Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
cowboy: janne är helt underbar!!! det konstigaste av allt är att min tränare ÄR en bra person och att hon alltid har stöttat mig!!! jag förstår henne inte nu alls! Hon brukar vara en sådan som verkligen stöttar! Som jag nämnde tidigare har hon alltid stöttat mig och verkligen VARIT DÄR! No mather what!
Som du säger så kommer detta inte att löna sig i längden om hon bara vill prata tennis med mig! det fungerar inte alls! Janne trodde att hon vill skrämma mig. HOn har sagt att hon vill att jag ska ta allt med psykolog för jag behöver hjälp.
Jag har så många frågor och det har säkert hon med men hon vill inte prata. Alla har stängt ute mig bara sådär..
glömde svara: hon är 44 år och hon är klok har jag alltid tyckt!
och en annan sak. jag går inte i skolan utan läser distans! Så sköter allt hemifrån!
Jag ska däremot ringa ett nr så fort som möjligt när jag kommer hem. Min tränare gav ett nr til mig av en kontakt som hon hade för ett tag sedan där hon tyckte jag skulle prata med en psykolog om mina föräldrar.
Men jag kommer vara borta så mkt i sommar med tävlingar så jag kommer inte hinna gå till någon regelbundet. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag kommer vara hemma hela nästa vecka och sedan inte hemma mkt alls. Och jag ska ringa ett nr där man kan prata lite om sina problem och sedan får man se om man kan få en tid eller dem skickar mig någon annastans
Ett annat tips är ungdomsmottagningen, om det nu inte är dit numret går.
Där finns det kuratorer som säkert kan hjälpa till!
Kämpa på, jag är helt säker på att du är värd att må bra!
Vilken sport sysslar du med förresten, tror jag missat det...
44 år, se där ja. Nu får vi ju bara höra en version, och som bekant finns det ju alltid två sidor av myntet. Men jag väljer att tro på din version ändå, men de andra inblandade tycker säkert att situationen är något helt annat än den du beskriver.
Det kan vara så att hon helt enkelt inte orkar hjälpa dig. Man får vara glad att någon överhuvudtaget orkar bry sig om någon annan än dem själva, för oftast har vi alla egna problem att tampas med och orkar därför inte med ytterligare huvudbry. Därför får du vara extra tacksam när personer som Janne dyker upp.
Jag kan förstå att det här är ett helvete för dig. Bilden av dig blir mer och mer tydlig: du läser på distans, sitter hemma, har inte så många vänner och därför finns det inte mycket annat än tennisen och folket runtomkring den i din vardag. Nu raseras hela din värld pga att det enda du tycker om, har blivit lite kaos-artat.
Jag tycker, som jag skrev tidigare i tråden, att du tar penna och papper, skriver ett brev, skickar det till coach 44 år och hoppas på att hon förstår. Går inte det, då har du iaf försökt och gjort så gott du kan att reda ut situationen. Du är 17 år och måste stå för det du gjort, men samtidigt undrar man ju vem som är den vuxna i det här historien...
//Cybercowboy, legitimerad amatörpsykolog
tack vårdar: jag spelar tennis på elitnivå.
ja, med det är typ ungdomsmottagning.
ja, jag precis så är det!!
Det kan vara så att hon inte orkar hjälpa mig mer det är sant. Att hon behöver tid och tänka. Men samtidigt så tycker jag hon borde iaf skicka mail om det är så hon har frågor. Jag frågade henne via sms om jag skulle maila o förklara allt!
Men jag tror hon tycker att jag har ljugit om allt vilket är inte är sant!!
Ja, allt detta har påverkat mig hur mkt som helst! Jag har ingen i stort sett nu! Bara min Janne!!
Mina föräldrar klagar på träningen och vill jag ska byta klubb så allt är jobbigt där också. Jag har inte pratat med dom alls om något. Mina föräldrar pratar inte med mig och jag pratar inte med dom
Men vad ska jag göra om inte min tränare pratar med mig ? jag får ändå bra träning och jag har andra tränare som jag spelar med också. Men jag är så orolig att spelarna i klubben säger t alla ute att dom inte ska tro mig och jag bara ljuger? Hon kan mkt väl göra det den andra tjejen som jag INTE har ljugit för.
Cyber: Jag kan tänka mig att min tränare inte förstår hur jag kan ljuga för henne och att hon har hjälp mig så mkt att hon inte orkar och att hon tror att jag har stora problem och är dum i huvudet. Men enligt min teori har jag inte riktigt förstått til 100 % att jag har varit mkt ensamt och föträngt det inte vilja föstå det. Men att jag är en sådan person som tänker och utvecklar allt in i minsta detalj när det gäller problem. kan sitta i timmar uppe på nätterna och analysera.
men jag tycker ändå hon ska lyssna på mig under alla omständigheter, speciellt denna
spicegirl_17 skrev:
sjöblad: jag har ätit en glass idag, ca 1 dl pasta en macka nästan druckit 1L yoghurt och det går lite framåt. Tyvärr så ska jag träna ganska hårt nu några dagar men dock inte i klubben utan åkt till en kompis som jag bor hos. Detta bestämde jag INNAN detta hände och mina föräldar vet inget och kunde inte avboka biljetter. Tycker att å andra sidan är bra o komma bort.
Men jag är rädd att min tränare berättar för mina föräldrar. Hon vet att jag inte har bra kontakt med mina för'äldrar så hon borde inte berätta om inte har flippat ur totalt..
Ischh det är inte bra du har inte möjlighet att gå ut och försöka trycka i dig en pizza bara kötta ner kalorier, aa okey men säg till din kompis att ni måste ha koll på din kost för du har inte ätit bra på sista tiden så du behöver äta ordentligt och mycke, men lätt för mig att sitta här och säga men jag började dricka gainer som fasen för att gå upp i vikt och du kanske skulle pröva det?
Hur tycker ni jag ska göra?
Man måste ringa på speciella tider, måndagar och onsdagar. Jag har världens telefonskräck och svarar inte på telefonen hemma ens..
spicegirl_17 skrev:
Cyber: Jag kan tänka mig att min tränare inte förstår hur jag kan ljuga för henne och att hon har hjälp mig så mkt att hon inte orkar och att hon tror att jag har stora problem och är dum i huvudet. Men enligt min teori har jag inte riktigt förstått til 100 % att jag har varit mkt ensamt och föträngt det inte vilja föstå det. Men att jag är en sådan person som tänker och utvecklar allt in i minsta detalj när det gäller problem. kan sitta i timmar uppe på nätterna och analysera.
men jag tycker ändå hon ska lyssna på mig under alla omständigheter, speciellt denna
Ja hon känner sig kanske lite sviken (man blir aldrig för gammal för att bli sårad), och det är därför du måste försöka förklara för henne hur det egentligen ligger till. Om du försöker göra det, så kommer du känna att du gjort vad som kan göras iaf - och det i sig kommer få dig att må lite bättre. Vill/orkar/kan hon inte ta till sig det du säger, så finns det tyvärr inget mer du kan göra förutom att försöka gå vidare.
Edit: RING!!!! Enda sättet att bli av med telefonskräcken dessutom är att möta den.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-05-06 21:43)
ja, jag har sagt jag har svårigheter.. Jag tänkte köpa mkt yoggi. problemet är att jag inte har så mkt pengar med mig och har inte råd o köpa gainer. Men äter mkt bananer iaf vilket är ändå helt ok, jag ska försöka köpa något gainomax på ica kanske eller?
cyber: hon är en väldigt stark person tycker jag och hon säger ofta att man måste gå vidare i livet no mather what.
jag vet inte om jag ska maila henne för hon säger att hon inte vill prata alls utan endast tennis. Svårt läge??
Kanske svårt för dig att svara på, men jag skulle tro att väldigt många 17-åringar känner igen sig i dig, även om inte alls samma orsaker. Tror det ligger lite i sakens natur att man ska noja över sina kompisar och allt vad de innebär när man är 17. Särskilt om man inte har så många.
Jag kan tänka mig att ditt problem med att "överarbeta" problem med analyser också är vanligare än du tror. Jag känner en tjej som vrider och vänder på allt för att få det till kritik, hur positivt det än är. Tex "Vad snygg du är idag!" blir förstått som "Fan, idag ser du normal ut för ovanlighetens skull, könt att du inte är lika ful som vanligt" Gör du också det?
Det skulle förvåna mig om din tränare tror att du är dum i huvudet, hon har nog också varit en osäker 17-åring...
Men i det här läget verkar det som att du inte behöver henne, inte än på ett tag iaf. Lägg henne i en liten låda i bakhuvudet och göm nyckeln tills du får rätsida på saker och ting igen.
Och om det känns jobbigt att träffa kompisarna på klubben kanske det kan finnas en vits med att byta.
Tror nog att hon du inte ljugit för vet om att du ljugit för alla andra, tjejer är ganska bra på att prata om varandra. Det är nog henne och Janne du ska hålla kvar i.
cyber: ja, janne säger det med. :) jag ska försöka
Satsa på vanlig mat istället för gaino, om det är svårt ekonomiskt. Eller spara en stund och köp större pack pulver, blir billigare i längden
spicegirl_17 skrev:
jag vet inte om jag ska maila henne för hon säger att hon inte vill prata alls utan endast tennis. Svårt läge??
Vad har du att förlora?
Cybercowboy skrev:
spicegirl_17 skrev:
Vad har du att förlora?
Exakt
vårdar: Samtidigt så får jag SÅ bra träning i klubben och det hänger mkt på annat också tro det eller ej! Jag har sagt i flera månader att jag inte vill byta t päron och sedan helt plötsligt byta de skulle inte förstå något, Och jag skulle inte utveckla min tennis tyvärr mer någon annanstans. , Det är som sagt ett mkt mkt svårt läge!
jag vill få tillbaka henne och vill prata med henne. Hur menade du det där med tjejen ( vilken menar du? den som inte jag ljugit för ska jag behålla?)
nja, nej jag är mer t ex om någon säger att jag är snäll så tror jag att de säger det bara för att vara snäll. Eller typ vad bra du är på tennis så blir jag liksom nästan generad och försöker bortförklara mig nästan. jag har också för mkt ödmjukhet om man kan ha det,vilket min tränare har sagt, att jag är nästan FÖR ödmjuk.
mm, jag ska tänka lite på saken och prata med janne!
spicegirl_17 skrev:
Men vad ska jag göra om inte min tränare pratar med mig ? jag får ändå bra träning och jag har andra tränare som jag spelar med också. Men jag är så orolig att spelarna i klubben säger t alla ute att dom inte ska tro mig och jag bara ljuger? Hon kan mkt väl göra det den andra tjejen som jag INTE har ljugit för.
"Den andra tjejen" tänkte jag på. Henne har du säkert kvar som vän.
nja, nej jag är mer t ex om någon säger att jag är snäll så tror jag att de säger det bara för att vara snäll. Eller typ vad bra du är på tennis så blir jag liksom nästan generad och försöker bortförklara mig nästan. jag har också för mkt ödmjukhet om man kan ha det,vilket min tränare har sagt, att jag är nästan FÖR ödmjuk.
Låter som min kompis, ni verkar ganska lika :-)
Det hänger säkert ihop med att du är orolig för vad alla andra tycker, att du nervärderar dig lite grann, eller höjer andra över dig.
Kan bara hoppas att du får koll på läget!
ja det har förstås hör ihop med självkänsla självförtroende. Nej den andra tjejen har jag inte kvar, hon säger knappt hej..
Min tränare tror jag ljuger om allt och säger att hon vet inte om hon kan lita på mig igen. usch, det är så fruktansvärt svårt.
Hur tycker ni jag ska göar angående ringa psykolog. Jag kommer att träna den timmen där man har tid för att ringa så att säga. Så då kanske jag ska vänta tills jag kommer hem, ringer måndag?
Kneppig situation med tanke på jag kommer vara borta så mkt också! en annan grej skulle vara att jag kör mitt program jag har i sommar och sedan därefter tar itu med problemet men samtidigt är inte det heller bra. Jag kommer iofs inte träffa min tränare så jätte mkt i sommar.
Träningen har ingen betydelse gemfört med hälsan, lägg din tid på kosten sen efterhand så börja träna igen fixa först kosten vet att det är lätt att säga men det är viktigt, jag låg sjuk i 3 år tack vare min kost så tro mig är viktigt, personligen tror jag inte på psykologer men känner du att det hjälper eller kan göra så gör det