Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kommentera mitt nya schema!

Registrerad: 2008-04-16

Har suttit och pusslat ihop ett nytt träningsschema som jag hoppas kommer bli mkt effektivare. Har försökt fått med övningar till de flesta kroppsdelarna och du får kommentera om du tkr det ser bra ut eller om jag behöver ändra på något. Ska börja imorgon (måndag) så skulle sitta bra om det kom in tips under dagen.

Måndag (Överkropp)

Uppvärmning: Kabelrodd (5 min.)

Biceps
- Curl (sittande, stående)
- Koncentrationscurl
- Kabelcurl

Triceps
- Liggande tricepspress
- Dips

Bröst
- Bänkpress (Rak, sned)
- Hantelpress (Rak, sned)
- Flys i maskin

Axlar
- Axelpress
- Militärpress

Tisdag (Underkropp)

Uppvärmning: Cykel (5 min.)

Rygg
- Latsdrag
- Hypersträck
- Marklyft
- Maskiner
- Ryggresningar

Mage
- Situps
- Crunches
- Magmaskin

Ben
- Knäböj
- Benpress
- Benspark
- Bencurl

Torsdag (Överkropp)
Samma som måndagar.

Fredag (Underkropp)
Samma som tisdagar.

Så, vad tycker ni?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jag antar att du inte ska köra passen i den ordning du skrivit upp kroppsdelarna, isf får du tänka om.

I stort sett så har du ett vettigt tänk, men du har för mycket övningar. Du kommer inte orka, eller rättare sagt det kommer inte ge speciellt mycket att t.ex. köra 5 övningar för ryggen 2 dar i veckan. Jag föreslår att du kör ett pass där du fokuserar på marklyft, och andra passet knäböj. Då du kör marklyft så börjar du med den övningen och går sedan vidare och kör benen (mark tränar inte enbart ryggen, utan smiskar benen så det stänker om det också), efter det körs ryggen och resten av passet. De dagar du kör böj så börjar du självklart med böjen osv.

Det räcker att du kör 2 övningar för alla muskelgrupper utom benen, där kan det behövs en och ibland två till. Istället för att köra en massa tramsövningar så kör du t.ex. 5x5 skivstångsrodd och 4x8 latsdrag - mer än så behöver du inte, eftersom du kör 2 pass i veckan för varje muskelgrupp. För mindre muskelgrupper som vader, biceps och triceps räcker det med en övning. Jag kör också halvkropp och ibland (oftast) tränar jag inte biceps alls, de får tillräckligt med stryk av chins, roddar etc.

Sen måste du nog lägga bicepsträningen på underkroppspasset (det här blir ju i ärlighetens namn ingen över/under-split), annars kommer du aldrig hinna återhämta dig helt till biceps/rygg-passen.

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-08-10

På tok för mycket övningar när det gäller halvkropp. Välj rätt övningar och kör runt 6 st per pass. Exempel marklyft,axelpress,bänkpress osv.

Från: Umeå, Tenton Haga
Registrerad: 2007-10-02

Terminator, sjuk stamina behöver du om du ska orka detta, du lär nog bli less ganska snabbt på detta program. Ta lite mindre övningar, o ha bas övningar

Registrerad: 2008-04-16

Håller helt med att det är för mycket övningar, det märkte jag idag och igår. Ska skära ner på det, tack för tipsen.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB