Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hängande axlar..vad för träning!

Registrerad: 2005-08-18

Hej!

Jag har styrketränat ett bra tag och har alltid haft hängande axlar men det blir värre nu när jag tränar så mycket. Jag skulle vilja träna upp min axelmuskler för att bli mer sträckt, vill ju inte se ut som en gorilla i överkroppen.

Vilka övningar ska jag köra för att träna upp detta? Om ni vet några kan ni skicka länkar där övningarna syns? Är inte så jättebra på vad varje övnings namn innebär!

/Mvh Per

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Låter som att du har framåtroterade axlar(?). If so-> http://www.halso.info/forum/t-31576.html

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

att träna baksidan av axlarna samt ryggen för att få en bättre hållning samt lite mer traps är det jag skulle gjort. alltid mer traps =) att ha en framåtrotation kan dessutom bli skadligt för kroppen då det sliter väldigt väldigt mycket att ha en så pass onaturlig hållning, så det är bra att du frågar innan börjar få ont någonstans på baksidan av kroppen.

Registrerad: 2007-05-11

tänk på att när du gör vissa övningar..tex: när du kör triceps (push downs) så ska du hålla tillbaka axlarna.. tvinga dej att ha en så "rak" hållning hela tiden så kommer säkerligen kroppen att vänja sej vid de..ja hade precis ditt problem innan ja fick tipset..värt att testa iaf=)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB