Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Jag röker, onödig träna?

Registrerad: 2008-05-03

Hej. Min träningen är bra. Jag har till er korta fråga. Att jag behöver inte veta att det är dålig den här. Jag bara frågar att jag röker. Jag ska träna även jag röker? Inte onödig tid? Även jag röker jag kan få till kropen muskler och bli stark? Omöjlig?

Jag är mycket nöjd för korta svaren också.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Nej, det är visserligen inte bra, men det är dock inte slöseri med tid att gymma om man röker. Sämre kondition (märks av i bl a knäböj, och benträning öht, som är väldigt anabolt annars), sämre syreupptagningsförmåga, tär på alla inre organ och även bukhinnan vilket kan orsaka bråck, drar ihop blodkärlen (sämre pump) osv osv

Registrerad: 2007-08-20

Rökning tar i snitt mer än 20 år av ens liv.
Träning är inte alls meningslöst trots rökning. Snarare ännu mer viktigt för att i någon mån kompensera åderförkalkningen.

Mvh
/Dr.Demento

Senast redigerat av Dr.Demento (2008-05-07 23:37)

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Markus Ruhl röker.

Tack till er för svar. Jag vet det är dålig att jag röker. Jag har inte varje dag som jag röker. Bara jag är stresad, mår dålig. Kanske för en gång veckan också ibland inte så mycket.

Snus är jag också smakade på. Är det dålig som att röka?

Registrerad: 2005-05-06

Gustav N skrev:

Markus Ruhl röker.

mja..han e ju ganska stor.

Registrerad: 2004-02-10

László skrev:

Absolut inte. Snus är mycket mindre farligt än cigaretter. Så om du inte kan sluta helt är det ändå en stor hälsovinst att övergå till snus.

waggho skrev:

László skrev:

Absolut inte. Snus är mycket mindre farligt än cigaretter. Så om du inte kan sluta helt är det ändå en stor hälsovinst att övergå till snus.

Säker? Tack till dig kompis! Om jag får snus jag behöver aldrig att röka, också snus är stark, jag behöver inte så mycket. Många dagar det blir, räcker.

Från: trollhättan
Registrerad: 2005-07-28

fan lászló verkar vara en jävligt skön snubbe måste jag bara säga =)
nu när vi ändå är inne på ämnet. snus (eller nikotinet) får ju blodkärlen att "krympa".
om man då tar en snus efter man kommit ut ur dushen, borde inte återhämtningstiden öka ganska avsevärt?
enda gången jag inte har en snus under läppen är när jag sover i princip

Registrerad: 2003-11-07

Släng ciggen, ta en snus istället!
Mycket bättre!

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Ta ett glas vatten? :D

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Rök en cigarr emellanåt istället. Då behöver du inte inhalera röken i lungorna och dessutom så är det ren tobak, du slipper alla andra toxiner som finns i cigaretter.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-08 09:48)

beppe skrev:

fan lászló verkar vara en jävligt skön snubbe måste jag bara säga =)
nu när vi ändå är inne på ämnet. snus (eller nikotinet) får ju blodkärlen att "krympa".
om man då tar en snus efter man kommit ut ur dushen, borde inte återhämtningstiden öka ganska avsevärt?
enda gången jag inte har en snus under läppen är när jag sover i princip

Tack så mycket!

Du har altid snus nästan? Den är stark, men det står det är bättre ha snus, inte röka. Jag tror också det. Lungor blir inte dålig. Men jag tror hjärta blir snabb, dunk-dunk dunk-dunk, mer. Med utan snus det är sedan borta.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

för att skriva om någon som röker och ändå är stor (även fast han med 99.9% sannolikhet är dopad) så får jag dra in det tyska namnet markus ruhl. man har den största massan inom pro bodybuilding idag, och han röker. det är aldrig fel att träna, eller skadligt, bara för att man gör något annat dålig, som att äta mycket ohälsosam mat. det kan bara bli bättre, så länge du inte gör för stora omställningar på väldigt kort tid.

att hjärtrythmen går uppåt (det du beskriver som dunkdunk) är väl direkt kopplat till all nikotin som finns i snuset. en prilla innehåller mycket mer nikotin än en cigg, men den har många andra fördelar, som ni nämner. det är även ett basiskt ämne, vilket innebär att den skyddar tänderna effektivt mot karies, dvs hål i tänderna. det är väldigt uppskattat och faktist en bra bieffekt av snusning.

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

FORTSÄTT TRÄNA!

för övrigt suger alla typer av nikotin, påverkar hälsa och prestationsförmåga. jag själv har rökt i flera år, nu sedan 2 år snusar jag istället. men det är fan så mkt svårare att sluta med. Snus innehåller flera gånger mer nikotin än cigaretter, snus har du inne längre (vanligvis), snus kan du ta var som helst och när som helst.

jag har försökt sluta men skyller på svag karaktär, haha.. nä men nu under deffen är det det enda goda jag har..

försök med tuggummi ett tag, det fungerar som avledande stimulation och kanske iaf kan dra ut på suget.. Min nästa taktik blir boken "Äntligen icke-rökare"  känner många som slutat med hjälp av den. annars ring 020-84 00 00

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Fortsätt träna och sluta röka? :)
Även om du fortsätter röka finns det all anledning till att träna.

zartok skrev:

att hjärtrythmen går uppåt (det du beskriver som dunkdunk) är väl direkt kopplat till all nikotin som finns i snuset. en prilla innehåller mycket mer nikotin än en cigg, men den har många andra fördelar, som ni nämner. det är även ett basiskt ämne, vilket innebär att den skyddar tänderna effektivt mot karies, dvs hål i tänderna. det är väldigt uppskattat och faktist en bra bieffekt av snusning.

Tack för ord! Rythm är det som jag menar.

Petergbg skrev:

FORTSÄTT TRÄNA!

för övrigt suger alla typer av nikotin, påverkar hälsa och prestationsförmåga. jag själv har rökt i flera år, nu sedan 2 år snusar jag istället. men det är fan så mkt svårare att sluta med. Snus innehåller flera gånger mer nikotin än cigaretter, snus har du inne längre (vanligvis), snus kan du ta var som helst och när som helst.

jag har försökt sluta men skyller på svag karaktär, haha.. nä men nu under deffen är det det enda goda jag har..

försök med tuggummi ett tag, det fungerar som avledande stimulation och kanske iaf kan dra ut på suget.. Min nästa taktik blir boken "Äntligen icke-rökare"  känner många som slutat med hjälp av den. annars ring 020-84 00 00

Tack för svaren!

Jag har röker för kanske en gång på veckan. Snus har jag ibland. Men jag kan sluta! Jag lovar. Inte så svår, bara gå, simma, röra kropen. Äta, duscha. Du förstår? Göra hela tiden att du kan inte ha röka eller ha snusa. Äta, du kan inte ha röka eller ha snusa. Samma duscha! För en exempel. Men också snus är dålig.

Webbsida

zartok skrev:

Det finns inga "bra bieffekter" som är värda de dåliga, bra tänder kan man få genom att borsta dem. För att inte tala om alla pengar man lagt på skiten som man kunnat ha så mkt roligare för.

Jag ska inte ha mer nikotin. Kanske ha snus bara väldig ibland, jag käner det hjälper till mig i svåra situation, när jag ska koncentrera för en exempel. Men inte varje veckan, inte vare dag. Mycket ibland.

Petergbg skrev:

zartok skrev:

Det finns inga "bra bieffekter" som är värda de dåliga, bra tänder kan man få genom att borsta dem. För att inte tala om alla pengar man lagt på skiten som man kunnat ha så mkt roligare för.

nej, det är absolut inte det jag menar. jag använder själv inte vare sig tobak, narkotika eller alkohol, vilket jag anser är en av mina bra sidor. det jag menar är att det är en fördel för snusningen egenlemot att röka, dvs du får inte lika många hål i tänderna. visst är båda sakerna dåliga, men jag är inne på, som så många andra, att ska man göra en av dom två sakerna så är snusningen att föredra för lászló. det är "nyttigare" än att röka helt enkelt. och man får in i sig så mycket cancerframkallande ämnen eller andra gifter som cigaretter tyvärr innehåller.

Från: trollhättan
Registrerad: 2005-07-28

zartok skrev:

Petergbg skrev:

zartok skrev:

nej, det är absolut inte det jag menar. jag använder själv inte vare sig tobak, narkotika eller alkohol, vilket jag anser är en av mina bra sidor. det jag menar är att det är en fördel för snusningen egenlemot att röka, dvs du får inte lika många hål i tänderna. visst är båda sakerna dåliga, men jag är inne på, som så många andra, att ska man göra en av dom två sakerna så är snusningen att föredra för lászló. det är "nyttigare" än att röka helt enkelt. och man får in i sig så mycket cancerframkallande ämnen eller andra gifter som cigaretter tyvärr innehåller.

Tyckerinte ordet "nyttig -ar -are" passar in i detta =P "inte lika dåligt" passar bättre.
men nu var jag kanske lite elak du får ursäkta zartok, en grymt seg dag på jobbet.
har snusat i kanske 8 år nu och har aldrig haft något hål i tänderna någonsin, och jag brukar slarva med tanborstningen ganska ordentligt ibland^^ så det är nog helt rätt det du säger.
Dock har tandköttet tagit sjukt mycket stryk, kan i princip peta mig i ögat genom munnen =D

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

László skrev:

Jag ska inte ha mer nikotin. Kanske ha snus bara väldig ibland, jag käner det hjälper till mig i svåra situation, när jag ska koncentrera för en exempel. Men inte varje veckan, inte vare dag. Mycket ibland.

Det låter bra! Ta snus lika ofta som du tog cig. förut, men inte oftare!

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

László skrev:

Det låter bra! Ta snus lika ofta som du tog cig. förut, men inte oftare!

Det enda problemet med det är att hålla sig till det.. jag gick på den niten.. eftersom det är gott (tycker jag iaf) så tar man till slut snus utan att man tänker på det.. du behöver  aldrig gå ut, du kan göra det var och när som helst. För mig slutade det med att det gick åt en dosa om dagen..
:(

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB