Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 7 8 9 10 11 … 21  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

Jag såg ut som undersidan av ett löv :P

Underbar metafor!

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Monster kropp! och jävla pass!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Så deffen är slut nu?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag vill utveckla djupet i ryggen och baksidan av benen mer och då krävs att jag ligger på kaloriöverskott. Jag kommer att hålla formen någorlunda vilket jag alltid gör. Det kommer antagligen bli en kortare deff i slutet av juni, då får vi se. Jag låter kroppen åka en kalorimässig bergochdalbana. Den jäveln ska chockas.

Registrerad: 2005-10-06

har varit en nöje att följa denna dagbok och sedan se att din deff gett dig så bra resultat. Grattis! och lycka till framöver=)

Tack alla!

jag har ju inte slutat träna, utan nu fortsätter jag och bulkar ett tag.

I förrgår var det benpass. Vågade inte mycket i mark och raka marklyft. I böj gjorde jag 6-7 reps på 150 kg, inte riktig ATG, men djupare än 90 grader. Gjorde även 3-4 reps i benspark på 130 kg (ville bara testa gränsen) och körde åttor på 60 kg i lårcurl samt vader i benpressen på jag vet inte hur mycket vikt, många tjugor där iaf. Jag måste jobba på vader och baksidan av benen.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

T-Rex skrev:

Tack alla!

jag har ju inte slutat träna, utan nu fortsätter jag och bulkar ett tag.

I förrgår var det benpass. Vågade inte mycket i mark och raka marklyft. I böj gjorde jag 6-7 reps på 150 kg, inte riktig ATG, men djupare än 90 grader. Gjorde även 3-4 reps i benspark på 130 kg (ville bara testa gränsen) och körde åttor på 60 kg i lårcurl samt vader i benpressen på jag vet inte hur mycket vikt, många tjugor där iaf. Jag måste jobba på vader och baksidan av benen.

Hur mycket reppare du på i marklyft?
Har en fråga förresten. Jag är nere i 74-75kg nu. Börjar se bra ut men har fortfarande riktigt usel definition på magen. Har tidigare vid samma vikt haft mycket bättre mage och tänkte fråga någon lite mer erfaren om det kan vara kreatinet som spökar och gör magen så jäkla slät?

Jag reppar utan problem 100 kg 10 reps i marklyft utan att det gör ont, men när jag kommer upp i 130, så gör det ont. Jag har varit på samma vikter i den övningen jättelänge. Vare sig jag gör sumo eller vanliga så gör det ont på precis samma ställe i ryggen. Jag försöker komplettera med good mornings och ryggresningar och ryggen får väl lite pisk i rodd och knäböj också.

Det kan mycket väl vara vätska som gör att du ser slät ut. Du kan ju pröva och driva ut lite vätska och se om det blir bättre (sluta ta kreatin under vätskeutdrivningen). En bra produkt för det syftet är Shredded från SAN. Träna även magen tyngre (om du nu inte redan gör det) för att få grövre magmuskler så att de syns igenom fettet/huden.

Webbsida

T-Rex skrev:

Jag reppar utan problem 100 kg 10 reps i marklyft utan att det gör ont, men när jag kommer upp i 130, så gör det ont. Jag har varit på samma vikter i den övningen jättelänge. Vare sig jag gör sumo eller vanliga så gör det ont på precis samma ställe i ryggen. Jag försöker komplettera med good mornings och ryggresningar och ryggen får väl lite pisk i rodd och knäböj också.

Det kan mycket väl vara vätska som gör att du ser slät ut. Du kan ju pröva och driva ut lite vätska och se om det blir bättre (sluta ta kreatin under vätskeutdrivningen). En bra produkt för det syftet är Shredded från SAN. Träna även magen tyngre (om du nu inte redan gör det) för att få grövre magmuskler så att de syns igenom fettet/huden.

Magen tränar jag på 5-10 reps. Brukar väl bli ca. 10-12 reps på första setet för att sluta kring 5or. Hoppas bara det inte är den deffen som gjort att magmusklerna rykt. Armarna ser också klart klenare ut nu, men de verkar vara sjukt känsliga för kolisintaget, syns direkt jag kolhydratsladdar att armarna blir större. Konstigt bara att magen ser så uslig ut då jag tidigare på betydligt högre bf% men utan kreatin haft bättre defintion...

Periodvis under deffen tyckte jag också att min definition blev sämre och sämre, och då vacklade verkligen motivationen till att fortsätta deffa. Det kan även vara uttänjd hud som gör att man ser lite "sladdrig" ut, men huden är ett flexibelt organ som anpassar sig så småningom.

Muskelmassa försvinner inte så fort, det är väl glykogen och vätska som försvunnit ur muskeln vilket gör att den ser mindre ut.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-09 11:47)

Webbsida

T-Rex skrev:

Periodvis under deffen tyckte jag också att min definition blev sämre och sämre, och då vacklade verkligen motivationen till att fortsätta deffa. Det kan även vara uttänjd hud som gör att man ser lite "sladdrig" ut, men huden är ett flexibelt organ som anpassar sig så småningom.

Muskelmassa försvinner inte så fort, det är väl glykogen och vätska som försvunnit ur muskeln vilket gör att den ser mindre ut.

Antar att du har rätt. Min hud är inte den fastaste. Motivationen för att fortsätta deffa månaden ut är verkligen inte på topp. Dieten börjar tära på humöret och har under den senaste veckan märkt att jag blivit smått likgiltig till det mesta. Förra helgen då jag kolisladdade lite hade jag svårt att hålla begäret i styr och fick verkligen mobilisera alla mina mentala resurser för att lägga band på brödsmaskandet. Överväger att ta en vilovecka från träningen eller köra typ ett set per övning och öka intaget lite bara för att få tillbaka den mentala orken, men vill heller inte dra ut på helvetet. Huruvida jag ska skita i kreatinet eller forsätta är också en fråga jag har svårt att sätta ner foten i.

Jaja, ska inte kidnappa din dagbok och göra den till min klagomur. Måste bara skriva av mig lite. Kul i alla fall att du lyckats bra med din deff. Antar att du kommer att bulka lite lättare nu under vår- och sommarmånaderna för att behålla en bra beachform, eller?

Ja, det blir en lättare bulk nu. Jag grisbulkar aldrig, utan det är huvudsakligen nyttig bra mat som gäller och jag har koll på hur det lägger sig på kroppen.

Jag tycker du ska härda ut, för som sagt så upplevde jag precis samma tvivel som du under min deff. Och mitt humör var fruktansvärt.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Hur ser din "vanliga" mat ut, dvs när du inte deffar? Har du klurat ut vad du svarar bra och inte bra på?

Jag känner av det på blodsockret... i allmänhet är kolhydratkällor med lång koktid att föredra. Jag undviker i princip matvaror som innehåller tillsatt socker och massa salt. Nyss åt jag två pizza-tallrikar (utan pizza alltså :-)) med fullkornspasta, röda linser, gröna ärter, tomat och kyckling med bacon, pesto och parmesan.

Jag gick igenom lite gamla bilder från förra året... Här är en bild på förra årets sommarform (jag tror det är från juli någon gång):

http://img152.imageshack.us/img152/4834/sommarformer2.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/4834/sommarformer2.e34fa84e5d.jpg

Så värst mycket har inte hänt med min kropp. Jag väger ungefär lika mycket. Däremot har jag blivit betydligt starkare i de flesta övningar.

Edit: Äsch, fan, jag såg ju bättre ut i fjol :C kanske inte magen iofs... det blir nog bättre med lite solbränna.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-09 20:08)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Är det pga solbrännan som det ser ut som du hade större axlar och grövre traps förra sommaren...?

Delightful_imp skrev:

Är det pga solbrännan som det ser ut som du hade större axlar och grövre traps förra sommaren...?

Ja :P

Äh, det är inte juli än. Jag är starkare nu, så det handlar bara för mig om att äta mer.

Webbsida

T-Rex skrev:

Jag känner av det på blodsockret... i allmänhet är kolhydratkällor med lång koktid att föredra. Jag undviker i princip matvaror som innehåller tillsatt socker och massa salt. Nyss åt jag två pizza-tallrikar (utan pizza alltså :-)) med fullkornspasta, röda linser, gröna ärter, tomat och kyckling med bacon, pesto och parmesan.

Jag gick igenom lite gamla bilder från förra året... Här är en bild på förra årets sommarform (jag tror det är från juli någon gång):

http://img152.imageshack.us/img152/4834 … ormer2.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/4834 … a84e5d.jpg

Så värst mycket har inte hänt med min kropp. Jag väger ungefär lika mycket. Däremot har jag blivit betydligt starkare i de flesta övningar.

Edit: Äsch, fan, jag såg ju bättre ut i fjol :C kanske inte magen iofs... det blir nog bättre med lite solbränna.

Satan sån massa! Fy fan! Hehe!

USch, det är trist, när man känner att man inte toppat formen. Men jag blir ju knappast yngre... solbränna spelar stor roll, det är ju ingen tillfällighet att alla bodybuilders poserar pepparkaksbruna på scen. Jag måste säga att jag ser ovanligt hård ut på den där bilden. Man ser också märkena efter linnet haha, gick ju runt i linne praktiskt taget hela sommaren.

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

USch, det är trist, när man känner att man inte toppat formen. Men jag blir ju knappast yngre... solbränna spelar stor roll, det är ju ingen tillfällighet att alla bodybuilders poserar pepparkaksbruna på scen. Jag måste säga att jag ser ovanligt hård ut på den där bilden. Man ser också märkena efter linnet haha, gick ju runt i linne praktiskt taget hela sommaren.

+1
Så i år blir det med bar överkropp för att kompensera...? :)

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

+1
Så i år blir det med bar överkropp för att kompensera...? :)

Bara om jag blir desperat efter uppmärksamhet. Jag tror det blir heltäckande faktiskt ;)

Webbsida

T-Rex skrev:

Menade inte det så. Tycker inte att du har mindre massa nu, men har man lite färg ser man alltid myyyycket mer fit ut.

johanw skrev:

T-Rex skrev:

Menade inte det så. Tycker inte att du har mindre massa nu, men har man lite färg ser man alltid myyyycket mer fit ut.

Nej, jag förstår. Men jag uppskattar ärlig kritik! jag tycker själv att jag ser hårdare ut på den där bilden. Trots det har jag nog mer bröstmassa och större armar nu än förra året. Det är uppenbart att jag inte utvecklats så mycket under ett års tid... dock får man tänka på att det är svårt att öka bortom en viss nivå (svårare och svårare), plus att jag bara blir äldre och att jag tagit flera månaders uppehåll och levt osunt under det gångna året samt stressat en hel del. Det är nog tack vare muskelminnet som jag lyckats uppnå den form jag har just nu.

Webbsida

T-Rex skrev:

johanw skrev:

T-Rex skrev:

Nej, jag förstår. Men jag uppskattar ärlig kritik! jag tycker själv att jag ser hårdare ut på den där bilden. Trots det har jag nog mer bröstmassa och större armar nu än förra året. Det är uppenbart att jag inte utvecklats så mycket under ett års tid... dock får man tänka på att det är svårt att öka bortom en viss nivå (svårare och svårare), plus att jag bara blir äldre och att jag tagit flera månaders uppehåll och levt osunt under det gångna året samt stressat en hel del. Det är nog tack vare muskelminnet som jag lyckats uppnå den form jag har just nu.

Precis, har man kommit så långt som du kanske man inte kan öka som en idiot längre om man slarvar med träningen i några/flera månader.

http://img87.imageshack.us/img87/148/titsenag6.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/148/titsenag6.49facafce2.jpg

Spökbelysningen gör att jag ser blekare ut än vad jag är. Även om jag faktiskt är rätt blek på kroppen fortfarande.

Idag blev det ben, 160 x2 x några set i knäböj och tior på 120 extremt djupa, 60 kg i lårcurl x 10, 8, 8, vader (160 kg nånting i benpressen) högreps, mage däremellan - repcrunches med hela viktmagasinet+15 kg och olika andra typer av crunches (snedbänk, pilates, sittande benresningar, rumplyft, cykelcrunches)

Jag känner hur styrkan börjar komma tillbaka efter deffen. Men fortfarande märker jag av en fettminskning och bibehållen vikt, detta trots att jag äter som en galning, jag har nog dubblat om inte tredubblat deffkosten.

Jag lägger in spirorna också:

http://img132.imageshack.us/img132/1610/benil3.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/1610/benil3.22d988fa09.jpg

Lite nerbrutna efter dagens pass.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-11 22:20)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jag tror jag snor din ådra från axeln ;)

Sidor: 1 … 7 8 9 10 11 … 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB