Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hur snabbt och långt ska jag springa för att bränna 1000 kcal på 1 p..

Registrerad: 2008-05-06

Hej. Jag är 13 år och ganska vältränad, men jag vill bränna underhudsfett. Springer på löpband.
Så jag undrar hur snabbt och länge ska jag springa för att bränna ungnefär 1000 kcal på ett pass, mitt mål framåt är att ha bränt 1kg fett alltså 9000 kcal om jag minns rätt.
Jag är 1.63 lång och väger 61 kg. har hört att man bränner så mkt kcal per km som man väger.

Tack för svar!

Registrerad: 2005-08-16

Enligt www.caloriesperhour.com så måste du jogga i "normal" takt (vad nu det innebär) i 2h för att bränna 1000kcal.

Mitt tips till dig, om du vill gå ner i vikt är att äta lite mindre och jogga en halvtimme istället, och gör detta varje dag. Det tar tid att gå ner i vikt och det kan vara hårt. Men sen som 13åring bör du inte tänka så mycket på vikt. Ät och väx istället, jag lovar att din kropp kommer förändras mycket ändå under åren som kommer.

Men ät nyttigt och spela fotboll eller basket eller nån rolig sport. Det är bra.

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Sundarenius skrev:

Hej. Jag är 13 år och ganska vältränad, men jag vill bränna underhudsfett. Springer på löpband.
Så jag undrar hur snabbt och länge ska jag springa för att bränna ungnefär 1000 kcal på ett pass, mitt mål framåt är att ha bränt 1kg fett alltså 9000 kcal om jag minns rätt.
Jag är 1.63 lång och väger 61 kg. har hört att man bränner så mkt kcal per km som man väger.

Löpbandet borde vara så pass avancerat att det säger hur mycket du bränner om du ställer in vikt. Det är ju inte helt tillförlitligt, men det är knappast nåns gissning heller. Bara att prova.

1kg fett är ca 7000 kcal.

Edit: tobbemar's svar var mycket bättre...

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-06 17:25)

tack för tipset! 
men jag bryr mig knappt om att gå ner i kilo. för jag är inte tjock. har bara lite rund mage. speccielt nedre mage. jag vill ha synliga magmuskler bara. dom syns redan pyttelite men jag vill ha större och synligare. Så jag har hört att man ska springa mycket och bränna kcal, bara för att det ska bli synligt, å andra sidan så går jag på fotboll och innebandy. men jag gillar att springa och svettas :p. vill oxo förbättra kondition.

Delightful_imp skrev:

Sundarenius skrev:

Löpbandet borde vara så pass avancerat att det säger hur mycket du bränner om du ställer in vikt. Det är ju inte helt tillförlitligt, men det är knappast nåns gissning heller. Bara att prova.

1kg fett är ca 7000 kcal.

Edit: tobbemar's svar var mycket bättre...

löpbandets klocka eller vad de nu heter har gått sönder sen jag tappade löpbandet fråmåt i en byrå.

så kan inte kolla på kcal mätare .. egenteligen så har den kcal mätare. men som sagt har den gått sönder

Tack för era tips!

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Kolla på uppladdningen.se
Börja med att lägga in 23 timmars vila, och en timmes löpning i rätt hastighet, så ser du vad skillnaden är mot att vila 24 h. Sen är det bara att prova tills du när 1000 kcal

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB