Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Vikt Ökning

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2008-05-14

Hej ,  Jag behöver Hjälp . Jag och min kompis från brottningen har sagt att vi ska väga 70 kg efter sommaren och det ska va muskler ,
Jag väger 63 kg nu vilka övningar ska ja göra och vad ska jag äta ?

/Mvh W0tz     tack i förväg :)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-08-10

Hederlig husmanskost och träning på gym.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

7kg muskler på 3,5 månad är typ omöjligt.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Ja det är omöjligt i era lägen skulle jag säga.

Träna helkroppspass med många tunga basövningar samt ligg på kcal överskott. Se till att äta direkt efter era pass. Drick inge alkohol samt  sov mycket.

Registrerad: 2008-01-05

7 kg muskler ja, men det behöver väl kanske inta vara muskler bara, eller ? Sikta på 70 kg, det är nog ingen omöjlighet. Men 70 kg är 70 kg oavsett om allt är muskler eller ej.
Jag har gått upp ca 6 kg (bl.a. muskler) sedan i julas. Hur som helst: Lycka till !

Webbsida

Jag gick upp 10kg på 3-4veckor. Inget man eftersträvar utan bara är korkad om man utför =P.

Så har trännar jag :
Springing 2 gånger i veckan 1 mil varje gång
Tränar med hantlar och göra mag och rygg övningar 5 gånger i veckan
Tännar på gym 1-2 gånger i veckan

Problemet är att jag är 13 år så ja får inte tränna på gym
  Tror ni att jag kan klara det ?
   Har ni några bra tränings shcema att följa ?

Registrerad: 2008-04-09

Hmm brottning... Jag skulle säga att ni skulle sikta på Svenska brottningslandslaget styrkelyftsstandarder:

Marklyft: 2,5xKroppsvikt
Knäböj: 2xKV
Bänkpress: 1xKV
Frivändning: 1,5xKV
Chins: 35 i rad
Dips: 50 i rad.

Även om det är tunga mål att uppnå så är dessa övningar otroligt hjälpsamma att vara bra i om du brottas. Har ni dessutom ett kaloriöverskott samtidigt som ni tränar de här övningarna regelbundet så kommer ni definitivt gå upp i kvalitativ massa.

Edit: Glöm vad jag sa. Såg er ålder. Håll er till samma övningar men betydligt lättare mål och lättare vikter.

Senast redigerat av Stickus (2008-05-14 22:29)

Stickus skrev:

Hmm brottning... Jag skulle säga att ni skulle sikta på Svenska brottningslandslaget styrkelyftsstandarder:

Marklyft: 2,5xKroppsvikt
Knäböj: 2xKV
Bänkpress: 1xKV
Frivändning: 1,5xKV
Chins: 35 i rad
Dips: 50 i rad.

Även om det är tunga mål att uppnå så är dessa övningar otroligt hjälpsamma att vara bra i om du brottas. Har ni dessutom ett kaloriöverskott samtidigt som ni tränar de här övningarna regelbundet så kommer ni definitivt gå upp i kvalitativ massa.

Edit: Glöm vad jag sa. Såg er ålder. Håll er till samma övningar men betydligt lättare mål och lättare vikter.

Okej , Tack så mycket ska försöka , fast har inte material till bänkpress knäböj och marklyft :(

Webbsida

De tre övningarna kan klassas som viktigaste övningar. 13åringar brukar få börja på styrkelyftar gym om de beter sig, du verkar vara en sån som kan göra det, så kolla med en sådan förening!

Registrerad: 2006-02-05

1xkv i bänk måste vara fel. Nån som gör 50 dips klarar mer. Sen undrar jag vilken typ av dips de menar.

Bänk 3 böj 4 och mark 5 brukar jag ha som tumregel för normalt styrkeförhållande. Då borde bänken vara 1,5x.

Jag förstår inte mycket av "styrke tränings" namn som 1,5x och sånt snälla förklara :)

Registrerad: 2006-02-05

1,5xKV betyder alltså din kroppsvikt gånger en och en halv.

Senast redigerat av Arf Pingvin (2008-05-14 22:43)

Jaha , Fast hur ska ja kunna tränna när ja bara har tillgång till hantlar ?

Webbsida

W0tz skrev:

13åringar brukar få börja på styrkelyftar gym om de beter sig, du verkar vara en sån som kan göra det, så kolla med en sådan förening!

Registrerad: 2008-04-09

Möjligt pingvin att den var 1,5. Det låter som du säger konstigt men har för mig att jag tyckte det lät lite lite även när jag läste det.

Men men, ni kan nog genom er brottningsförening om inte annat hitta något gym där ni är välkomna.

Keep_On_Pumpin skrev:

W0tz skrev:

13åringar brukar få börja på styrkelyftar gym om de beter sig, du verkar vara en sån som kan göra det, så kolla med en sådan förening!

Här där jag bor får man inte komma in äns förren man är 15 år :/ och man får inte börja lyfta skrot förren dom ser att man sköter sig och inte förstör grejerna :/
Och jag behöver verkligen mycket fyss , kondition har jag redan sen min tid som löpare :)   1 mil på  ca 40 min

Men men, ni kan nog genom er brottningsförening om inte annat hitta något gym där ni är välkomna.

Vi har redan ett eget litet gym men jag har bara tillgång till det max 2 gånger i veckan ...

Webbsida

W0tz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

W0tz skrev:

Här där jag bor får man inte komma in äns förren man är 15 år :/ och man får inte börja lyfta skrot förren dom ser att man sköter sig och inte förstör grejerna :/
Och jag behöver verkligen mycket fyss , kondition har jag redan sen min tid som löpare :)   1 mil på  ca 40 min

Har du kollat just med en styrkelyftarförening? Det är nämligen stor skillnad från en sån och ett vanligt gym.

Keep_On_Pumpin skrev:

W0tz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Har du kollat just med en styrkelyftarförening? Det är nämligen stor skillnad från en sån och ett vanligt gym.

Dt finns ingen styrkeförening i min stad ....

Webbsida

W0tz skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

W0tz skrev:

Dt finns ingen styrkeförening i min stad ....

Jag beklagar :(
Hur tunga hantlar har du då? Och hur ofta har du tillgång till det där andra gymmet?

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-15 00:11)

Registrerad: 2007-04-18

Vill också gå upp i vikt, hur viktigt är de att man sover mycket, och hur mkt ska det vara?

ltie off topic. Käkade en hel marabou idag. innehåller runt 560 kcal. om jag käkar 6 såna ligger jag på överskott då? skulle jag gå upp i vikt om jag käkade 6 såna om dagen plus mat?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Dellan skrev:

skulle jag gå upp i vikt om jag käkade 6 såna om dagen plus mat?

Antagligen. Och du blir nog rätt fet också.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Du dellan. 3000 kcal + mat, du tycker inte det är lite att ta i? Jag menar, visst kommer du gå upp i vikt, men du vill ju inte bli misstagen för jultomten när vintern börjar närma sig:P

Registrerad: 2007-04-18

Jag tror jag har hittat de:), ajg blir aldrig tjock, jag går aldrig upp. hur många kcal ska man få i sig dagligen? jag kör med gainer/super mass men går ändå inte upp.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB