Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Styrketräning och ...?

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

I dagsläget tränar jag styrka i form av skrotlyftning 4 ggr i veckan och dom 3 andra dagarna någon form av motion (typ jogga). Jag skulle vilja hitta någon bra sport eller aktivitet att göra istället för att bara jogga. Dom dagarna skulle isf vara tisdag och torsdag. Någon som har något bra tips på vad man skulle kunna börja på?

skulle isf se ut typ

mån gym
tis ????
ons gym
tor ????
fre gym
lör jogga lr gym
sön jogga lr gym

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Om jag hade haft mycket tid hade jag gärna kört någon form av dans faktiskt. Street funk / breakdance osv... ;D Det är ju upp till dig att välja vad du är intresserad av? ^^

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Det är ju upp till dig att välja vad du är intresserad av? ^^

Ja precis men det är alltid lättare om man får tips av andra som redan provat sig fram.

Edit: Dans är inget jag är direkt intresserad av. Någon form av kampsport skulle vara roligt.

Är det för sent att börja med sånt när man är 19 år? ^^

Senast redigerat av Wille005 (2008-05-14 17:56)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

Kampsport är roligt :P

Tänkte själv börja på brasiliansk jiujitsu, provade en gång, riktigt skoj. Blev dock inget av att träna de pga vissa faktorer men skulle nästan vilja börja. Vill inte tro att det är sent, själv är man nätan 18.5  ^^.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Absolut inte för sent tror jag. Jag är snart 20 och skulle inte ha något problem med att börja med något sånt. Det finns alltid vuxengrupper.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

inte för sent nej, tänk bara på att kamsport ofta innebär en risk för sträckningar, tänk på att värma upp ordentligt innan du ger dig på att sparka högt :)

själv tränade jag taekwondo i 4,5 år. dum som man va slutade jag ca 6mån från svart bälte.. tävlade ett par ggr oxå, sjukt kul!

har även testat kickboxning, jet kundo..  lite sugen på att testa kung fu.. eller boxning, men vill inte riskera platt näsa :P

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Min tjej är 26 och har precis börjar med taekwondo... För sent? Knappast.

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Kör kampsport lätt, kör thaiboxning, boxning, kick där det är fullkontakt det är ordentligt:D

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB