Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
tjena..ja tänkte kolla lite va ni säger om mitt kost upplägg runt träning..ja käkar mat typ en halv timma innan ja börjar passet..direkt efter passet drar ja en gainer+kreatin..nu till min fråga..hur länge ska ja vänta tills ja käkar nått igen? och har nån tips på nått smidigt som man kan göra iordning lite fort?
Käka inte direkt innan, käka hellre 2 timmar innan i värsta fall 1 timma innan och drick din gainer med kreatin direkt efter och käka så fort du kan en bra portion med mat... protein kolhydrater och grönsaker! :)
Senast redigerat av Nykammad (2008-05-08 19:24)
Helst så kan du käka t.ex. 3st små mål mat efter träningen, för att utnyttja näringsfönstret så mycket som möjligt. Men det orkar du antagligen inte, så ät en rejäl måltid ca 1-1.5 timme efter att du tränat.
I övrigt håller jag med Nykammad. Det måste vara svårt att träna hårt med en massa mat som är upp och vänder i halsen stup i kvarten.
okej... de ä bara aå att de passar bra att käka direkt när man kommer hem från jobbet o sen dra o träna direkt..tycker de funkar bra..,men de va mest efteråt ja tänkte på..aja tack för svaren=)
gicko skrev:
okej... de ä bara aå att de passar bra att käka direkt när man kommer hem från jobbet o sen dra o träna direkt..tycker de funkar bra..,men de va mest efteråt ja tänkte på..aja tack för svaren=)
Jag slutar jobbet klockan 16:00 äter en ganska stabil middag kl 5 väntar 2 timmar dricker en gainer så jag ska komma igång... tränar vid 7-halv 8 efter träningen dricker jag en gainer blandat med proteinpulver! Åker hem och drar en havredrink alt. pasta med tonfisk och nån form av grönsak!
Istället för att äta ihjäl dig efter jobbet.. laga din mat och ät hellre en mindre portion så kroppen hinner ta upp energin innan passet så du inte är svinmätt och lägger en pöl inne i skrotrummet! Spara maten som blev kvar tills du kommer hem och sätt dig och njut... toppa det hela med en havredrink till efterrätt!
Mvh
Nykammad