Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 8 9 10 11 12 … 28  

Carros träning

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Tränar du sent så försök få i dig nåt bra kaseinprotein innan du lägger dig så utsöndras proteinet långsamt i kroppen under natten och bibehåller muskelmassan. Ta även snabbt protein på morgonen, t.ex. esapro. Annars håller jag med Pelle att det är bättre att träna tidigt så att man kan äta och återhämta sig under resten av dagen.

Passare är både bra och dåligt. Jag har kört utan passare länge och det har funkat bra. Ibland har folk försökt "hjälpa" när jag verkligen inte behövt det bara för att de tycker det ser tungt ut och så skriker de "kämpa, ta i nu, komigen" högre än vad jag gör... bryter koncentrationen och är j-vligt irriterande, haha. Antingen ska man ha en bra passare eller ingen passare alls...

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

Tränar du sent så försök få i dig nåt bra kaseinprotein innan du lägger dig så utsöndras proteinet långsamt i kroppen under natten och bibehåller muskelmassan.

Hmmm.. Så PRO-FX på kvällen är inte så bra då? Vad händer om Carro skulle ta det istället? :-)

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

konstigapellefant skrev:

Grattis till PB ,Va inte orolig för att du inte fick något  ut av det bara för att han höll fingrarna där ,Det är ju endå dom följade resultaten ev det PB som är intressanta,Det är något att vara glad för ")

För delen med att träna tidigt är att Man kan ge kroppen mer en vad den behöver efter träningen, under dagen. Många resunerar som att man måste ha ätitt så mycke före träningen, Men det är ingen som snackar om att det viktiga är att äta mycke och länge efter träningen, Det är ju då Man växer !!!

tack pelle. jo det har du iofs rätt i o jag är ändå glad över det trodde aldrig jag skulle klara det ens :)
vet att det är viktigt att äta mkt efter oxå, men har blivit att träningen blivit av så sent ska försöka ändra lite på det framöver o se hur det funkar!

Edit. cowboy mixer har jag hemma jo o den används flitigt faktiskt. :) bara igår som jag inte ville väcka huset så sent annars om jag känner att jag fått i mig lite så brukar jag blanda ihop en havremix. smaskigt som satan o energirikt :)

Senast redigerat av Carro09 (2008-05-06 14:59)

T-Rex skrev:

Tränar du sent så försök få i dig nåt bra kaseinprotein innan du lägger dig så utsöndras proteinet långsamt i kroppen under natten och bibehåller muskelmassan. Ta även snabbt protein på morgonen, t.ex. esapro. Annars håller jag med Pelle att det är bättre att träna tidigt så att man kan äta och återhämta sig under resten av dagen.

Passare är både bra och dåligt. Jag har kört utan passare länge och det har funkat bra. Ibland har folk försökt "hjälpa" när jag verkligen inte behövt det bara för att de tycker det ser tungt ut och så skriker de "kämpa, ta i nu, komigen" högre än vad jag gör... bryter koncentrationen och är j-vligt irriterande, haha. Antingen ska man ha en bra passare eller ingen passare alls...

hm bra råd tack :) jo ska prova på lite tidigare träning, om jag hinner ;-) busy woman! nää nu ljög jag allt men

jo känner igen det där. det är svårt o veta när man ska hjälpa. jag kan i princip stå still i vad säger man kontraheringsfasen men ge mig fan på att jag ska klara det o samlar energi psykiskt och klarar det bara att det tar jävligt lång tid. har man då passare är dom där direkt med fingrarna :-)

edit. kommer bli nog bli sen träning idag igen. daao ska ner till gymet nu snart och innan jag har kommit ner, tränat, badat romerska och kommit hem igen så är kl mkt. attans också ;-) nästa pass så!

Senast redigerat av Carro09 (2008-05-06 17:07)

Damer o herrar. ben blev det idag ändå. var inte sugen för 5 öre men, inga men jag körde mitt pass ändå.

Knäböj, hade pass o det känns skönt för mitt psyke måste jag säga o bara ha ngn som står bakom o håller lite runt midjan gör övningen inte hälften så jobbig psykiskt

20 kg: 5
60 kg: 3 pb
55 kg: 3,3,3
20 kg: 10, prova utan den där skumgrejen här för att det kanske är bättre men jag får så jäkla ont

Benpress, kom på att jag räknar bara vikterna man lassar på vet inte om själva maskinen väger nått också.
50 kg: 10
150 kg: 6,6,6
100 kg: 10

Benspark i den "tyngre" maskinen
25 kg: 8,8,8

Liggande lårcurl
15 kg: 10,10,10
20 kg: 8,8,7

sittande lårcurl, brukar inte köra denna annars, men provade på den idag
30 kg: 10
40 kg: 4
35 kg: 6,8,8

jag struntade i raka mark idag och tänkte slänga in den på ryggpasset istället för vanliga mark. Har haft en seg dag idag, inte alls kännt mig sugen på o träna o känner mig faktiskt lite halv sliten i kroppen om jag ska va ärlig. funderar på att ta någon vilovecka framöver känns som att det inte skulle skada iaf. Hade jag inte haft den här dagboken så hade jag säkert aldrig pressat mig så mkt som jag gör nu, vilket iofs är bra men samtidigt så kan det ibland kännas som att man får krav på sig vilket är mindre bra. nåja Har inte skött maten sådär jätte bra heller har inte funnit tid till att äta faktiskt annars hade det gått bra om jag vart hemma :) har bara ätit frukost och middag sen träning och gainer, så nu blir det verkligen operation äta tills jag spyr.. nästan ;-) ändå verkar det som att min kropp ändå trivs på den vikten den är, för jag har svårt att gå upp i vikt men verkar inte gå ner även om jag äter mindre heller. hm knepigt men jag klagar väll inte så sett.

