Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lika bra att sluta helt ju :) Varför byta en dålig ovana mot en annan?
Vad gör du när din bil har trillat av pinnen? Inte byter du den mot en kass jävel väl?
ingen fara beppe, jag förstår fullständigt vad du menar. mindre dåligt är det ordvalet jag skulle ha använt, och som mindre dålig bieffekt så ökar man tandhygienen på hålfronten ^^
Varför får László/Morot trolla sönder forumet?
Varför skulle Lásló vara ett troll, och vad skulle han ha gemensamt med morot?:S
Johanw, synd att du inte ser skillnad på en som är seriös och anstränger sig med en som verkligen bara förstör (fast jag måste säga att Morot inte alltid trollade).
Degpekka, jag håller helt med dig här. Men han verkar bara använda det som något slags hjälpmedel vid jobbiga situationer. Om han får hjälp av det i dessa situationer tycker jag att han ska fortsätta. Men som PeterGBG både säger och visar så blir det snabbt en ful ovana.
det är ju jättelätt att se om morot och lászló är samma person, via deras ip. ca, zyrymin och frank tommy, det går att se vilka ip alla dom har och efter det jämnföra dessa med trådförfattaren. jag tror inte att det är samma person. det här eftersom lászló inte haft samma problem som ca tex, och han frågar, utan att sedan ställa motfrågor. jag tror som skrivet inte att det är han. lászló är nog en av dom som använder det här forumet rätt; fråga om hjälp, och använder den hjälp han får. tänk om bara alla andra var på det sättet. då hade det inte funnits troll.
Precis så. Vi ser IP och reagerar först när vi ser att det behövs(vilket det inte gör nu).
bra, då var alla sådana eventuella spekulationer borta också. andra sätt att se om zyrymin varit framme är att han är väldigt duktig på att citera och sedan skriva under ett citat, följt av att han gör så med allt man skriver. lászló här har bara verkat väldigt tacksam över det vi skriver, och det kan man inte säga om dom andra personerna. förr eller senare så misstänker jag att dom också tröttnar på att bråka med oss, och inte kommer tillbaka.
Jag är hemskt ledsen László, det var inte meningen som ett påhopp. Orsaken varför jag ställde frågan var helt enkelt för att det funnits en hel del lustiga provokatörer här på sistone som gjort sig lustiga över att folk ställer frågor...
Honn skrev:
Precis så. Vi ser IP och reagerar först när vi ser att det behövs(vilket det inte gör nu).
Hur fanken klarar ni av det? I princip alla sitter ju på dynamisk IP, så det måste vara hart när omöjligt att avgöra såvida personen i fråga inte loggar in på båda kontona samma dag.
Lite OT, men man behåller ett dynamiskt IP ganska länge.
Hur länge man behåller den varierar faktiskt ganska kraftigt; jag och mina polare sätter upp temporära ventservrar ganska ofta och det är inte sällan den ändrar sig från dag till dag eller t.o.m morgon till kväll. Tvärtom är det faktiskt riktigt sällan den är densamma från en dag till en annan. Det gör att när ni går ut och bombsäkert säger saker som att frank tommy inte är någon av de tidigare varianterna trots att jag på hela hans debattstil kan se att det till 99% sannolikhet är så baserat på jämförelser av veckogamla ip-adresser med dagsfärska sådana när de ändras nästan dagligen så tycker jag det känns en aning fel. Men men, det är naturligtvis upp till er och framför allt Matti hur sidan modereras, och då främst hur pass stora beviskrav ni har. Mitt tekniska kunnande är heller inte större än att jag kan ha missat något i stil med spårning av macadresser o dyl, så rätta mig gärna om jag är orättvis mot er.
Edit: Det är dock i princip alltid bara sista siffran som ändras då alla i ett visst område och/eller från en viss operatör delar på en pool med ip-adresser, vilket gör att samma ip kan komma tillbaka igen och därmed göra så att det ser ut som om den behålls längre. Det är inte heller svårt att utesluta någon om alla 4 siffror är helt ändrade, det har jag aldrig sett hända.
Senast redigerat av Lajne (2008-05-08 19:54)
Visst är det så att det går att ändra din dynamiska IP. Många, men inte alla operatörer, har dock kvar samma IP under en längre tid trots release/renew. Jag har 500+ inlägg från mitt dynamiska IP hemma och jag har stängt av datorn lite då och då. Kan även kolla ett dussintal användare med tonvis av inlägg från samma dynamiska IP.
Extremt OT nu, kan dock gärna fortätta via mail.
Edit: Förtydligar lite. Menar alltså inte att det är flera användare med samma IP utan syftar på att att det finns flera personer med dynamiskt IP som skrivit massor med inlägg från just sitt dynamiska IP.
Senast redigerat av Honn (2008-05-08 20:08)
Vi behöver inte fortsätta via mail, säger du att det är så tror jag naturligtvis på dig. Det var bara det att mina erfarenheter sade motsatsen:)
Kikat på hur många posts du har från ditt nuvarande IP? :)
johanw skrev:
Jag är hemskt ledsen László, det var inte meningen som ett påhopp. Orsaken varför jag ställde frågan var helt enkelt för att det funnits en hel del lustiga provokatörer här på sistone som gjort sig lustiga över att folk ställer frågor...
Det gör inte något, jag lovar! Alla har ibland gör mistag. Jag vet inte att är jag säker jag förstår allt att vad det är, men jag förstår att det har varit mistag i någonting. Tack för din ursäkt :) Också jag har göra mistag ibland.
zartok skrev:
det är ju jättelätt att se om morot och lászló är samma person, via deras ip. ca, zyrymin och frank tommy, det går att se vilka ip alla dom har och efter det jämnföra dessa med trådförfattaren. jag tror inte att det är samma person. det här eftersom lászló inte haft samma problem som ca tex, och han frågar, utan att sedan ställa motfrågor. jag tror som skrivet inte att det är han. lászló är nog en av dom som använder det här forumet rätt; fråga om hjälp, och använder den hjälp han får. tänk om bara alla andra var på det sättet. då hade det inte funnits troll.
Jag tror att jag nu förstår mer att vilken mistag som den är. Tyvär jag gjort kanske ibland dum fråga som stången på bänkpress, att var den är bäst, hör upp eller låg ner. Jag hoppas att det inte är dålig för forum. Men jag läser också ip och namn, jag tror jag nu förstår. Ibland det är mistag, det gör inte någonting! Jag skriver igen tack till er för hjälp och snabb svar. Jag tycker mycket om den här forum, jag hoppas också till er att jag kanske kan svara bra med hjälp till andra människorna.
God natt mina vänner!
nejnej, lászló, du har inte gjort något dåligt alls. du har använt dig av forumet precis på det sättet det är tänkt. det är många nya användare som gör lite konstiga saker här och var, men du har gjort alldeles rätt när du frågat dina frågor. att du frågar om bänkpressen är heller inte onödigt, det var ju en säkerhetsaspekt inbundet.
Honn skrev:
Kikat på hur många posts du har från ditt nuvarande IP? :)
Haha du kan ju alltid berätta?:P
Even more OT: Det är ju inte speciellt svårt att använda en proxy, det borde väl du Honn ha koll på? Så det är lite naivt att säga "nä, han har ett annat IP så det är inte samma person" som det gjorts i vissa trådar. Antagligen är det så Frank-Runar och alla hans alias roat sig.
Det finns alltid sätt att ta sig förbi en IP kontroll. Men, generellt sett så är troll inte de smartaste varelserna. De brukar logga in med olika användare från samma IP med några minuters mellanrum.
Lajne: 3K
Nog om detta. Åter till topic.
Jag såg en gubbe (50-60 bast) på schmidska udden eller vad det heter i göteborg förra sommaren. Han var i asgrym form och satt och bolmade på klippan.