Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag börja gymma här nu. Börjar redan imorgon.
Ska börja träna 3gånger själv plus 1gång (idortt) totalt 4gånger.
Funderar på att köper något så att man orkar mer och inte blir trött lika lätt som man kan bägge kan ta innan träning och efter träning - eller något. Någon sorts dricka, men vad för dricka då? Har ni tips. Skriv här!
Senast redigerat av Roccky (2008-05-11 00:59)
Hej, jag rekomenderar att du börjar att träna, och ta det lugnt med tillskotten. Se hur det går, och koncentrera dig på att få in rätt teknik inne på gymmet istället för att lägga din koncendration på tillskott. Ett bra tips om du ska bygga är att äta mycket och äta bra. Men detta vet du säket. Men som sagt, träna ett tag, lär dig att träna rätt, äta rätt och vila rätt, och utgå från det.
/Josef
Jaosef skrev:
Hej, jag rekomenderar att du börjar att träna, och ta det lugnt med tillskotten. Se hur det går, och koncentrera dig på att få in rätt teknik inne på gymmet istället för att lägga din koncendration på tillskott. Ett bra tips om du ska bygga är att äta mycket och äta bra. Men detta vet du säket. Men som sagt, träna ett tag, lär dig att träna rätt, äta rätt och vila rätt, och utgå från det.
/Josef
+1
-1
En gainer efter träningen är aldrig fel, det tycker jag du ska satsa på. Men annars håller jag med Jaosef. Prestationshöjare och liknande behöver du inte bry dig om ännu.
Gainer i samband med träning + ett rent proteintillskott är aldrig fel
sedan så ska du nog också prova på att träna innan du köper en massa saker. blir det bara att du tränar ett par gånger så är det ju ingen mening med att ha tillskotten liggandes hemma och samla damm. köp med andra ord lite mindre kvantiteter, även fast det blir dyrare. och kom fram till vad det är du behöver för tillskott innan du köper det och vad tillskottet gör. det är ett väldigt vanligt misstag som många gör, dvs köper fel tillskott. något som dom inte behöver.
Var och träna idag på gymmet för första gången. Det gick väl helt okej.
Nu har jag köpt ett gymkort.
Hur länge ska jag vänta på att börja ta lite tillskott innan/efter träning?
när du känner att du ska fortsätta med det och ge det en helhjärtad satsning skulle jag rekomendera att köpa tillskott. dock så ska du även komma ihåg en gyllende regel. kosttillskott är tillskott, komplement till den vanliga maten. jag vet inte hur många gånger jag dragit proteindrinkar på jobben och folk frågar om jag helt har slutat äta vanlig mat. absolut inte svarar jag. men när man arbetar så är det lättare att ha med sig en dryck än en stor låda med biff =)
Vill ha någon dryck som man kan återhämta sig efter träningen. Och det, vad är den bästa drycken för att återhämta sig?
En vanlig hederlig gainer. Vassle protein + maltodextrin eller dextropur. Maltodextrin är att föredra med anledning av att det kräver inte lika mkt vatten som dextropur för att bli isotont.
Edit: Kolla in www.gymvaruhuset.se
Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-11 18:01)