Sen måste jag bara säga att jag är faktiskt relativt nöjd med min kropp, det känns skönt för att det känns som att det inte är många tjejer som är det nuförtiden! klart att det finns småsaker man hakar upp sig på men överlag så är jag faktiskt nöjd. får man vara det. hm jag var inte det förr, tyckte att jag var alldeles för smal och det var jag det var anledningen till att jag började styrketräna. tack o lov säger jag, det är nog därför jag gillar styrketräningen så mycket. Det är den som har hjälpt mig mot en kropp att trivas i. Tycker det är tråkigt att det är så många tjejer som inte är nöjda, har några nära vänner som inte är det och som har fått problem bara därför. Nåja tycker iaf att alla tjejer borde styrketräna, tungt också ;-) 

värst vad jag prata av mig nudå men men är ju en dagbok så! min dagbok. Ha!

vilodag imorn iaf! ska bli skönt!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Bra böjt! http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif

Kul att du är nöjd också, men helt nöjd blir man aldrig :) Du får locka dina polers att börja träna då, om de nu är så miserabla!

Cybercowboy skrev:

Bra böjt! http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif

Kul att du är nöjd också, men helt nöjd blir man aldrig :) Du får locka dina polers att börja träna då, om de nu är så miserabla!

tack hörru. värsta är att jag känner mig inte speiellt glad över det. suck!
lycka till jag har försökt :) nämen vissa har inte fått träna pga. problemen nu har en kompis fått börja smått men du vet, inte vill dom köra bänk o ja. :) jag känner att jag är inte den bästa o lära ut heller teknik o så! jaja

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Äch, ge dem lite tid så kanske det lossnar. Det viktiga är att de tycker om det, annars håller det inte.

Det låter som att du behöver lite vila ja. Om du inte kan glädjas när träningen går bra är det något som är lite galet. Så prova att vila ett tag (behöver nödvändigtvis inte vara exakt en vecka), så kommer säkert suget och glädjen tillbaka.

jo fast dom tycker nog inte om de, inte som jag ;-)

mjo sant fast kanske bara har en dålig dag, glädjen kanske kommer imorn. haha
nej det har du rätt i tror knappt jag kan hålla mig borta 1 hel vecka. blir otroligt rastlös när jag inte får gymma. men några dagar kanske räcker.

Gårdagens middag. ser mindre ut än va det är ;) tallriken är så stor haha är iaf 140 g lax och bulgur blandat med kokta grönsaker. Jättegottt o jätte lätt. laxen är gjord i ugn i folie med citronskivor och citronpeppar. smaskens!

http://img151.imageshack.us/img151/4219/cimg1311qo4.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/4219/cimg1311qo4.e648ed1e22.jpg

Carro09 skrev:

Föresten :-) Igår tog jag lite mått. Inte för att det säger mig så mycket men, när man kan börja jämföra blir det väll roligare! ska försöka slänga in några bilder nångång med. :-)

midja: 62 cm
stuss: 94,5 cm
vä lår:49,5
vä vad: 33,5
vä arm: 28 cm
Bröst: 84 cm med tunn bh

Ingen biff här inte ;-) vikten låg som sagt på 54 kg.

Tog nya mått idag och det har faktiskt hänt lite, men 3 cm på midjan det är väll ändå lite onödigt, hellre att andra ställen blir större :)
vikten låg på nästan 57 kg :O

midja: 65 cm
stuss: 94,5 cm
vä lår: 51 cm
vä vad: 34 cm
vä arm: 29 cm
bröst: 84 cm med tunn bh

Vad hände med höger arm?

Vaden och armen ska helst vara lika stora i omkrets för att det ska se symmetriskt ut, jag jobbar själv på det.

Mått med bh är ju fusk :P

hm den mätte jag inte :D får la göra det då, btw i avslappnat läge mätte jag

va?? haha ojdå. har jag stora vader eller? vet att delightful har lika stora vader som mig och hon är ju större än mig för övrigt.
eller så har jag liten arm :( haha men då kan jag skippa vadträningen då? så det inte blir allt för ossymetriskt ;)

jo lite fast ändå inte om jag gör samma varje gång ska ju bara jämföra med mig själv ändå och inte med dig T-rex. hoho

Äh, stora vader är snyggt hos tjejer :D om det inte blir för stor skillnad, men det är det inte i ditt fall verkar det som. Vaderna får i allmänhet mer träning än armarna och de växer bra av högrepsträning.

fast dom ser ju inte stora ut, dom ser jäkligt små ut haha
mätte hö arm också och den var ungefär lika stor som vä. 29 cm ev 28,5 cm. hade lite problem med motoriken när jag skulle mäta :D

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

jag tycker det är lättare att mäta med spända armar. Då vet man att man har mätt max mått, avslappnat tycker jag det mest blir krångligt och siffrorna varierar hej vilt beroende på hur man håller armen.

Delightful har rätt! :D Tips från coachen: pumpa upp på gymmet och be nån ta måtten ;) (bra raggningsknep :D). Om du vågar >;P

Delightful_imp skrev:

jag tycker det är lättare att mäta med spända armar. Då vet man att man har mätt max mått, avslappnat tycker jag det mest blir krångligt och siffrorna varierar hej vilt beroende på hur man håller armen.

hm kanske ska prova det, tack för tipset. tycker sifforna varierar hej vilt nästan var man än mäter det är så finkänsligt. beroende på exakt vart man mäter osv men gör ju det bara för skojjs skull :)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

Delightful har rätt! :D Tips från coachen: pumpa upp på gymmet och be nån ta måtten ;) (bra raggningsknep :D). Om du vågar >;P

Jättetråkigt att ta mått uppumpad och sen mäta senare och få mindre siffror :)

Jo, klart det blir olika beroende på var man mäter. Om man mäter på samma ställe hela tiden, alternativt alltid tar de högsta eller lägsta siffrorna så lär man ju iaf få ett hum om hur det går.

Edit: men svenska är inte helt som den ska, men jag gör mig iaf förstådd än så länge.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-08 13:57)

T-Rex skrev:

hahah säkert du :-) men klart hittar jag nått lämpligt offer så ;-)

Idag blev det axlar, triceps och lite mage på friskis och svettis :-) ett gym jag aldrig annars tränar på därför blir vikterna lite konstiga. Jag trivs veeerkligen på plus mitt andra gym kan jag ärligt säga nu. Jag kände mig nästan störst på gymet :D nästan alltså. passets höjdpunkt var när en kille låg o körde bänk.. Han stanna ca 20 cm från bröstet om inte längre upp, dom kortaste pressarna jag sett i hela mitt liv såg ganska kul ut men det är väll någon ny grej som är bra att köra kanske?? full ROM nänä men vad vet jag ;-)

Millitärpress
15,5 kg: 13
21 kg: 8,8,8,8

hantellyft åt sidan
3 kg: 12
4 kg: 9,9,9

sittande hantelpress utan ryggstöd
8 kg: 8,8,8

omvänd peckdeck
14,5 kg: 12
17 kg: 8,8,8,8

liggande tricepspress bakom huvudet
11 kg: 10,8,10

pushdown
12,5 kg: 10
15 kg: 8,8
17,5 kg: 8,7

situps i ställning
KV: 15
+ 5 kg: 11
+10 kg: 8,8

liggande benlyft på bänk typ
KV: 10,10,10

ja tacka vet jag och träna på "mitt" gym, där jag är van vid alla vikter o grejer, känns mkt bättre men jäklar dom hade banne mig bättre musik på friskis lite go trance sådär. skön musik :-) musiken på vårat gym är faktiskt under all kritik tycker jag. Därför köpte jag en ipod shuffle så har jag disko ändå!

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Stark tjej här ser jag. 55 kg i bänkpress är inte fy skam!

coffe_aberg skrev:

Stark tjej här ser jag. 55 kg i bänkpress är inte fy skam!

tack, men som jag sa lite längre ner så höll passaren händerna på stången så det är inte riktigt godkänt! :(

OK, har haft en underbar helg måste jag säga! I fredags på morgonen åkte jag ut till tjörn/orust vilket va otroligt härligt! sov över där en natt och kom hem igår kväll. har solat  som om det inte fanns någon morgondag, med sol iaf ;-) suttit vid havet, grillat o druckit både vitt o rött vin. haft det väldigt avkopplande vilket kroppen behöver ibland! har haft tre vilodagar från gymet vilket har kännts toppen har bara njutit av det fina vädret. hade först tänkt köra mitt ryggpass idag men hade inte lust så jag struntade faktiskt i det, eller ja ska ju ta det imorn istället :-) tänkte det är lika bra att passa på och vila en dag till när jag ändå är på gång! jag hoppas på en bra träningsvecka, men vi får se!

Men, helt lat har jag inte varit ;-) jag har krattat gräs, bra träning måste jag säga. + sola samtidigt 2 flugor i en smäll! haha
gårdagens dagsform
http://img390.imageshack.us/img390/7556/cimg1322es5.jpg
http://img390.imageshack.us/img390/7556/cimg1322es5.d5ab77124c.jpg

Väldigt intressant kameravinkel :D

Brännan blir som snyggast när man är i rörelse. Själv tog jag det hmm relativt lugnt, bara två gympass den här helgen, men mycket sol och några öl vid vattnet inte att förglömma.

Sidor: 1 … 8 9 10 11 12 … 28  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB