Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Lajne skrev:
Hmm, sånt här är sjukt motiverande, synd att man är bara liiite för stark för att vara med på 120kg max. Ni ska ha stort lycka till allihop iaf, må bäste man vinna!
Va bänkar du Lajne? Försten till 150?
Jag bänkar osm sagt 120. 150 är för långt bort.
Bänkpress: 70*10
100*1
110*1
100*4
100*4
70*17
Skulle nog kunnat sätta 115 kg också. Iallafall 112,5.
Edit: Kan skriva in min kroppsvikt också. 80 kg.
Senast redigerat av Englund (2008-05-11 22:49)
Kul att alla väger ganska lika också. Det är bara mikli som är en räka och stevo som är en flodhäst xD
Två fyror på 100. Snyggt! Ja det är skitkul att alla har så pass lika stats, förutom räkan och flodhästen då. :-)
jag väger också 89 så jag är faktiskt också en flodhäst!
Det vart 107,5kg idag! nytt PB och nu är jag grymt sugen på att lägga upp något slags bänkprogram så man kanske placerar sig hyffsat bra :)
Bänkpress:
3@90kg
1@100kg
1@107,5kg PB!
0@112,5kg
107,5kg kändes lättare än vad jag trodde det skulle göra, 110 hade nog gått på det settet. men valde att spara det till senare :)
Edit: la dit passet
Senast redigerat av Nipkiss (2008-05-12 17:41)
Flodhästens pass
Bänkpress (stopp)
85kg x 5
85kg x 5
92,5kg x 3 - tunga
92,5kg x 3 - pressar med usel teknik, snett och landar fel
95kg x 5 - fail på sexan, failuretest, har blivit segare och mindre explosiv (förra failuretestet blev 92,5x4 men de första repen var lättare än dessa)
stevebc skrev:
Flodhästens pass
Bänkpress (stopp)
85kg x 5
85kg x 5
92,5kg x 3 - tunga
92,5kg x 3 - pressar med usel teknik, snett och landar fel
95kg x 5 - fail på sexan, failuretest, har blivit segare och mindre explosiv (förra failuretestet blev 92,5x4 men de första repen var lättare än dessa)
En 5:a på 95 med stopp är riktigt bra.
Bra vikter ni kör med! Det ser inte bara ut som att jag ligger efter med kroppsvikten. Det är nog dags att lägga in två pass bröst i veckan för att ha en chans överhuvudtaget. /Räkan
Bra=tunga
Senast redigerat av mikli (2008-05-12 18:05)
Bra bänkat killar! Mitt pass kommer på Torsdag tror jag.
MM2K pass 1.
82,5 kg 6
87,5 kg 2x5
90 kg 2x4
kul grej :)
lycka till allihopa, kämpa på nu!
mikli skrev:
Bra=tunga
Det beror på. Menar du tunga som i en sån där som är i munnen på vissa eller menar du tunga som i olätta?
Mycket kul tråd! Ska helt klart följas!! Kör hårt nu grabbar!
Nu är det bara att ta i utav helvette, så tar ni 130kg innan jul :)
Englund skrev:
mikli skrev:
Bra=tunga
Det beror på. Menar du tunga som i en sån där som är i munnen på vissa eller menar du tunga som i olätta?
Vissa?! Har inte alla en tunga? Haha
På ett av gymmen jag kör finns ingen fri stång vilket gör att jag oftast kör hantlar istället för i smithen. Idag körde jag dock i smithen då det liknar bänkpress till en viss del, hoppas att ni som följer denna tråd tycker det kan vara intressant att läsa hur det gick.
Bänk i smith
10x70kg
6x90kg
4x100kg - med hjälp på sista
4x100kg
4x100kg - med hjälp på sista
5x90kg
Jag ska göra ett riktigt maxförsök snart då mitt maxrekord är från september 2007. Förhoppningsvis har jag tungan rätt i mun och maxar mer än 100.
Damien Thorne skrev:
Nu är det bara att ta i utav helvette, så tar ni 130kg innan jul :)
Innan jul??!! Why vänta så länge?;)
Lycka till allihopa, lägger mina pengar på Flodhästen...
Nipkiss skrev:
Det vart 107,5kg idag! nytt PB och nu är jag grymt sugen på att lägga upp något slags bänkprogram så man kanske placerar sig hyffsat bra :)
Ska jag lära dig bulgaren?:)
Zacke: Jag håller med. Varför vänta så jävla länge? Dock håller jag nog mer på min klon, flodhästen tenderar att snärja in sig själv i alldeles för komplicerade teoretiska program som innehåller för lite rent lyftande av tunga bänkar:P
Lajne skrev:
Nipkiss skrev:
Ska jag lära dig bulgaren?:)
Zacke: Jag håller med. Varför vänta så jävla länge? Dock håller jag nog mer på min klon, flodhästen tenderar att snärja in sig själv i alldeles för komplicerade teoretiska program som innehåller för lite rent lyftande av tunga bänkar:P
du kan då iaf förklara den för mig. trevligt att du håller på mig förresten =)
Senast redigerat av Nipkiss (2008-05-14 13:25)
Vikt. 95 kg
Bröst
Bänk Press - 10x60 4x90 1x110 2x120 PB 3x110 4x90 10x60
du är för stark för att få vara med :P
Va fan då :P