Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Knäböj - ont!

Registrerad: 2007-06-20

Tja jag har börjat köra lite knäböj och en anledning till att jag inte kan börja med att höja vikterna är att jag får ont där man sätter stången. Vad ska jag göra för nått ?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

det här är ett stort problem för endel, mig inkluderat. det finns skumgummisaker att sätta på stången, eller så kan du vira in den med något mjukt, men ändå hållfast. förutom det så går det nog inte att göra annat. suck it up and take the pain som man brukar säga.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Man vänjer/lär sig rätt snabbt.
Jag hade också lite ont i början

Registrerad: 2007-06-20

Lägger jag kanske stången fel? Vart ska man lägga den?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

du ska lägga den bakom din skelettbula som du har i nederdelen på nacken. ju bredare ställe du kan lägga stången desto mindre ont gör det, av förståeliga anledningar.

Registrerad: 2004-02-23

Det är bara att lasta på så går det över. Skumgummi stryper cirkulationen och gör hela övningen instabil. Fläska på så löser det sig.

Från: Hälsostudion, Växjö
Registrerad: 2006-05-22

När jag kör tungt brukar jag bara ta en liten handduik att ha där man lägger stången.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Som sagt det går över, har själv inte kört böj på några månader pga nåt fel på mitt vänsterben men nu gör det lika ont att ha stången där som när jag började träna för 4 år sen. Lasta på och bit ihop! :D

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jag klämmer ihop skulderbladen och lägger stången på mina traps, det känns ingenting.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB