Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hur får man bröst och magmuskler snabbt?

Registrerad: 2008-05-12

Tjenare!
Har länge velat ha lite större brösmuskler/magmuskler, eftersom just nu är det helt platt, och tjejer gillar det ju :P
Jag bor ute på landet och pallar inte åka in till ett gym. Pappa ska snart köpa en bänkpress snart, eller vad det heter.
Jag brular inte träna så mycket styrka, det är lite armhävningar och situps då och då.
Jag har några hantlar hemma. Jag har kollat lite på övningarna här på sidan, men jag fattade i princip inte ett piss, och för många övningar behövde man gym grejer.
Vad ska jag göra?

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Snabbt går det sällan.
Med hantlar och skivstång kan man göra allt.
Satsa på
bänkpress/hantelpress
benböj
militärpress
marklyft (om du har tillräckligt med vikt till stången)
framåtlutad rodd/hantelrodd
situps

googla eller tuba övningarna om du inte känner igen dem

Registrerad: 2007-11-01

Ja, snabbt kommer det inte gå, men du kommer säkert märka resultat med en gång :) Se till att satsa på rätt och vettiga övningar. Exemplen här ovan är bra. Om du är osäker, som sagt googla eller gå in på youtube och sök ;)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

glöm inte att äta och gå upp i vikt. övningarna som herr oberst skriver är allt du behöver för en grym grundstyrka.

Registrerad: 2007-05-10

finns bara en sak att göra och det är keep on pumpin. Arnold byggdes inte över en natt som man brukar säga.
bänkpress/hantelpress+ crunches låter ju bra, om det bara är mage+bröst du vill ha, skadar ju inte att träna andra delar av kroppen. Vilken tjej vill ha en kille med bara bröst och magmuskler då, inga ben, inga armar lr axlar ? :)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

yes! en tvättäkta discobyggare har anlänt till forumet. prima skinka! du ska inte träna biceps också, för att det ser bra ut det med?

nej nej och åter nej, du vill inte träna enbart det här. det är nog det största misstaget du kan göra. tränar du bara framsidan så kommer du få en dålig hållning, en framåtrotation i axelpartiet och nederdelen av ryggen kommer att börja göra ont som fasen pga att det är den som får bära upp din framåtlutande hållning.

du måste träna ryggen för att träna bröst, och ländryggen för att träna mage. förstår du? om inte så kommer du få en massa problem senare i livet, och det vill du inte ha. att ha kronisk värk i nacke, axlar och rygg är inte något som du vill ha helt enkelt. därför vill du inte discobygga det som tjejer tycker är snyggt. du vill ha en jämn fysik så att du inte får värk någonstans. mycket viktigt. a och o när man tränar.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB