Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Förslag till tricepsövningar

Registrerad: 2006-05-13

Degpekka skrev:

jag har gjort typ en trea på 75 i liggande extensioner... Arne är bra på att få en att känna sig svag! ;) och det är inget annat än positivt! :)

Nu börjas det igen...

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

Arne Persson skrev:

Oskiz skrev:

Menar vikterna. Hur tunga extensioner kör ni egentligen?

Värmer på upptill 70 kg (10-15 reps). Tränar på 80-90 kg med stopp i bottenläget bakom nacken. Självklart strikta utan att tex häcken lyfter från bänken mm.

eh... du är stark något så in i helskotta med andra ord! har sett en kille på gymmet använda dom vikterna en gång, och det var en gigantisk mörkhyad kille, med tryck på ordet gigantisk ^^ såvitt jag minns så använder inte ens coleman dom vikterna i sina extentions.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

zartok skrev:

Arne Persson skrev:

Oskiz skrev:

Menar vikterna. Hur tunga extensioner kör ni egentligen?

Värmer på upptill 70 kg (10-15 reps). Tränar på 80-90 kg med stopp i bottenläget bakom nacken. Självklart strikta utan att tex häcken lyfter från bänken mm.

eh... du är stark något så in i helskotta med andra ord! har sett en kille på gymmet använda dom vikterna en gång, och det var en gigantisk mörkhyad kille, med tryck på ordet gigantisk ^^ såvitt jag minns så använder inte ens coleman dom vikterna i sina extentions.

Tänk på att Arne har tränat sedan dinosauriernas tid typ.

Från: Löddeköpinge
Registrerad: 2004-09-20

Cybercowboy skrev:

zartok skrev:

Arne Persson skrev:

Tänk på att Arne har tränat sedan dinosauriernas tid typ.

Helt riktigt, men dock utan att använt  något som helst dopingtrams.
Å andra sidan så har jag kört med dessa vikter i ca 30 år.....

Senast redigerat av Arne Persson (2008-05-07 11:38)

The_Original_XIII skrev:

Degpekka skrev:

jag har gjort typ en trea på 75 i liggande extensioner... Arne är bra på att få en att känna sig svag! ;) och det är inget annat än positivt! :)

Nu börjas det igen...

Charmigt..... ha ha!

30 ÅR!? du måste ju ha varit en gymråtta sedan... ja, långt innan jag var påtänkt iaf. själv så tycker man att man börjar ha lite erfarenhet efter sina sju.
får man fråga hur gammal du var när du började träna, och hur länge du har tränat totalt?

det är respekt som vi i den yngre generationen hade sagt =)

zartok skrev:

30 ÅR!? du måste ju ha varit en gymråtta sedan... ja, långt innan jag var påtänkt iaf. själv så tycker man att man börjar ha lite erfarenhet efter sina sju.
får man fråga hur gammal du var när du började träna, och hur länge du har tränat totalt?

det är respekt som vi i den yngre generationen hade sagt =)

Jag var 12 år 1970. Har tränat i 38 år. Lär fortsätta några år till.

Från: Brålanda
Registrerad: 2005-08-02

Arne Persson skrev:

Proac skrev:

Arne: det där med normala vikter måste vi väl ändå påpeka att det är relativt va;-) 90kg liggande frenchpress, 68kg sittande, många av oss här på forumet gör knappt 10:or på dem vikterna i bänkpress!!!

Men visst är det ett bra och informativt faktablad! och säkerligen ger dina pass bra både styrke och volymökningar men som det påpekas, det är nog INGET för nybörjare eller ens semiseriösa tränande, X år i gymmet krävs nog för å palla detta skulle jag tro... och ha nytta av det framförallt:-)

Mvh Magnus Jonsson

Som jag tidigare skrivit, läs i slutet av artikeln...... vad skriver jag där?

Jeppjepp, fullt medveten, min ton blev nog missuppfattad är jag rädd. Första stycket var väl mest en kul reflektion som jag såg det med att allt är relativt:-) Det andra stycket som jag själv ser kan tas för att vara något annat än det faktiskt är; en ren komplimang...

Peace!

Mvh Magnus Jonsson

Senast redigerat av Proac (2008-05-07 17:41)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

90kg i extensioner är... galet! Trodde inte ens sådana vikter var möjliga...

Registrerad: 2008-01-24

stevebc skrev:

90kg i extensioner är... galet! Trodde inte ens sådana vikter var möjliga...

+1 men nu jäklar Arne ska jag börja kämpa hehe ;)

Registrerad: 2003-11-04

Arne; När slänger du upp nya bilder på dina klubbor?

Oskiz skrev:

När jag kommit tillbaks helt efter skiljsmässan......

Arne Persson skrev:

Oskiz skrev:

När jag kommit tillbaks helt efter skiljsmässan......

vi får önska dig mycket lycka till med eventuella problem, och hädanefter så ska jag se på edert namn som en krutgubbe med rang!

Blev ett sent tricepspass ikväll... he he. Har nästan precis kommit hem.

Har provat tricepsext med hantlar liggandes på rygg istället för skivstång handflatorna riktas då mot kroppen tyckte att det kändes bra och att det kändes mjukare för armbågarna, fick bra pump. Sen körde jag dips första repsen kändes fan tänkte vad har Cybercowboy lurat i mig, men andra settet gick väldigt bra behövde väl ett inkörningsset så dips tänker jag fortsätta med ett tag helt klart. Hur många Dips är "bra" på egen kroppsvikt??

Moderator

Ander skrev:

Har provat tricepsext med hantlar liggandes på rygg istället för skivstång handflatorna riktas då mot kroppen tyckte att det kändes bra och att det kändes mjukare för armbågarna, fick bra pump. Sen körde jag dips första repsen kändes fan tänkte vad har Cybercowboy lurat i mig, men andra settet gick väldigt bra behövde väl ett inkörningsset så dips tänker jag fortsätta med ett tag helt klart. Hur många Dips är "bra" på egen kroppsvikt??

Enligt mig: 20 stycken. Ända ner såklart.

Japp ända ner, Jasså 20st då vet jag det, ska bli intressant se hur många man kan komma upp i.

Dina triceps kommer växa som ogräs av dipsen :) MEAT IT!

Cybercowboy skrev:

Hehe ja det får vi hoppas, Nu började jag med tricepsext med hantlar och sedan dips tycker du att jag ska göra tvärtom?

Jag gör tvärt om ja. Kör alltid (nåja, till 99%) de tyngsta övningarna först. Dips är ju en basövning av rang där hela överkroppen får jobba, medans tricepsext. isolerar triceps ganska bra.

Registrerad: 2005-03-23

Cybercowboy skrev:

Jag har tränat i snart två år (haft några månaders uppehåll) och jag har alltid tyckt att mina triceps inte tränades ordentligt. Jag testade andra övningar än de jag brukade köra men det blev inte mycket bättre. Jag trodde att jag hade svaga triceps som inte gick och träna bättre än jag tränade de. Allt de ändrades efter Cybercowboys inlägg :) Jag testade dips och jag kände direkt att tricepsen svällde. Vill ge ett stort tack till Cybercowboy och alla andra som kommer med förslag och tips för att göra träningen bättre för oss andra :)

Ander skrev:

Jag har gjort 12 st.

Moderator

Arne Persson skrev:

Ander skrev:

Jag har gjort 12 st.

Det säger dock mer om din kroppsvikt än din styrka ;)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag har gjort 3 eller 5 dips på arnes kroppsvikt, minns inte exakt vilket. Jag har dessutom gjort 3 chins på arnes kroppsvikt:P

Jag ska maxa på dipsen på torsdag så jag återkommer, jag gjorde dock 2x10 efter mina extensions med hantlar nu i torsdags men nu nästa gång så ska jag börja med dipsen. Kanske ska tillägga att jag väger 92

Senast redigerat av Ander (2008-05-11 18:58)

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB