Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Deffningsprogram - RÅD ÖNSKAS

Registrerad: 2008-05-06

FAKTA:
Kille 1.84 lång, 82 kg
alltså inte överdrivet muskulös, men med en liten kagge
har precis bulkat i närmare ett halvår från 75 kg
har precis börjat deffa inför Beach -08 och undrar om jag gör rätt och om jag kan göra ngt bättre:

MAT:
kl 08 - 1 tallrik Kellogs all-bran flingor + 1 whey80 shake
kl 10 - 3 knäckemackor med keso och kalkon + kaffe
kl 12 - lunch (fullkornsris/pasta, fettfri sås och kyckling/lax) + kaffe
kl 15 - 2 knäckemackor med keso och kalkon + kaffe
kl 19 - middag (samma som lunch)
kl 22 - 1 frukt eller dylikt + en whey80 shake

TRÄNING:
kl 07 - morgonpromenad 45 min (mån-fre)
kl 13 - promenad 30 min (mån-fre)
kl 17 - alpingympa* 55 min (tis & tors)
kl 20 - gym 40 min (mån & fre)

* alpingympa är ett extremt jobbigt gympapass utformat för alpinskidåkare. det jobbigaste passet som finns på mitt gym

ÖVRIGT:
väldigt stillasittande jobb (kontor)
går till/från gym, 10-15 min vardera
väldigt stillasittande fritid
äter INGENTING förutom vad som är angivet ovan

Är detta ett schema som kommer ta mig till platt mage på 8 veckor? Är det något som kan göras bättre? Något mer jag borde försöka hinna med?
Äter förövrigt inga piller såsom Omega-3 eller CLA, men börjar gärna om det skulle va nödvändigt. Någon rekommendation?

Tack för hjälpen!!!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

går du ner i vikt så fungerar det ju alldeles utmärkt... 8 veckor låter dock väldigt lite. Har du tränat likadant innan?

Nej, jag har inte deffat på detta sättet tidigare...
Jag hade egentligen tänkt att köra detta hela sommaren, men jag hoppades att jag skulle ha nått mitt mål (sexpack) innan 8 veckor. Kaggen e inte jättestor =D

och efter att ha läst lite svar på liknande trådar så är det väldigt många svar som ser ut som följer:

"om det visar resultat så är det ju bra."

well, det är väl ganska självklart. men när man har ett fast mål och ändå offrar ganska mycket för träningen, så undrar man ju om det är bra utan att behöva prova det i flera veckor för att se om det visar resultat...

är det så olika från person till person att det är helt omöjligt att säga "det där kommer funka", eller "du bör lägga till detta och/eller detta för snabbare resultat"?

// en nybörjade

Registrerad: 2007-12-30

Verkar ju vara bra, kanske lite lite... Fast det kanske bara är jag som har problem med att äta lite..

Vårdarjäveln skrev:

Verkar ju vara bra, kanske lite lite... Fast det kanske bara är jag som har problem med att äta lite..

lite lite träning eller lite lite mat? Om du menar att det är lite mat så e jag helt OK med det... jag känner mig konstant mätt på detta, och har nog slarvat med min regelbundenhet i maten tidigare...

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Känns som jag alltid säger det här: Du äter väldigt lite fett. Det kan nog vara en bra idé att slänga in lite mer fett, även om det innebär att du får ha mindre kolhydrater i din kost.

Nån kunnig människa får gärna förklara hur och varför det är så viktigt.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB