Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Fördelning av kalorier under deff?

Från: Trelleborg
Registrerad: 2005-02-22

Vad är en vettig fördelning av kalorier under deff?
Just nu ligger jag på 40% fett 20% kolhydrater och 40% protein. Äter runt 2000 kal om dan.
Verkar det vettigt?

Mvh Akheron

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

enligt många här inne så spelar energifördelningen egentligen inte så stor roll. för mig som varit skolad inom byggning så har jag lärt mig att en energifördelning kan se ut på många olika sätt beroende på hur ens kropp reagerar på kosten. jag skulle nog köra omkring 30-30-40 eller däromkring. lite mer kolhydrater gör även att dina nära och kära kommer att ha lättare att stå ut med dig under deffen =) lycka till!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Det verkar som en vettig fördelning i mitt tycke, om kolhydraterna räcker för att ge dig den energi du behöver:)

Zartok: Om folk säger att den inte spelar nån roll har de ju fel, och då får du ju säga åt dem det:P

Från: Deffland - thin and gorgeous!
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Lajne, vilken mända kolisar som "räcker" beror väl väldigt långt på träningsvolymen. Kör man sjukt många hörepsset kan 20% kolisar kanske vara lite lite, eller? Själv kör jag med ganska låg volym och tycker mig fungera väldigt bra på extremt lite kolisar bara jag laddar lite på helgerna.

Från: Trelleborg
Registrerad: 2005-02-22

Med andra ord så ser det bra ut men plusa på kollisarna lite om jag känner mig seg. :-)

Tack för era svar!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

ja, fast å andra sidan så vet man ju att det man själv vet inte behöver vara den totala sanningen, det har ju tex ät all energi under en viss tidsperiod och splitprogram åt höger och vänster lärt mig, lajne =)

jag skulle rekomendera att du körde liiite lite mer kolhydrater. ta fem procent från fettet iaf, dom kommer att ge dig mycket bättre humör. det är tungt att ligga däromkring 20%.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

zartok skrev:

jag skulle rekomendera att du körde liiite lite mer kolhydrater. ta fem procent från fettet iaf, dom kommer att ge dig mycket bättre humör. det är tungt att ligga däromkring 20%.

Jag tycker det är viktigt att poängtera att sådana här siffror är väldigt individberoende. Jag klarar mig rätt bra med ett lågt kolhydratintag, men en kompis till mig som för närvarande försöker sig på samma diet klarar det inte alls lika bra då han verkligen behöver relativt mycket kolhydrater.

Trial and error är termen jag är ute efter mao.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Johanw: Ja, absolut. Kollisar äter man så mycket att man inte känner sig seg helt enkelt:)

Zartok: Iofs sant:P

Cybercowboy: Helt korrekt. Jag tillhör också den grupp av människor som totaldör utan kolhydrater:P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB