Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

En snabb fråga här!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Lajne skrev:

Det som också talar mot dig (ur ett rent SL-perspektiv nu alltså) är att såvida du inte väger i plussen vill du inte ha sarkoplasmisk hypertrofi, den är bara onödig och lägger dig i en högre viktklass än du kanske hade behövt. Dessutom vill du inte träna nervsystemet för 8 reps eller mer, någonsin. Att gå över 5 reps tror jag personligen är onödigt; möjligen en 6a lite då och då men inte mer. Det finns andra faktorer som kan varieras, framför allt vila och övningsval, som gör att man undviker att stagnera. Dessutom bör SL-träningen så ofta som möjligt vara så tävlingsnära som möjligt, vilket innebär utrustning. Och utan att någonsin ha använt utrustning kan jag lugnt konstatera att det verkar inte som om man vill göra många reps när man har den på sig:P

Jaja, jag definierade aldrig ett visst intervall utan skiljde bara på högre och lägre. För en byggare kanske vi snackar 10-12 vs 6-8 och för en SL'are 3-5 vs 1-3. Jag tror heller inte det finns något skäl att gå över 5 reps. Känns som gränsen för seghet går där någonstans.

Att "dieta" före tävling är inget jag har något emot, jag sjönk konstant i vikt genom de tre tävlingar jag genomförde i höstas. Lyckades behålla styrkan, och t.o.m. öka lite i bänk, pga de få repsen jag gjorde. Att man får återhämtningsbekymmer är ett problem jag inte tänkte på, men man behöver inte lyfta tungt bara för att man lyfter få reps. Man kan köra 3 tunga set i veckan per gren och resten lätta kanske.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

1 LITER BLIR 0,5% BLIR CA 600KCAL :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Missförstod dig lite där isf steve, trodde du menade 8-12 med höga reps:)

Registrerad: 2008-04-29

jag lästa 1 dl.. :P
såg väll fel kanske...

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB