Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 35  

Don't Panic

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

Gör hantelkurls men med extrem kontraktion i slutläget.

Pratar vi om hantelcurls för underarm eller armar?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

Gör hantelkurls men med extrem kontraktion i slutläget.

Pratar vi om hantelcurls för underarm eller armar?

Ja. När jag kör med 5-kg hantel i hantelcurls och kontraherar sådär så ser venerna ut att vilja spricka och underarmen sväller upp som halsen på en brunstig padda. Det handlar om kontraktionen.

Men det kanske inte var utvecklingen av underarmarna som var din stickingpoint?

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-11 15:13)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Delightful_imp skrev:

Växlande enarmshantelcurl
12,5kg 10,8,6? - yey!

Mannen, du är stark. Men är det nödvändigt att skriva "enarmshantelcurl"?.. För jag menar, det är inte det lättaste att göra tvåarmshantelcurl :D

Du kan ju inte svara ja på en fråga med två alternativ! :)

Utveckling och styrka känns ju som det kan gå hand i hand. Då det tycks vara både styrka och uthållighet de saknar. (usch vad jag saknar klättringen!!)

Englund skrev:

Delightful_imp skrev:

Växlande enarmshantelcurl
12,5kg 10,8,6? - yey!

Mannen, du är stark. Men är det nödvändigt att skriva "enarmshantelcurl"?.. För jag menar, det är inte det lättaste att göra tvåarmshantelcurl :D

Inte växlande tvåarmshantelcurl iaf :)

Bröst efter rygg är en dålig dålig idé. Hoppas jag inte gör om det.

Bröst etc

Liggande hantelpress
22,5kg 7?,8,7,4 - helt ok!
17,5kg 8,8

Flyes
8kg 8,8
7,5kg 8,8

totalfail på 50 i bänk.. pinsamt pinsamt (dock hade jag problem att bara lyfta av den...)

Enarmstriceps extension
8kg 8,8,8

Push down (med stång)
36kg 8
41kg 8
46kg 8,8 - några tveksamma
41kg 8

Stående hantelpress
10kg 9,8,7
Sittande hantelpress (utan ryggstöd)
10kg 8,7

Hantellyft åt sidan
6kg 8 -tveksamma
5kg 8,8

Dips
kv 10,8,6

Hantellyft åt sidan + fram
4kg 8,7,9

10 armhävningar

Kommentar: Ont i baksida axel från gårdagens hantellyft. Förstörde lite av passet, och gjorde att jag blev osäker på om axlarna kunde klara vikterna. Men det gick rätt bra ändå.

Ont/spänd i nacken från igår, mycket bättre nu. Hoppas det går över helt, likaså axeln. Hoppas på vilodag imorgon, men det är ytterst tveksamt. Bara morgondagen kvar innan provet, så det lär vara en rätt apatisk dag.

Vikt efter gym: 64kg

Edit: Fan! Jag skulle ju kört mage idag! Knas knas

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-12 16:19)

Dina hantelpressar imponerar! akta dig så att du inte får disco-looken bara :P

T-Rex skrev:

Dina hantelpressar imponerar! akta dig så att du inte får disco-looken bara :P

Disco-looken?! Jag?! Jag försöker ju bara få mina bröstmuskler att matcha mina biceps ;p

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

och jag försöker få mina biceps att matcha mina bröstmuskler. ehm gaah
;)

bra jobbat föresten 22,5 kg i hantelpress I wish!

Carro09 skrev:

och jag försöker få mina biceps att matcha mina bröstmuskler. ehm gaah
;)

bra jobbat föresten 22,5 kg i hantelpress I wish!

Cheers!

På tal om nått helt annat:

Hittat choklad från The Raw Chocoloate Company som är svingod!
Helt enkelt en chokladkaka i raw food anda, med kanel, ingerfära, kardemumma osv istället för socker! Jag rekommenderar den starkt till alla :)
(bara provat de med kakaohalt över 60%, ljus choklad är ju sällan lika gott :p)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-12 21:12)

Och jag försöker få mina muskler att matcha min... men hursomhelst: den där chokladen verkar ju superbra! men jag antar att det bara säljs i UK? orka importera... Jag gillar nyttiga varianter av godsaker. Kan ju tipsa om Kung Markattas jordnötssmör utan tillsatt socker och salt, riktigt bra under bulk. Ska finnas på ICA...

Jo, de tycks mest finnas i uk (finns väl nånstans i sverige om man verkligen vill hitta dem) och de är väl lite dyrare än de förtjänar. Jordnötssmör varianten säljs i min "grönsakshandel", och jo, det är ju klockrent. Men jag äter alltid för mycket av sånt....

På tal om äta för mycket. Insett att jag måste dra ner lite på bulkandet om jag ska palla 2kg till innan deff. Helst skulle jag slänga in en deff nu, då jag ändå inte känner för att äta, men tror det får vänta till sommarlovet :) Får se hur mycket jag går upp i fortsättningen. Går från 2500 till 2200 kcal nu.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-13 09:55)

Vilodag idag, äntligen. En promenad + bastande i ångbastu blev iaf av (sååååå skönt).
Jag är sjukt pepp nu!

Jag har ont i knäna... när jag går upp och ner för trappor är det värst. Då gör det rent ut sagt svinont. Klurar på att antingen skippa bensparken, eller köra riktigt lätt. Vet inte riktigt vad man ska göra för smart annars... får väl rådfråga min egyptiske apotekare...

Kommit fram till upplägget inför sommaren kan bli hur skumt som helst, för jag vet inte hur jag ska få in mina 3 kondispass + bouldering på ett så snyggt sätt att jag kan gymma 3ggr i veckan (boulderingen känns dock som styrka).
Klurar på att gå över till helkroppspass :/

Blir nog ben senare. När lugnet har lagt sig.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-14 09:34)

Om du får ont i knäna av bensparken så är det väll bättre du struntar i o köra den? :S när du kör böj o liknande så får väll quadsen tilräckligt med träning ändå eller? :)
jag kör den mest för att den är kul =)

helkroppspass, intressant hittar du nått bra upplägg kanske jag kopierar ;) . prova det för ett tag sen, men sen blev det split igen för ibland blir det att jag gymmar 3 dagar i rad osv. då funkar det inte med helkroppspass men det kan va bra som variation spec. nu när jag har motivationstorka :)

Jag har ont i knäna också, jag tror det är pga. mina tunga ATG-böj. Men det gör bara ont när jag INTE gymmar, väl på gymmet och när jag är uppvärmd så är smärtorna som bortblåsta.

Skaffa knävärmare eller nåt. Eller vila. Men vila är inte en option för dig va? ;)

Händelserik dag. Tar det efter jag skrivit upp passet :)

Ben

(mys)Benpress
130kg 10
180kg 10
230kg 10,8,8 - ordentliga, svintungt
180kg 10 - för lätt

Böj ATG
50kg 10,8,7,7,7 (7) - ont i hjärtat?

Benspark med squeeeze
36kg 10,10,10,10,8-10 - proper pain!

Liggande lårcurl
36kg 8,8
30kg 10,10

Vader i benpress
155kg 20
200kg 15
180?kg 15

Stretching

Vikt efter gym: 64kg

Kommentar: Tog det sjukt lugnt idag. Inga skojiga höjningar eller så, men det var ett ok pass.

Rådfrågade pojken om knäna och han sa inget skojigare än att jag skulle softa lite med bensparken och böjen, och att jag skulle trycka i mig nån liter mjölk per dag för kalciumet. Så jag softade på passet (aktivt softande) och nu ska jag iväg och sola med lite mjölk :)

Böjde bredvid två av gymmets "biffar" (de är inte SÅ stora, men man ska tycka det) som visade sig vara amerikaner :/ De stog och snackade bbers, och kom in på preparat. Efter ett tag säger den ena "det du tänker på är ..., det är olagligt nu", varpå den andra säger att han har använt det x antal veckor, men nu bara sysslar med östrogenhämmande. Jag blir lite ledsen av sånt :)

Bekant 30+ var på gymmet idag. Han har försökt lura ner mig till simbassängen och bastun för nått halvår sen, och nu nämnde han fika. Jag verkade som vanligt lite förvirrad och inte allt för intresserad, så jag slapp undan den här gången också :)

Idag hade jag äntligen mitt psykologi prov, så nu ligger mitt öde i psykologi fakulitetens (stavning?) händer istället för mina. Känns toppen bra! Nu kan man njuta av livet igen! (På tal om njuta så har jag blivit lovad en helkroppsmassage ikväll! mums! ;) )

T-Rex: Palla vila! Jo, jag har också bara ont när jag är ifrån gymmet, när jag väl är där känns det toppen!

Carro: Hatar helkropp, det slutar alltid med att jag vill köra alla övningar jag gör i mina splittar, och då är man körd resten av dagen och dagen efter :)

Ska även ta ett kort när jag pallar, så ni får se min snygga mage :/ ... men jag förtjänar väl inte bättre efter 8kg+ på 3 månader...

Edit: Nu när jag nämnde det så såg det inte lika dåligt ut... et's aw i me hied?

Kommentar till mig själv: Ontet i hjärtat/lungorna får mig att tänka på att sluta med mitt dåliga levene. (och börja kondisträna) Hoppas jag kommer ihåg det till nästa gång. Skärpning!

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-14 17:39)

Hehe, pojkarna flockas och nu vankas helkroppsmassage ;) du får nog byta namn till Delightful pimp ;P

jo jag med pga det :) jag gör samma grej, kör 3 olika övningar för axlarna o inser snabbt vilket 4 h timamrs pass det skulle bli av det hela om jag fortsatte med det ;)

Ja upp med kort! hoppas att provet gick bra så får du ha det jäkla gott när du ska få massage ikväll. *avis*

T-Rex skrev:

Hehe, pojkarna flockas och nu vankas helkroppsmassage ;) du får nog byta namn till Delightful pimp ;P

haha. ditt smeknamn blir nu pimpen istället för impen :P

Carro09 skrev:

T-Rex skrev:

haha. ditt smeknamn blir nu pimpen istället för impen :P

hm... kanske ska satsa på  tjejgym i sommar.. kanske jag får lite lite färre ragg iaf ;p

Delightful_imp skrev:

hm... kanske ska satsa på  tjejgym i sommar.. kanske jag får lite lite färre ragg iaf ;p

haha säg inte det ;-)

Aj vad benen gör ont.

Slänger upp fråga nu istället. Kan nån tipsa om bra billigt gym söder om huvudstaden?

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-15 10:12)

Yep. Fryshusets gym vid Gullmarsplan/Globen. Om jag inte minns fel så skulle Sigyn här på forumet också till sthlm och hon blev tipsad om det från flera håll här. Jag har tränat där en sommar för flera år sen och de hade verkligen allt man kunde önska sig. Värt att kolla upp iaf.

Jo... har också hängt en hel del på fryshuset, och det är ju absolut prisvärt...
skulle vilja ha ett mer söder dock :/

Hm.. Känns som jag bara velar just nu :)

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 35  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB