Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

15 år, 60kg, vill öka, hemmaträning

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

så tungt att du fixar 8-12 reps, ungefär.

Från: Västerbotten
Registrerad: 2004-06-24

Gym hit och dit! Skit i det!
Det är väl bara att sätta igång. Du behöver väl inte nåt sorts godk. från forumet här eller??
Detta är enkelt:
Lyft på dina vikter som du redan har, till att börja med.
Köp sedan tyngre vikter.
Köp sedan en skivstång.

Kör trappgång med hantlar (uppåt annars är det lätt att ramla).
shrugs
sidlyft
hammercurls
bic.curls
scullcrushers 1 och 2 hand.
Armhävningar med ryggsäck funkar inte! Ryggsäcken ramlar av. Det vet alla som testat.

Dips gör du enkelt på två barstolar.
Chins gör du enkelt hängandes i nåt gammalt räcke, eller köp en dörrstång för 100 kr på Intersport.

Det handlar om hur uppfinningsrik och engagerad du är.

Lycka till nu!

Registrerad: 2008-01-09

Hmm, har lite problem med magen... När jag inte riktigt vet hur mycket jag ska träna den blir det ofta så att jag skiter i det istället. Har inga bra vikter att lägga på heller!

Kan någon säga hur mycket ?
Snälla, gör typ upp något sorts schema för mage...

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Varannan dag 4-8 set med 8-12 reps dragonflags. Sök på youtube för att se hur det ser ut.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag måste skriva att jag har kommit väldigt väldigt långt på hemgym. när jag var som störst innan jag blev sjuk så vägde jag 120 kilo. så det går att bli stor hemma också, bara man har viljan, motivationen och lite grejjer.

det du nog måste införskaffa dig är en bänk som du kan träna bänkpressar på, samt hantlar med fria vikter och en skivstång med fria vikter. efter det så kan du göra basic en jädrans massa. det du skulle behöva är något som du kan träna vertikala drag med, det var det jag inte hade. ett dragmagazin till det (även om det kan vara svårt att finna) och saken för dig ska nog vara biff.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

ah, ursäkta, läste inte ditt senaste inlägg. en ovana jag har kan man skriva.

jag rekomenderar dig att träna benlyft i olika varianter. dessa är enligt mig den bästa benövning som finns, då den tar mycket på nederdelen av magen. sneda crunches och liknande tar på sidan och vanliga situps fungerar än idag. hoppas att det jag skrivit kan ge dig någon form av hjälp på din väg mot storhet =D

Registrerad: 2008-01-09

Haha, lugnt, det blir lätt så att man inte läser allt :P

Men alltså, sit-ups och crunches, är det bara att köra så mycket som det bara går? Jag vet inte alltså, känner det som om jag tappar motivation eller så när jag inte vet exakt hur jag ska göra... :(

Jaarå, storheten kommer, till hösten kommer jag börja på gym :P
Ta inte illa upp zartok, jag skulle gärna träna hemma jag också, bara jag hade plats för utrustning.

Keep on pumpin - har hört att dem där ska vara jäkligt svåra...sen måste man ju ha något att hålla tag i, iallafall på dem jag såg. Tyvärr har jag verkligen ingen plats för bänk...
Men det borde väl gå bra att ligga på sängen (överkast! :P ) och hålla i...kommer inte på ordet! "räcket" på sängen o köra ?

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du får försöka helt enkelt. Annars funkar ju crunches av olika slag (med vikt på magen) eller hängande benlyft i nån lekpark.

Det viktiga är att det är såpass tungt så att du inte klarar mera än 12 reps. Träna magen varannan dag och ligg på ca 5 set (8 som jag sa tidigare blir för mkt).

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB