Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 13  

Ljuvligts träning 2008!

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Madball skrev:

Ljuvligt skrev:

Cybercowboy skrev:

Äääch, sluta vara så tjejig :) Om "allt annat går skit" så får du väl se till att åtminstone träningen går bra, för att jämna ut det hela. Beachen närmar sig med stormsteg, och så gör även vassen ;)

haha=)! Okej jag ska vara mer manlig då, om det är det som krävs=D. Allt för beachen 2008;)

Haha, nä fortsätt du att vara tjej. Det är nog om snubbar som dyrkar sin egen kropp på stranden ändå :p

Ser ut att gå bra det här Ljuvligt =)

=D, haha aa ska fortsätt vara tjej, men lite mer manlig i mitt tänkande;). Just nu känns det bra och roligt, tvärt emot helgen dock. Hoppas bara att det håller i sig=).

Cybercowboy skrev:

Var det där med fria vikter eller maskiner?

både och, de lägst vikterna var med fria vikter upp till 12.5 kilo sen var resterande med vikter eller ja då bänkpress.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ok. Fria vikter äger maskinträning sörrö.

Blir spännande att se nu de närmsta dagarna om det går åt rätt håll...

Cybercowboy skrev:

Ok. Fria vikter äger maskinträning sörrö.

Blir spännande att se nu de närmsta dagarna om det går åt rätt håll...

haha, ja det är jag och alla biffarna i spännishörnan;). Ja nu känns det som om jag borde se liiite resultat, är lite nöjd över vecka. Men det bästa är att det känns så roligt just nu, vilket håler motivationen uppe=).

Har under denna veckan gått med konstant träningsvärk, vilket jag ser som positivt. Ett bevis på att jag ansträngt mig. Men imorgon är det dags att väga mig och har hittills känts som om det har gått ganska bra, tills jag kom ihåg helgen, som kan ha förstört. Hoppas dock att den inte gjort det=/. Men men, idag har jag cyklat (som vanligt) 2.1 mil och förbrännde en 530 kcal. Har även promenerat 2 h i det härliga vädret=). Sen körde jag de övningarna som vi inte hann med igår;
Hantellyft åt sidan: 4 kilo 8x3
Hantelpress: 10 kilo 8x3
Liggande drag för baksida: 7.5 kilo (ökade 2.5 kilo) 8x3
Stående tricepsextension: 22,5 kilo 8x3
En till axelävning där man vrider utsidan av händerna innåt och sen tar man tag i en speciell hantagssak och sen drar man uppåt mot hakan, med armbågarna utåt: 30 kilo
Sen var jag bara tvungen att pröva en ny magmaskin som kommit in under dagen. Har aldrig sätt något liknande och det tog en stund innan man fick in taktiken. Men man ställde sig iallafall på en rörlig platta (på knä) och sen tog man tag i två handtag och så skulle man dra sig upp och sen hålla emot på vägen ner. Hängde iallafall på 10 kilo.
Sen körde jag magövningen på ryggmaskinen: 20x2

Maten har gått helt okej idag, hamlade på en 1500 kcal idag.

Mät/vägdag idag:
vikt: 58,7 kilo
vader 32 cm
lår: 52 cm
Höft och rumpa: 92,5  cm
mage: 67- 67,5 cm
arm: 27 cm

jaha, en vecka till har gått. Inte sådär bra efter denna heller, vilket iof kan bero på helgen. Men annars tror jag att jag får i mig mer än vad jag tror, då jag slarvar ibland med att väga energirika saker som t.ex. nötter. Får väl börja väga det med. Men det känns iallafall lugnt den här gången och jag ska jobba vidare=).

Med tanke på att du rör på dig ganska flitigt så är det just kosten som du måste fixa till.

Jag väger aldrig min mat, men jag tror i tamejfan inte att jag äter så mycket mer än 1.5Mcal på icke träningsdagar. Bara som en jämförelse alltså, och då väger jag 30 kilo mer än dig. Så här kan min svältkost se ut:
Frukost: grovt bröd med makrill och ett glas mjölk
Mellanmål: en frukt
Lunch: Oftast fisk, kött eller kyckling + grönsaker
Mellanmål frukt+proteindrink
Middag: Oftast fisk, kött eller kyckling + grönsaker
Kvällsmat: ägg

På träningsdagar smyger det sig in lite mer kolhydrater i form av lite dextropur efter träningen, samt ris/pasta/potatis till middag. Som du ser så har inte heller jag så mycket att spela med, och det blir så när man inte har en aktiv vardag och vill gå ner i rask takt (110kg började jag på den 3e mars, idag väger jag ~97kg).

Cybercowboy skrev:

Med tanke på att du rör på dig ganska flitigt så är det just kosten som du måste fixa till.

Jag väger aldrig min mat, men jag tror i tamejfan inte att jag äter så mycket mer än 1.5Mcal på icke träningsdagar. Bara som en jämförelse alltså, och då väger jag 30 kilo mer än dig. Så här kan min svältkost se ut:
Frukost: grovt bröd med makrill och ett glas mjölk
Mellanmål: en frukt
Lunch: Oftast fisk, kött eller kyckling + grönsaker
Mellanmål frukt+proteindrink
Middag: Oftast fisk, kött eller kyckling + grönsaker
Kvällsmat: ägg

På träningsdagar smyger det sig in lite mer kolhydrater i form av lite dextropur efter träningen, samt ris/pasta/potatis till middag. Som du ser så har inte heller jag så mycket att spela med, och det blir så när man inte har en aktiv vardag och vill gå ner i rask takt (110kg började jag på den 3e mars, idag väger jag ~97kg).

oj, jädrar! Men det känns inte som om jag äter så där jättemycket. Ta igår då åt jag:
frukost: yoghurt med en näve havrefras + vatten.
mellis: äpple + en glass på 99 kcal.
lunch: havregröt med liite mjölk och 10 russin.
mellis: lite nötter
middag: ganska stor portion med spagetti och köttfärsås efter träningen (se matbilder)
kvällsmat morotts och gurkstavar.

känns ju inte sådär kolosalt mycket. Men får skita i glassen och nötterna samt äta mindre middag. Kanske tänker dumt där eftersom det är efter träningen så äter jag nog lite mer än jag ska. Dricker endast vatten eller bubbelvatten. Har försökt att skära ner mycket på kolhydraterna också, eller ja iallafall till middagen. Hm, ska kanske byta ut gröten=/

Verkar ju onekligen inte speciellt mycket det där. Så länge du inte fuskar så borde du gå ner i vikt på det där, med tanke på att du rör en del på dig också (jag kör ingen cardio alls :o ). Du får fortsätta att kämpa på och väga för att klura ut ungefär var din dygnsförbrukning ligger. Om du fuskar och äter något så ta med det också - ALLT SKA MED. Skriv ner allt med papper och penna. Efter några dar kanske du ser något som ser knasigt ut, eller så är allting helt 100 och då måste du endera öka lite på motionen eller skära ner ytterligare på käket.

Cybercowboy skrev:

Verkar ju onekligen inte speciellt mycket det där. Så länge du inte fuskar så borde du gå ner i vikt på det där, med tanke på att du rör en del på dig också (jag kör ingen cardio alls :o ). Du får fortsätta att kämpa på och väga för att klura ut ungefär var din dygnsförbrukning ligger. Om du fuskar och äter något så ta med det också - ALLT SKA MED. Skriv ner allt med papper och penna. Efter några dar kanske du ser något som ser knasigt ut, eller så är allting helt 100 och då måste du endera öka lite på motionen eller skära ner ytterligare på käket.

ah, jag skriver upp allt.. men det kanske är så att jag går i sömnen och vräker i mig en massa mat;). Ja så måste det va! Ska vara ännu noggrannare än vad jag är nu. Men ibland fuskar jag lite(orka huvudräkning) och avrundar men jag avrundar då uppåt. Får skärpa mig där.

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Ljuvligt skrev:

Har under denna veckan gått med konstant träningsvärk, vilket jag ser som positivt. Ett bevis på att jag ansträngt mig. Men imorgon är det dags att väga mig och har hittills känts som om det har gått ganska bra, tills jag kom ihåg helgen, som kan ha förstört. Hoppas dock att den inte gjort det=/. Men men, idag har jag cyklat (som vanligt) 2.1 mil och förbrännde en 530 kcal. Har även promenerat 2 h i det härliga vädret=). Sen körde jag de övningarna som vi inte hann med igår;
Hantellyft åt sidan: 4 kilo 8x3
Hantelpress: 10 kilo 8x3
Liggande drag för baksida: 7.5 kilo (ökade 2.5 kilo) 8x3
Stående tricepsextension: 22,5 kilo 8x3
En till axelävning där man vrider utsidan av händerna innåt och sen tar man tag i en speciell hantagssak och sen drar man uppåt mot hakan, med armbågarna utåt: 30 kilo
Sen var jag bara tvungen att pröva en ny magmaskin som kommit in under dagen. Har aldrig sätt något liknande och det tog en stund innan man fick in taktiken. Men man ställde sig iallafall på en rörlig platta (på knä) och sen tog man tag i två handtag och så skulle man dra sig upp och sen hålla emot på vägen ner. Hängde iallafall på 10 kilo.
Sen körde jag magövningen på ryggmaskinen: 20x2

Maten har gått helt okej idag, hamlade på en 1500 kcal idag.

Hejsan!

Hoppas du förstår att 530kcal cykling + 2h promenad betyder att du förbrännt över 1000 kcal, styrketräningen borde även förbrännt iaf 100kcal (vet inte hur länge du höll på osv), och med ditt intag på 1500 kcal (om din ämnesomsättning inte är helt knas) så borde du därmed hamna upp mot 1400kcal- den dagen. Dvs 2 hg ner på en dag. Jag vet inte riktigt om du har så mycket fett att det tas därifrån, utan att det snor dina muskler istället. Och det vill du inte.

Tänkte bara påpeka det, om du inte hade tänkt på det!

Lycka till!

Hm, nä det har jag inte tänkt på. Iof var inte promenaden i mer än normal takt. Men sen har ju jag förstört lite i helgen innan så jag vet inte om det beror på det. Men menar du att jag ska minska cardio och promenaderna?

Jag tycker du ska minska på det du känner att du vill minska på. Promenad i vackert väder är för underbart för att skippa om man verkligen vill ta promenaden, och cardion är ju fördelaktig på många sätt. Jag tycker helt enkelt att du inte ska känna att du måste göra nått mer. Och om du nu vill göra båda, varför inte unna dig lite mer mat de dagarna när du rört på dig mycket. Men det kan väl ofta vara skönare att röra på sig mindre än att äta mer.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-09 09:48)

Även om det är som Delightful_imp säger, så ska du ändå gå ner i vikt. Vare sig kroppen använder muskelprotein eller fett till bränsle så går man ner i vikt.

Delightful_imp skrev:

Jag tycker du ska minska på det du känner att du vill minska på. Promenad i vackert väder är för underbart för att skippa om man verkligen vill ta promenaden, och cardion är ju fördelaktig på många sätt. Jag tycker helt enkelt att du inte ska känna att du måste göra nått mer. Och om du nu vill göra båda, varför inte unna dig lite mer mat de dagarna när du rört på dig mycket. Men det kan väl ofta vara skönare att röra på sig mindre än att äta mer.

Så sant så=)!

Cybercowboy skrev:

Även om det är som Delightful_imp säger, så ska du ändå gå ner i vikt. Vare sig kroppen använder muskelprotein eller fett till bränsle så går man ner i vikt.

Jag funderade lite nu när jag cyklade in till stan och jag tror att helgen är orsaken. Plus minus noll, ungefär. Ska pröva en vecka till såhär, så tror jag resultaten kommer=)

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-09 11:27)

Ingen träning idag, ska vila. Men har ont i utsidan av vänsterbenet; i soleus musklen? Har förövrigt fått i mig frukost och gröt som lunch, men ska på 20 års fest där det bjuds på både mat och dricka. Får hoppas att det är nyttiga grejer iallafall=).

Idag har det varit en underbart fin dag, så kände jag för att ta ett runda i spåret. Klockan två så var det onekligen ganska varmt, men det blev iallafall en 7,5 kilometer. Är rätt nöjd *klappar mig lite på axeln*. Annars tänker jag lägga mig under 1000 kcal idag för att kompensera för gårdagens lite onyttiga efterrätter=/*klappar mig INTE på axeln*. Ligger just nu på 450 kcal, så 550 kvar. Dock ska jag unna mig en glass på 99kcal nu.

Får du verkligen i dig de proteiner, fett och grönt som du borde om dagarna?

Delightful_imp skrev:

Får du verkligen i dig de proteiner, fett och grönt som du borde om dagarna?

I vanliga fall får jag det, tror jag(hoppas jag). Är väldigt noggrann med att få i mig mycket proteiner, så jag tidigare haft svårt för kött. Grönsaker är ju en viktigt del till varje middagsmål plus en massa frukt och sånt som mellamål. Men idag är det nog inte så där jättebra på de fronterna=/.

Har dock börjat oroa mig för mitt jodintag, då jag ALDRIG saltar. inte när jag äter eller när jag lagar maten själv. Sen vet jag ju att det redan finns i många pridukter plus att när andra lagar så är det saltat. Men jag vet inte om jag oroar mig i onödan eller fått för mig något!?

Hamlade på en 1020 kcal igår/ikväll. Hungrig som tusan men jag klarade mig. Imon ska jag dock äta bättre=)

Senast redigerat av Ljuvligt (2008-05-11 00:20)

Idag trodde jag att jag skulle ha grymt mycket träningsvärk i benen, men icke! Så jag tänkte att en liten runda till gymmet skulle vara lugnt. Dock blev det en kort runda då jag först följde med en kompis som skrittade ut. Så det blev en promenad i rask takt, sen cyklade jag 5 kilometer (13 min) på gymmet och slutade med ett litet rygg- och magpass. Blev som sagt inte mycket att hurra för. Men har ju kört ganska mycket i veckan och bara haft en vilodag, så det kanske bara var bra!? Ligger just nu bra till när det gäller maten, passar på att kolla upp ungefär hur mycket salt jag får i mig. Äter mycket protein och gränsaker med. har ett halvt kilo vindruvor och två kiwisar som väntar ikväll med=).

Du vet om att frukt är relativt energitätt va? :) Ett halvt kilo weinerdrauws innehåller ca 350-400Kcal. Just a heads up...

Chop chop.

Cybercowboy skrev:

Du vet om att frukt är relativt energitätt va? :) Ett halvt kilo weinerdrauws innehåller ca 350-400Kcal. Just a heads up...

Chop chop.

Nä det visste jag inte, men det gör inte så mycket idag. Men bra att veta så att jag inte slänger i mig förmycket weinerdrauws någon annan dag då jag inte har "råd" med att=).

Började dagen med tanken på en vilodag, med ju längre dagen led desto mer fel kändes det att "slösa" bort en av mina 1-2 två vilodagar i veckan redan på måndagen. Så till gymmet jag for cyklandes, gick in och satte mg på cyklen och cyklade sen hem. Alltså var cykling dagens tema. Totalt cyklade jag en 4 mil, på 1 h 40 min, förbrännde 1000 kcal. Jobbigt, men hade orkat mer dock kändes det jävligt märkligt när min högra fot somnade efter 50 min, så jag ville bara cykla färdigt mina 1000 kcal. Lite kämpigt var det dock påväg hem när det var motvind, man var bara liite seg i bena. Men hem kom jag. Ibland undrar jag vad folk tror om mig, för jag är banne mig alltid mest svettig, funderar seriöst på att ta med en extra tröja och ett extra par byxor som jag kan byta om till innan jag börjar köra med maskiner och dylikt. Men det om något hade sett lite skumt ut, eller:S?! Iaf, nu sitter jag hemma och trycker i mig två knäckebröd, två mörka mackor med smör och salami (mums!) samt en kopp te. För övrigt har resten av dagen gått bra när det gäller maten och uppskattar att jag hamlat på en 1300 kcal idag.

Jag som tänkte spara min vilodag, får "ta ut" den idag istället. Känner dock inte av mina ben alls idag, men vem vet hur det är imon;). Bet mig hårt i tungan i natt (undrar varför) så jag har inte kunnat äta annat än yoghurt idag, vilket jag inte håller mig mätt på. Ligger just nu på en 1000 kcal, så hoppas att det inte blir så mycket mer än en portion yoghurt till. Imorgon blir det iaf en bengenomkörare plus lite cykling.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 13  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB