Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 28  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

mamma stod på verandan högre upp haha o dokumentera mitt arbete!
jo precis det var så jag tänkte annars hade jag aldrig gjort det ;-)
bara 2 gympass den här helgen? det är väll ändå inte bara! härligt! man får passa på o njuta för man vet aldrig när det fina vädret kommer igen :(

Rygg, biceps och en aning baksida lår :-) hade ingen vidare motivation, den har liksom rymt så är det någon som har sett den.. var vänlig och säg till ;-)

chins, börja med den här övningen för omväxling skull. sanningen är att jag prova förra veckan eller nått o köra själva men jag var för klen. :( så nu jävlar
- 15 kg: 6,6,6
-10 kg: 2 aah så jobbigt

raka mark med kettlebell
20 kg: 15
40 kg: 10,10,10

stångrodd
30 kg: 8
35 kg: 8,8,8

latsdrag
25 kg: 10
30 kg: 8,8,8

v-handtag
30 kg: 8,8,8

Här emellan sattes världens huvudvärk in action, gaah men jag fortsatte ändå envis som man är men det var inte skönt o ta i kan jag lova..

Nedre rygg i maskin, lite som ryggresningar på ett ungefär
30 kg: 10
35 kg: 8,8,8

stångcurl med Z stång
8,5 kg: 15
18,5 kg: 6,5,5

hammercurl 7 kg: 6,6,6

Huvudvärken ännu värre, dags o kila hem o knapra alvedon, det hjälpte! Blev även middag! jaa som sagt lider inte av världens träningslust så är det någon som har något (helst några) bra tips på att få Den komma tillbaka omedelbart bums! så vore det vänligt. :-)

nu blir det nog lite kvällsmat, undra vad man ska hitta på bara! men något blir det allt. ciao

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Det finns många tekniker för att öka motivationen, Men Jag annser att du är alldeles för själv kritisk och att det skulle vara din första prio att ta itur med.

Vad kan du möjligen göra med mörker i ett rum, Du kan inte göra något med mörkret hur mycke du en vill eller hur arg du en blir, Men du kan hämmta ljus och mörkret förvinner, Hämmta ett ljus min söta lilla vän

Från: Hälsostudion, Växjö
Registrerad: 2006-05-22

Gött att se en dam som inte är rädd för lite tyngre träning med basövningar.

Kämpa på!

jo men frågan är hur.. sant att jag är väldigt självkritisk men det är jag när det gäller det mesta faktiskt och inte bara träningen. tyvärr

tack pelle!! du får en att tänka efter och det vet jag att du vill få människor att göra och det lyckas du med.
hoppas allt flyter på bra för dig :)

electric_wizard skrev:

Gött att se en dam som inte är rädd för lite tyngre träning med basövningar.

Kämpa på!

när jag böjer över 50 kg så är jag faktiskt lite rädd haha men jag förstår din poäng :-)
tack!

Registrerad: 2006-10-19

konstigapellefant skrev:

Vad kan du möjligen göra med mörker i ett rum, Du kan inte göra något med mörkret hur mycke du en vill eller hur arg du en blir, Men du kan hämmta ljus och mörkret förvinner, Hämmta ett ljus min söta lilla vän

And konstigapellefant said, Let there be light: and there was light. 
And konstigapellefant saw the light, that it was good: and konstigapellefant divided the light from the darkness.

Webbsida

Vad kan du möjligen göra med kritiken i dig, Du kan inte göra något med kritiken i sig ,Hur mycke du en vill eller hur arg du en blir, Men du kan hämmta posetiva tankar ur värkligheten och den destruktiva kritiken förvinner, Hämmta dina posetiva tankar min söta lilla vän

Ditt under medvetna som styr dig gör inte skillnad på Händelse ,Tanke, hädelse eller tanke händelse. Med anndra ord så har du möjligheten att styra dig själv genom tanke kraft

Men om du vill ha praktiska exempel så föreslår jag att du frågar mig nästa gång du ser mig, Om du nu råkar ut för något sånnt,Jag tycker det är svårt å förklara och Det blir så mycke å skriva

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-12 22:37)

japp, ses väll kanske på gymmet nån dag i veckan :) förstår att det blir konstigt att skriva, kanske ännu konstigare för mig att förstå då jag redan konstaterat att du är ganska mkt djupare än va jag är haha ibland fattar jag noll av vad du skriver, är jag dum kanske. nä nu ska jag inte vara sån, men du får mig att tänka iaf. :)

men nu klarna det lite, tack!

Webbsida

Ja Jag körde mitt första pass i dag, Så nu är jag frisk igen och skal träna i veckan.

Nej nu skal du inte vara sån, Men trotts att du visste det så va du de, Ajja bajja du borde redigera de där så att du inte blir det som du har skrivit. Men det posetiva är att du inte tycker jag är dum när inte du förstår, Det är ingen dålig öppenhet att skryta med ,God natt

härligt du. jag körde också mitt första pass idag efter helgens vila. ett medelmåttigt pass som sagt.

nej förlåt :) hm det är på så vis, ja man ska se positivt på saker iofs något jag bör lära mig.
God natt!! nu ska jag försöka få lite sömn efter att ha haft lite inre meditation till enigma. haha

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Motivationsbrist kan bero på att man kört för hårt under en längre tid, då blir man jävligt mosig i skallen och det mesta känns jobbigt. En lättare period eller vila helt brukar lösa det - OM det nu är det det beror på.

Cybercowboy skrev:

Motivationsbrist kan bero på att man kört för hårt under en längre tid, då blir man jävligt mosig i skallen och det mesta känns jobbigt. En lättare period eller vila helt brukar lösa det - OM det nu är det det beror på.

Mm, tänkte kanske köra lite lugnare den här veckan o känna efter lite. Jag har faktiskt kört hårt ett bra tag nu tycker jag så. enda problemet kan vara att ta det lite lugnare då när jag väl är på gymet så kör jag lika hårt ändå haha allt eller inget hm. tror iaf det blir ett lättare bröst o triceps pass idag! inget pb med andra ord idag ;)

bröst och triceps idag. Värsta passet för i år eller möjligtvis någonsin!! träningsvärk i latsen som inte duga men skönt iofs :)

bänkpress, tänkte köra lite lugnt idag som jag sa, men det hade nog kvittat hur jag hade gjort för det gick rakt åt helvete o man får utrycka sig så. hade pass på dom 2 första seten vilket var tur annars hade det nog gått ännu mer åt skogen. :-) sifforna är ungefärliga för jag räkna inte för jag var så sur hehe
40 kg: 5,5
35 kg: 6,5

sned bänk i smith
30 kg: 10
40 kg: 8,8,8

peckdeck
15 kg: 10
20 kg: 6
lätt var det idag ja
15 kg: 9,8

Liggande tricepspress runt huvudet
8,5 kg: 15
11 kg: 10,10,10

dips mellan 2 bänkar
KV: 12,12,12

Pushdown
15 kg: 10,10,10,10

Kickback, för jag ville va disco idag men inte ens denna roliga övning var kul idag
4 kg: 10,10,10

Funderar på o hoppa träningen resten av veckan men samtidigt kommer jag gå mig själv på nerverna för får inte jobba speciellt mkt nu så gör inget om dagarna vilket är satans jobbigt. nåja får se hur jag gör imorn. ska iaf till gymmet för ska förnya mitt årskort så kommer även bli 4000 kr fattigare. För övrigt så håller jag på o få en visdomstand varav huvudvärken igår kanske? sen så överväger jag på att konvertera till ett kloster i paris o bli nunna :-) ska jobba på söndag iaf så det var ju trevligt att dom ringde annars får jag överväga o söka nytt jobb snart nu med! haha
det där ljuset, jag kan inte hitta det :( inte just nu

Registrerad: 2008-03-24

ta det lugnt denna vecka, tänk inte på träning . gör något roligt :)

Lång promenad , bio m.m.

Ibland är det inte lätt att hitta ljuset men varje dag är en ny dag med nya möjligheter! Det är inte lätt alltid  i livet men man måste göra det bästa av det vare sig man orkar eller ej. Fortsätt kämpa , men skippa träningen efter det jag har läst här. :)

göra nått roligt ja. hm haha

nej verkligen inte. Tack så mkt! får se hur det blir men får jag ingen träningslust så låter jag det va.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jag kan inte förstå varför du kör en sån där volym med en miljard övningar om motivationen tryter. Riv av några set bänk och några set dips, mer behövs inte för att hålla igång (och även bygga) då man känner sig omotiverad.

Som spicegirl sa; fokusera på annat. Gör något som är roligt och tänk inte på träningen. Alla får förr eller senare en svacka, och det vanligaste är just att vila och tänka på annat för att få tillbaka suget.

men jag har inte haft svacka på typ 1 år ju haha trodde jag var befriad från det ;) tror det är mkt runtomkring som gör det.

angående det där med volym. jadu säg det jag bara gör så.

Webbsida

Hur känndes det att inte presteara bra?  va du arg, ledsen och ner slagen, obrerörd och nöjd eller hur skulle du själv beskriva kännslan under och efter passet?

konstigapellefant skrev:

Hur känndes det att inte presteara bra?  va du arg, ledsen och ner slagen, obrerörd och nöjd eller hur skulle du själv beskriva kännslan under och efter passet?

hm, jag hade lust o börja lipa på gymet, efter träningen kändes det bättre. Att jag genomförde passet ändå, kändes bra skönt. I slutet av passet blev det lite bättre när jag träffade en kompis.

idag ska jag till gymet kl 7 iaf hos en medlemsrådgivare o förnya mitt kort :) så får jag se ifall jag slinker in o kanske kör lite mage eller om det finns något annat som lockar mig!

Webbsida

blir man ledsen eller liknande beror det  inte på att ditt mål va för svårt,Målet är den stora vinnsten och allt annat är bara jävligt bra, Du hadde förmodligen laggt en för hög lägsta ribba,kanske på grund av för stor press ,Ytrre eller innre

Låt dig inte drivas av det som är bakom dig , sikta frammåt låt dig slukas av målet och känn närvaron av det, Låt dig inte slukas av det som jagar dig då blir du uppäten.

Man pressar inte fram bra resultat ,Man lockar dom. Man tar inte i när man lyfter, Man lyfter

Men om inte jag minns fel så skulle du återkomma med ett ditt högre mål, Och det är det första man bör åter komma  med för att få ett motiv som skapar motivation.Inte konstigt att man inte finner det förnöjsamt att sträva om man inte strävar för något

Webbsida

Uräckta carro att det låter lite nedvärderande men jag talar inte om hur du skal göra,  det är heller inte en beskrivning av dig det är bara en tanke guide att ta till för den som känner sig träffad. Jag tror kasnke inte du tog illa upp men jag ville bara försäkra mig om att du inte gjorde det  :)

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-14 23:40)

ja vem vet jag kanske gjorde det..

Ja precis, dom där målen ja. ska fundera lite på det. men jag har aldrig haft speciellt konkreta mål innan faktiskt, så kanske på tiden då :)
Du är klok som alltid och får mig att se saker ur andra synvinklar.  klart jag inte tar illa upp, dina ord hjälper.. :) tack!

Jag följer med "vågen" och lägger upp lite före och efter bilder. Är ju långt ifrån samma utveckling som pimpen osv. som växer som en oxe ;) men men
jag har inte bestämt om jag vågar lägga bilderna i före o efter tråden än :S

Minns inte exakt när korten är ifrån så jag får gissa.
Tidigt i höstas någon gång skulle jag tippa, inte super bra kort men, hade nog nyss börjat träna här. hoho
http://img508.imageshack.us/img508/5940/dsc00111qx9.th.jpg

I vintras skulle jag tippa på, lite fläskigare här iaf. tror jag :D
http://img170.imageshack.us/img170/5643/cimg0561yu9.th.jpg

därför bestämde jag mig för o köra en lite minideff på typ 5 veckor. men här har vi iaf dagsformen
http://img84.imageshack.us/img84/8940/cimg1272of3.th.jpg

har väll inte hänt sådär jätte mkt som det skulle kunnat gjort men :) jag är nöjd än sålänge iaf. Men jag vill ha lite fin peak på biceps som pimpen har ;)
jag har iaf lyckats gått upp i vikt vilket har vart mitt främsta mål. Har haft det väldigt jobbigt att öka i vikt, lyx tycker vissa, men inte jag :)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Bra djup i ryggen hörru. Bättre axlar. Bra v-form... snyggt helt enkelt! ;) Du är rätt brun också :)

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 28  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB