Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vilken är min starka sida med en kompakt kroppsbyggnad ?

Registrerad: 2008-05-10

Tjena tjena :)
Såhär ligger det till, min polare är 196cm lång och väger 86kg, smal midja, breda axlar och han är stark. Jag är 183cm och väger 81kg. Så jag väger mer i förhållande till längd, men jag ser mycket mindre ut. Han är platt och bred medans jag är mer byggd som ett rör kan man säga , ja rund. Och ingen av oss har onödigt fett på kroppen. Jag vill inte se mycket större ut heller, trivs med att se liten ut med kläder, vill inte se stor ut, trivs med en kompakt kroppsbyggnad, men jag undrar vad min starka sida är ?

Läste någonstans att människor har olika muskeltyper. Starka, explosiva och sega. Min polare som är bred har väldigt starka muskler. Dock skulle jag gärna veta vilken muskeltyp jag har? Så att jag vet vilken typ av träning jag borde satsa på.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Det är olika från person till person. En lång person som har tränat långdiskans löpning hela livet han en sorts, en annan lång person som tränat kortdistans hela livet har en helt annan typ uppsättning av muskelfibrer.

Av den anledningn kan vi inte säga vad du har och för det andra så bör du träna något du tycker är roligt, det är det som håller i längden.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Oddsen för att du ska ha generna för att verkligen bli världselit inom nånting är ganska små, och ska du inte bli det spelar det faktiskt ingen som helst roll vad du ägnar dig åt för du kommer bli betydligt bättre än genomsnittet på det ändå. Så gör det som är kul.
För övrigt kan vi, som HSB påpekade, omöjligen avgöra dina styrkor utifrån den här informationen. Jag tvivlar på att någon skulle kunna göra det ens om de fick träffa dig i verkliga livet; möjligen om man fick göra extensiva labbtester att man skulle kunna se om det lutade mot styrke eller uthållighetshållet men jag tror det slutar där. Jag menar, för allt vad jag vet kan ju schack eller curling vara det där du har absolut störst potential?:P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB