumt. Å då menar jag inte på nätet....

Ander skrev:

Enklast är väl att sluta kommentera Frank Tommys inlägg så lessnar han väl snart

Sluta kommentera då din lakej. Jag vet nog vad sådana som du går för.

Jag börjar på allvar tro att du är schizofren.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Zacke skrev:

Så jävla rätt! Kul med tomtar som är stora i käften på nätet. De måste ju kunna hävda sig på något sätt... Får la tillägga att jag inte syftar på just frank nu eftersom en "diskution" med honom troligtvis skulle få mig både bannad och såpass lack att jag skulle göra något dumt. Å då menar jag inte på nätet....

hahaha :)

Frank Tommy skrev:

ZEE skrev:

Skaffa hjälp,

Skaffa hjälp? För vad? Var vänlig förtydliga.

Men tydligen för din aggression, nått är juh fel.

Zacke skrev:

Huuu, jag skakar! Vill du ha min e-post så kan vi fortsätta debatten där, du och jag, sedan kan vi mer än gärna bestämma träff och snacka vidare. Nu får vi se om du verkligen kan hålla ditt ord.

myntet@Safe-mail.net

Jag väntar ivrigt. På något sätt måste du väl hävda dig, då kan du ju passa på att göra det mot mig. Men sådana som du brukar ju argumentera med känslor istället för med hjärna.

Cybercowboy skrev:

Jag börjar på allvar tro att du är schizofren.

Det är ju du som är paranoid Lajne/Raah med flera.

ZEE skrev:

Men tydligen för din aggression, nått är juh fel.

Agression? Jag är inte det minsta arg. Hur drar du den slutsatsen genom några få rader på internet?

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB