Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 12 13 14 15 16 … 36  

Don't Panic

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

det har jag också funderat på faktiskt, då jag tycker det är dööö tråkigt o träna magen. :( Tänkte att man får man tillräckligt med träning i böj osv. men samtidigt så kanske det är extra viktigt o träna magen/bålstabilitet just för att man böjer tungt. ? åtminstånde att man har med någon magövning iaf. För mig känns det ibland som att det är magen/bålen som inte hänger med när jag ska öka vikterna i böjen än att det är benen som inte orkar . hm vet inte hur det är för dig? ;)

edit. jag är ju ganska amatör va, men det är iaf min syn på saken om det hjälper nått ;)

Senast redigerat av Carro09 (2008-05-07 14:30)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Det skulle man kunna säga om många muskler.

En sak är klar: vill ni bygga magmuskler så ska ni inte köra marathon i crunches, utan träna tungt, få reps, fler set, 2 ggr i veckan.

maraton i crunches. haha det har jag inte tålamod till ;) brutalbänken gillar jag faktiskt! väntar på att bli tillräckligt stark så jag kan börja använda lite vikt också. när jag börja klara jag knappt 1 hel själv.
Jag tror jag ska satsa på stenhård magträning eller ja nästan iaf. är du med mig? :D

Om jag är med dig? nä, jag är ju här, så det måste vara nån annan :-O

jomen jag fattar ;), det låter bra med stenhård träning. Jag kör ju själv efter den principen. Akta dig bara så att det inte går för bra, för då kommer du kunna köra luffarschack på magen (kan iofs bli en kul sällskapslek vid sommargrillen XD).

jag menar delightful T-rex ;)
ja men du har la en jäkligt stabil mage också om jag inte missminner mig. går för bra? jag tror inte det ska bli något probem faktiskt. :-) luffarschack? haha

Carro09 skrev:

jag menar delightful T-rex ;)

The delightful T-Rex - japp, det är jag det XD