Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 70  

Spice försök till ett proffsliv

Registrerad: 2008-03-24

Tack Carro! Ja, jag blir så uttråkad. Ska gå och göra några chins nu ändå ;)

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

mm förstår dig det är jättejobbigt. jag brukar gå ut o gå som en galning för att jag blir så rastlös. men ta det lugnt bara så du blir frisk :)

ja, men svårt eftersom jag är ganska tröt och seg i kroppen så orkar inte så mkt. Så det blir mest och sitta och försöka plugga. . Jadå, ska försöka , men armen kliar och benen sprattlar efter träning :p

Som ni kanske har läst i den andra tråden " bildtråden" så tänkte jag lägga upp en bild. Problemet är bara att kameran är så fruktansvårt dålig och inte ens med nya batterier fungerar den :( Så jag lägger upp en bild på mig utan någon pose eller lik.

Den här bilden tog jag för i ca 2 månader sedan har jag för mig. Det var några som tyckte jag var sockerberoende , jag slog vad med dem att det inte stämmer. Jag skulle inte äta "skitmat" på 2 månader. Så jag tog en bild  dag 1 för att se om det blev någon skillnad. Jag käkade mindre kolhydrater, mer grönsaker och protein.

http://img507.imageshack.us/my.php?image=tmp6979bi8.jpg

Så igen, jag visar inga direkta muskler här.

/spice

När jag väl kom att tänka på det så kom jag på det här kanske är "fel" sorts bild så jag tänkte ge en förklaring till varför jag la upp den.
Som så många andra tonårstjejer så tycker jag min kropp inte är så fin. Jag vill ha en bättre balans mellan mina över och -underkropp. Jag tycker te x att jag borde bli smalare runt midjan. För att kunna jämföra midjan nu och om några månader så la ja upp bilden vilket är enkelt för mig att se om det blivit någon skillnad.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag länkar ifall du skulle missa mitt uttalande: http://www.halso.info/forum/p-372229.html#p372229

Dessutom, är det en synvilla eller kan jag faktiskt se din rectus abdominis avteckna sig klart och tydligt? Imponerande isf.

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

och min kommentar ser du lite längre upp :) håller för övrigt med lajne, ni är nog smala så nu är det bara att bygga! :)

Lajne skrev:

Jag länkar ifall du skulle missa mitt uttalande: http://www.halso.info/forum/p-372229.html#p372229

Dessutom, är det en synvilla eller kan jag faktiskt se din rectus abdominis avteckna sig klart och tydligt? Imponerande isf.

vilka muskler är det? antar mag? . hm, jo jag har lite muskler hehe, ska försöka fixa bättre bild! Tack Lajne :)

EDIT: Jag har INTE sminkat som tjejen på youtybe har! haha! :P Jag är inte sådan!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Rectus abdominis = raka bukmuskeln på svenska eller sexpacket på ännu enklare svenska:P Men bara att du kände dig tvungen att påpeka att du inte sminkar dig gjorde mig helt plötsligt misstänksam^^

här kommer en annan bild p åmig, när jag spelar :p

http://img148.imageshack.us/my.php?image=dsc2736ne3.jpg

där ser man lite mer ben o sånt. :)

haha nej lajne! Jag tycker det bara var roligt för har för mig att det var T-rex eller nåt so la upp videon någonstans för skoj skull. Jag skulle ALDRIG KOMMA PÅ TANKEN!!! :(

Jag tror jag ska förtydliga mig lite.

För mig handlar det om att jag vill att mina muskler ska synas lite mer, speciellt på benen för jag vill ha STÖRRE ben. Vilket har lätt att jag tycker jag ska gå ner i fettprocent MEN: det är inte så allvarligt att jag seriöst försöker göra allt jag kan. Jag löper inte extra eller är inte EXTREMT noga med kosten för att gå ner. Utan äter lite skit på lördagar. trots allt tränar jag 20+25/veckan så risken att jag ska bli stor och lägga mkt fett finns inte.

Så jag har inte större problem med min kropp och är inte så kroppfixerad! Däremot är jag tjej och i tjejernas natur finns det alltid tankar bakom ens kropp speciellt i ung ålder.

Onsdag 14 maj

Ännu en dag. Känns bra i kroppen och jag tänkte sticka ut och löpa lätt ikväll en 20-30 min för att väcka musklerna lite efter 1 veckas sjukdom.

Målet för mig att få upp snabbheten i musklerna, bli mer explosiv. Jag hade tänkt lägga in 1 HIIT i veckan där jag springer som max 40 sek. För att bibehålla konditionen lite. Sedan öka på tyngd i benpress samt marklyft knäböj. Så jag kommer upp i en 70-80 i knäböjen. Men jag har läst att man ska köra på ca 60% av max för att bli explosiv med 8-12 reps? Så jag är lite förvirrad, jag vet inte om jag vill lägga på mig eller inte lägga på mig. Jag vet inte om jag ska bli lättare i kroppen och gå ner eller gå upp.
Har ni några tips på vilket jag borde börja med? Antingen gå ner i vikter lite och köra explosivt eller gå upp och köra tung styrka. ?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Du blir explosiv genom att lyfta explosivt, om det sedan är 60 eller 80 procent av ditt max är olika skulle jag vilja påstå. Lyft så tungt och så explosivt som möjligt. Träna aldrig till fail när du tränar explosivt, fokusera på kvalitet - inte kvantitet. Ett explosivt lyft kräver 100 procent fokus på lyftet, du måste snabbt rekrytera muskelfibrerna och koordinera musklerna. Allt måste tajmas perfekt.

Den första bilden gick inte att kommentera (ur ett muskelbyggarperspektiv ;)). Jag fick bara konstiga blickar på jobbet när jag öppnade upp den... hmm. :P men snygg kropp iaf ;) Den tennisspelande bilden däremot - där syns det att du har muskler, speciellt benen är ju kraftiga.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-14 15:21)

ok tack T-rex :)

haha, ojdå! Jag är känd! haha, nej jag skojade. Det är mina ben som problemet är, de ser bra ut där, men inte i verkligenheten, jag vill de ska synas mer.

Men jag är lite hur osäker på hur jag ska göra. Jag vet inte irktigt vilket håll jag ska börja på så att säga. Ska jag lägga på mig mer muskler? Eller ska jag gå ner i vikt ? väger ju en hel del.

Om du väger en hel del så är det muskler, för inte ser du fet ut på den första bilden, och eftersom det antagligen är muskler, så kan du ge dig på en lättare deff om du vill att musklerna ska framträda bättre. Vill du mejsla ut benmusklerna så gör bensparkar i maskinen.

Hur ser förhållandet mellan benens fram- och baksida ut? vi har bara sett bilder på benen framifrån, inte i profil. Hos de flesta släpar "hamstrings", dvs. muskeln på lårens baksida, och man får banan-bens-looken :P

Den här bilden tog jag för ca 2 månader sedan, samma dag som jag tog den andra bilden.

http://img166.imageshack.us/my.php?imag … 006ex3.jpg

:)

Nä, det ser ut att vara en bra balans mellan fram och baksida faktiskt. Antagligen för att du spelar tennis och man brukar få en bra allround-fysik när man utövar nån idrott.

Stretchar du ordentligt? speciellt höftböjarmuskeln är det viktigt att man stretchar.

Jag tror du kommer bli nöjd med resultaten efter en mindre deff!

Registrerad: 2006-10-02

Sorry T-rex, men jag kan bara inte hålla med.
Chica, jag tycker inte att du ska försöka dig på en deff. Däremot fortsätta att kämpa mot 80 kilo i böj. Det tycker jag är ett mycket sundare mål.
Du har inte behov av deff alls! Och om du börjar köra lite tyngre och ger det lite tid, så kommer du att märka att jag har rätt ;)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

För att "deffa" måste man ha något att definera fram också.

I'm with Sigyn (Y).

Registrerad: 2006-08-28

Jag röstar också nej till deff, men av andra skäl. Deffar ökar skaderisken och din målsättning är ju att bli bra på tennis, då krävs mycket träning i "unga" år. Dessutom försämras återhäntningen om man får för lite energi att återuppbygga musklerna efter träning.

tack för alla svar! då kör jag på hårt med benen då! :)

här är en annan bild där man ser jag inte har så mkt benmuskler, ( trots att jag tar en tjej med över 20kg i benpress, och hennes muskler ser man!) :(

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dsc2702jq3.jpg

Har en till fråga.

Om jag nu ska lägga på mig mer muskler, så måste jag äta mkt right? Jag har legat väldigt länge p åen idealvikt på 72kg typ. och jag vet int eom jag vill gå upp mer än 72kg? jag menar med tanke på att jag är tennisspelare och jag ska ju vara smidig,lätt samtidigt som stark. Jag vill ju inte bli för stor och tung heller.

Vill du lägga på dig muskelmassa så måste du gå upp i vikt. Vill du bara bli stark så kan du behålla vikten.

Sidor: 1 2 3 4 … 70  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB