Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jag menar absolut inte att man ska se till fejkbilderna, men fortfarande, han såg inte bra ut mellan filmerna. idag så är han också lite vrakaktig, och hans axlar liknar en julgrans.
jag tror inte att det var otillåtna preparat hos honom när han tränade upp sig, däremot så pumpade han ganska mycket sådant på sin tid. det kan nog ha gjort en del till varför han kom tillbaka snabbt, men långt ifrån allt. muskelminne is the shit som man skulle kunna säga på norrlänska =D
Så är han ju iofs aningen äldre nu också, så det får väl anses som acceptabelt att han tappat lite form med åren! =)
Men absolut, muskelminne is the shiznit! Jag känner på mig att det kan bli riktigt stor skillnad på mig om jag får någon mer månad att kötta på.
Styrkeökningarna går spikrakt uppåt och det är roligare än någonsin att gå till gymmet nu.
Senast redigerat av Tobbeno (2008-05-13 17:53)
aye. det har gått långt i mina tankar också faktist. har haft funderingar på att droppa vikten snabbare än ett halvkilo i veckan, förlora mer muskelmassa för att droppa mer fett och sedan använda muskelminnet till att bygga upp mig igen snabbt medans man är lite småsmal så att skriva ^^ dock så ska jag tänka över det innan något händer.
Tyrmord skrev:
Christian Bale lär ha rätt bra muskelminne iaf :P
Ja jävlar :O http://oldnick.coraider.com/uploaded_im … 770999.jpg Tänk att det är samma person!
zartok skrev:
aye. det har gått långt i mina tankar också faktist. har haft funderingar på att droppa vikten snabbare än ett halvkilo i veckan, förlora mer muskelmassa för att droppa mer fett och sedan använda muskelminnet till att bygga upp mig igen snabbt medans man är lite småsmal så att skriva ^^ dock så ska jag tänka över det innan något händer.
Haha! Fick också genast den tanken. Orka deffa i evigheter liksom!
det är nog något som många har tänkt på, för muskelminne existerar i högsta grad. jag ligger runt 9 veckor in och har gått ner totalt runt 4 kilo. långsamt. tänk om man skulle satsa på ett eller ett och ett halv kilo i veckan istället? och sedan, smack tillbaka lätt. det är en mycket lättare väg att gå, och vi som inte är så sjukligt seriösa att vi tävlar ska nog tänka över metoden både en och två gånger. i'm doing it already i say ^^ ska ner på 2000 kalorier om dagen redan idag och framöver och testa bestämde jag mig just för.
Jag tappade ju i snitt 1,3 kg i veckan under 8 veckor, utan att tappa någon nämnvärd styrka. I allmänhet vill jag säga att man ska nog komma ner ganska lågt i fettprocent innan man måste gå ner försiktigt med musklerna i åtanke. Men så var detta min första deff också, jag kan behöva upprepa det några gånger innan man ska ta resultaten som nåt annat än ren tur:P
zartok skrev:
det är nog något som många har tänkt på, för muskelminne existerar i högsta grad. jag ligger runt 9 veckor in och har gått ner totalt runt 4 kilo. långsamt. tänk om man skulle satsa på ett eller ett och ett halv kilo i veckan istället? och sedan, smack tillbaka lätt. det är en mycket lättare väg att gå, och vi som inte är så sjukligt seriösa att vi tävlar ska nog tänka över metoden både en och två gånger. i'm doing it already i say ^^ ska ner på 2000 kalorier om dagen redan idag och framöver och testa bestämde jag mig just för.
Jag tycker alltid att man ska gå ut hårt i början då man har mycket fett och motivationen är hög. Ju mer fett man har, desto mer underskott kan man ligga på "utan" risk för muskelförlust. Ligger du på -1kg om dagen och har en BF på 10% däremot så är det inte så klyftigt med ett sånt stort underskott.
jag håller fullständigt med i vad du skriver cyber. underskottet har jag tänkt ska ligga på ungefärlig nivå av vad kroppsfettet kan släppa av sig per dygn. man brukar ju säga att det kan lossa en 70-80 kalorier per kg fett, och det är där någonstans jag hade tänkt att göra om. säg att jag har 10 kilo kvar, det blir 700 - 800 kalorier minus varje dag. dock så ska jag först gå ner till mina 100 och se hur det ser ut. därifrån så får jag se vad jag gör, så seriöst deffande planerar jag ju faktist inte.
tänkte flika in me en fråga när vi ändå pratar muskelminne...ja har av ren nyfikenhet(även om ja inte stöttar deras teori helt) läst igenom max-ot programmet.. där skriver dom en liten intressant sak..att om de sista settet man kör är svin tungt..typ 4 reppare eller va dom skrev..så anpassar sej muskeln efter de.. dvs: om man överbelastar som en gris de sista man gör innan man duschar så ska muskeln "ha de i minnet" och anpassa sej efter de under hela vilan ?? nån som har lite åsikter om de?? lajne?..=)
gicko skrev:
tänkte flika in me en fråga när vi ändå pratar muskelminne...ja har av ren nyfikenhet(även om ja inte stöttar deras teori helt) läst igenom max-ot programmet.. där skriver dom en liten intressant sak..att om de sista settet man kör är svin tungt..typ 4 reppare eller va dom skrev..så anpassar sej muskeln efter de.. dvs: om man överbelastar som en gris de sista man gör innan man duschar så ska muskeln "ha de i minnet" och anpassa sej efter de under hela vilan ?? nån som har lite åsikter om de?? lajne?..=)
Trams.
Däremot ska man inte underskatta det psykiska..
Klart kroppen anpassar sig till den vikten man kör på och har man kört på en vikt en gång så kan man oftast klara den igen under normala omständigheter och kanske till och med något rep till.
Det är så jag alltid har tränat mer eller mindre. Man överbelastar och muskeln blir starkare så att man sedan klarar mer reps på en given vikt nästa gång man ska träna.
Men vad det har med muskelminne att göra är en gåta för mig.. ??
(En tung 4:a låter knappast som att överbelasta som en gris för mig, för övrigt. Det låter snarare som en helt normal träning. Det är klart att man kan börja få resultat, kanske framförallt styrkemässigt om man aldrig pressat sig nära sina maxvikter förut, men att börja kalla det för att överbelasta som en gris låter konstigt).
aha jaa de kanske va ja som överdrev lite=)..men överbelasta de sista man gör de va så dom skrev iaf...tyckte me de lär lite skumt..men som cybercowboy sa..psyket ska man inte underskatta kanske
Vill du bli starkare och/eller få mer muskelmassa så är det överbelastning som gäller, det är inget hokus-pokus med det.
Träna på en vikt, pressa dig att klara högre vikt eller några fler reps nästa gång så har du gjort en överbelastning. Sedan fortsätter du med det i all oändlighet (typ).
Det borde inte behöva vara svårare än så. Det är bara dumt att krångla till allt så mycket och övertänka hela tiden (därmed inte sagt att jag inte gjort/gör det ibland själv).
Senast redigerat av Tobbeno (2008-05-14 19:09)
nene ja har inte ens funderat på att testa de där..ja tyckte bara att de skulle va kul o kolla va ni andra hade för åsikter