Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 42  

Spice försök till ett proffsliv

Registrerad: 2008-03-24

Hej alla!

Efter att ha läst flera träningsböcker så tycker det är dags för mig att starta en också. När man väl tänker på det finns det många fördelar att skriva här istället för i en bok. Man kan få tips, kommentarer av olika slag vilket oftast motiverar  en ÄNNU mer :)

Jag är tjej, 17 år( fyller 18 snart :P ) Som säkert många vet vid detta laget tränar jag på elitnivå och drömmen om ett proffsliv finns långt in i hjärtat och kommer alltid att finnas! Så jag kommer att rapportera vad jag tränat, lite hur det kändes osv, mkt att jag ska hålla reda på vad jag gör och om man kan se något mönster .

Tyvärr är jag nu sjuk ( har säkert med den sämre kosten att göra) så jag har vilat sedan knappt en vecka tillbaka.

Kommentera gärna, skriv vad ni vill. Bara roligt att läsa vad andra människor tycker. =)

mvh
Spice

Registrerad: 2008-03-30

Ska bli kul att läsa denna dagboken=), speciellt då jag själv spelat och tävlat mycket i tennis för ett par år sidan. Men det ligger mig fortfarande varmt om hjärtat. Hoppas att allt löser sig med maten osv=).

nä, vad roligt :D en tenniskompis !!

tack så mkt! , tyvärr är det en mkt större soppa än vad jag trodde men som min kompis säger  : "man ska inte glömma bort o leva också"

spicegirl_17 skrev:

nä, vad roligt :D en tenniskompis !!

tack så mkt! , tyvärr är det en mkt större soppa än vad jag trodde men som min kompis säger  : "man ska inte glömma bort o leva också"

Nä precis! Har själv en massa saker jag gjort som jag ångrar (vem har inte det). Men man kan inte låta det begrava en och hindra en från att leva! Sköt om dig! =)

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Ska bli kul att följa. Tennis är en kul sport, fast ganska svårt ändå. :D
Lycka till med allt och krya på dig. :)

ljuvligt: ja, precis ingen är ju perfekt! Tyvärr gått ut enormt på min träning men men.. Får man fråga varför du la ner?

Nybz: roligt du har hittat hit också, Lycka till själv, fortsätter o kolla på ditt mål om! =)

spicegirl_17 skrev:

ljuvligt: ja, precis ingen är ju perfekt! Tyvärr gått ut enormt på min träning men men.. Får man fråga varför du la ner?

Nybz: roligt du har hittat hit också, Lycka till själv, fortsätter o kolla på ditt mål om! =)

Självklart=)! Hela min familj har varit väldigt engagerade i en toppen klubb under hela min uppväxt, så det var självklart att jag skulle börja. En av mina bröder har varit riktigt duktigt och satsat hårt, men jag har alltid hållit på med många olika sporter och den nyaste har alltid varit roligast(därmed inte alltid tennisen). När jag gick i 8-9 och tvingade mig till träningarna så kom jag att tänka på att jag faktiskt betalar för någonting som jag inte tycker är roligt. Slutade och började med en massa andra sporter=), kan än idag sakna sammanhållningen och den sociala mitten och självklart tävlingarna. men saknar inte själva tennisen, har dock spelat en del badminton och det tycker jag är riktigt kul! Följer dock touren ganska bra och funderar på att ta mig ner till Båsta i sommar, där jag tidigare varit varje sommar (innan jag slutade).

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Kul med loggare som har proffs-ambitioner! lycka till med målen (inte minst de man äter XD)!

haha, ååh det är SÅ min humor! T-rex tack!

ok, vad tråkigt att du slutade. Men som du säger hade du tydlingen inte motivationen och då ska man inte spela tennis, iaf satsa på heltid. Roligt att du har hittat andra sporter! =) Man ska alltid följa sig hjärta! båstad är härligt på sommaren, men bättre och mer spännande när ma var yngre, då var båstad de " speciella" tävlingen.

spicegirl_17 skrev:

ok, vad tråkigt att du slutade. Men som du säger hade du tydlingen inte motivationen och då ska man inte spela tennis, iaf satsa på heltid. Roligt att du har hittat andra sporter! =) Man ska alltid följa sig hjärta! båstad är härligt på sommaren, men bättre och mer spännande när ma var yngre, då var båstad de " speciella" tävlingen.

Nä precis, just nu är det iaf gymmet som gäller och börjar dra mig åt spåret med=)! Ja, man kommer ihåg när man sprang runt där och samlade autografer och annat. Men nu skulle man åka ner för partylivet och den sociala biten, samt för lite ;)tennisspel.

haha, ja partybiten är det inget fel även om jag faktiskt inte är den typen som partar mkt alls! Har inte partat i båstad. :P
ja, verkligen autografer hela tiden och allt var så stort :p

vet inte om detta är rätt tråd så att säga, men en fråga till ljuvligt. Hur såg din fysträning ut  ? :P

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Lycka till. Jag kommer nog inte skriva här speciellt regelbundet, men i'll be watching you;)

spicegirl_17 skrev:

vet inte om detta är rätt tråd så att säga, men en fråga till ljuvligt. Hur såg din fysträning ut  ? :P

Detta är din tråd. Du får skriva precis vad du vill, så länge det inte berör pedofili eller rasism typ. När du väl har mer än 3000 posts kan du skriva även om dessa två saker. Enjoy;)

spicegirl_17 skrev:

Hm, länge sedan *tänka tänka*. Vet att vi varje tisdag hade fysträning i klubben, där vi körde mycket varierat men en ordentlig genomkörare. Sen när jag väl fyllt 15 och fick börja gymma så gjorde jag även det. Även under vissa träningspass och under träningslägerna blev det fyss. Men jag blev nog aldrig så seriös på den fronten=/. Så egentligen är jag inte rätt person att fråga, men vet att andra inom klubben fick skräddarsydda pass ang. just fysen.

Ljuvligt skrev:

spicegirl_17 skrev:

Hm, länge sedan *tänka tänka*. Vet att vi varje tisdag hade fysträning i klubben, där vi körde mycket varierat men en ordentlig genomkörare. Sen när jag väl fyllt 15 och fick börja gymma så gjorde jag även det. Även under vissa träningspass och under träningslägerna blev det fyss. Men jag blev nog aldrig så seriös på den fronten=/. Så egentligen är jag inte rätt person att fråga, men vet att andra inom klubben fick skräddarsydda pass ang. just fysen.

alright, har inte direkta frågor så, men kan vara intressant att veta hur andra tränar fys. Verkar vara väldigt utbrett hur och vad man kör. Känner personer som satsar mig som inte kör fys och andra som kör stenhårt, och kan väl säga jag är den av de hårdare typen ;)

Tror att det är så man ska köra=), alla i min klubb som satsade när jag var kvar körde mycket fys och i längden är det nog bäst. Tror dock att det fortfarande är så.

Ja absolut är det bäst. Har haft problem med knät i nästan ett år och jag märkte direkt på matcherna att jag inte var bra i kanterna! Fick inte fart explosivitet med  mig alls! Kan jämföras med innan jag körde grymt mkt ben och var riktigt bra i kanterna. Så, fysen är nästan viktigare än själva tennisen enligt mig!

Är du tjej/ ir kille?  ( Ingen stöningsförsök bara så du vet :P )

stöTning - inte stön XD

spicegirl_17 skrev:

Ja absolut är det bäst. Har haft problem med knät i nästan ett år och jag märkte direkt på matcherna att jag inte var bra i kanterna! Fick inte fart explosivitet med  mig alls! Kan jämföras med innan jag körde grymt mkt ben och var riktigt bra i kanterna. Så, fysen är nästan viktigare än själva tennisen enligt mig!

Är du tjej/ ir kille?  ( Ingen stöningsförsök bara så du vet :P )

Haha, ne är tjej och jag förstog det=)! Jo, men precis kollar man på proffsen så har de en grym grundfysik och har man inte det kan man inte klara av matcher som är kanske 3 h. På tävlingar håller matchena oftast på 1.5 h eller uppåt (om man inte har lätt motstånd förstås) och då märks det om var man brister.

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-12 17:02)

alright. Ja, det så viktigt, att orka träna 20-25 timmar i veckan + matcher hela tiden. det tar på kroppen och man måste verkligen vara noga med allt man gör.

Frågade eftersom jag trodde du var en kille först men sen så såg jag på en annna tråd att du kanske skulle " göra en kaka" vilket är överaskande för en kille, hehe ;) ( inga fördomar/förutfattade meningar  dock)

spicegirl_17 skrev:

alright. Ja, det så viktigt, att orka träna 20-25 timmar i veckan + matcher hela tiden. det tar på kroppen och man måste verkligen vara noga med allt man gör.

Frågade eftersom jag trodde du var en kille först men sen så såg jag på en annna tråd att du kanske skulle " göra en kaka" vilket är överaskande för en kille, hehe ;) ( inga fördomar/förutfattade meningar  dock)

Haha ja blev lite sugen på att baka en kaka=). Känner inte så många killar som gillar att baka, men desto fler som gillar att äta det man bakar;).

Nä sant, en väldigt duktig tjej jag spelade med (och känner) skadade sig så pass att hon fick lägga ner tennisen. Vilket är tråkigt då hon var mycket lovande och har inte kunnat träna något på över ett årstid. Men hon har börjat så smått på gymmet igen, men försent för henne att satsa på samma sätt =/.
Så man får verkligen vara försiktig.

haha, ja det kan vara gott!

usch vad tråkigt för din kompis! :(  Det är tråkigt när flera försvinnner pga av för mkt skador eller talanger som saknar motivationen! Det är det värsta.

Tisdag 13 maj 2008:

Har fortfarande feber så ingen träning :( Har inte tränat sen förra tisdagen. Känns som veckor. Så blir en pluggdag då.
Skulle egentligen varit med på fystester med Fed Cup - coachen men var tvungen att tacka nej tyvärr :'(

Är fruktansvärt träningssugen men lite ångest att gå till klubben ändå. Hoppas på en lätt träningsdag imorgon!

/spice

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Lycka till med allt och krya på dig så du får sätta igång med träningen snart igen ;-)

Sidor: 1 2 3 … 42  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB