Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Springa på morgonen

Registrerad: 2007-06-24

Tja, tänkte börja springa innan skolan 2-3 ggr i veckan då jag kör dubbla pass nu. Men undrar om det går bra och göra så? Mitt mål är inte och bränna fett, vill bara ha en bra kondition, tänkte att jag kunde slänga i mig en banan och kanske dricka lite sportdryck innan jag drar ut? Klarar jag mig i en timme på det? Om jag håller ett högt tempo .

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag skulle tro att du klarar dig på den föreslagna frukosten. sportdrycker innehåller ganska mycket energi. en halvliter ligger väl säkert på en 200 kalorier och av dom så är det väl i runda slängar 100% som är snabbare kolhydrater (kortare kolhydratskedjor) som du får ut i kroppen som energi väldigt snabbt.

även bananen är rik på snabb energi, och tillsammans så tror jag att dom ska kunna räcka för att du ska orka springa ett tag. dock så skriver du inte sträcka eller ännu viktigare, hur länge du ska springa. handlar det om runt en halvtimme klarar du dig, men håller du på länge så behöver du troligtvis mer energi än så.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

zartok skrev:

sportdrycker innehåller ganska mycket energi. en halvliter ligger väl säkert på en 200 kalorier .

Jag vet inte vad du tycker är mkt energi men en halvliter Pepsi innehåller mer energi än den sportdrycken du ovan syftar på. 200kcal för 5dl flytande föda är ingeting, 5dl vanlig 2%ig yoghurt ligger på 400kcal det kanske ger dig ett humm om vad som är energirikt o inte. :)

för att vara en dryck så anser jag att det är energirikt. en dl minimjölk innehåller 35 kalorier, och som jag ser det så borde drycker egentligen vara riktigt energifattiga eftersom dom ger så pass lite mättnadskänsla.

jag har full koll på energi för övrigt. pasta innehåller runt 300 kalorier per 100 g och en mörk choklad kan ligga på 500 kalorier per 100 g. men tar man och tänker på lightdrycker eller vatten så är 200 kalorier för en halvliter rätt så mycket ^^

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

zartok skrev:

en dl minimjölk innehåller 35 kalorier, och som jag ser det så borde drycker egentligen vara riktigt energifattiga eftersom dom ger så pass lite mättnadskänsla.

3%ig mjölk ligger på 60kcal/dl. :) Som jag ser det är flytande mat perfekt eftersom de hjälper personer som mig (äter inte mkt) att hamna på energi+. Sen att 90% av Sveriges befolkning kanske inte bör välja de energirika alternativen är en annan sak. :)

å andra sidan, vem vågar röra den giftiga gröna mjölken i hyllan? =D
mjölk ska avnjutas i miniformat, allt annat, och det inkluderar faktist även lättmjölken, smakar grädde när man blivit van vid mini. inte gott med andra ord. enligt mig då, finns säkerligen många fler som tycker att minimjölk är hemskt också antar jag? ^^

dock så håller jag med dig fullständigt när du skriver att mat i flytande form kan vara bra för att få människor som har svårt att äta energi. jag har mina perioder jag också, då jag inte kan äta något. då är det tur att det finns mjölk och vassleprotein.

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Jag håller med dig om att alla fetare mjölker än den man själv är van vid smakar grädde. Jag har endast druckit lättmjölk senaste 5 åren eller dylikt. Och både grön och röd mjölk smakar grädde så det stinker om det :)

visst är det hemskt att behöva dricka ett glas mjölk som är en eller två klasser över det man själv brukar, englund? =)
nackdelen med minimjölken är just det att många kör lättmjölk eller den röd mjölken, men det är extremt sällsynt att man kommer hem till någon som erbjuder minimjölk. två klasser över och man känner att det är ovispad vispgrädde. tre nivåer över är... obeskrivligt. det går inte att sätta namn på hur det smakar för oss mjölkälskare =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Visserligen är diskussionen helt OT, men jag har blandat min gainer på vispgrädde (40%) ett par gånger. Det är himmelsk gott:)

men lajne, så du skriver!
men ändå så blir jag grymt intresserad av att fråga hur du kom på iden. har ni stora gräddförpackningar längre söderut, eller rippade du ett par små och tänkte testa bara för skojsskull? =)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Visserligen är diskussionen helt OT, men jag har blandat min gainer på vispgrädde (40%) ett par gånger. Det är himmelsk gott:)

Frågan är bara hur sunt det är att klogga igen kärlen med så mycket fett.

lajne har blodkärl av stål, med väggar smorda i vaselin. inget kan ge honom en hjärtattack! =D

Vaselin har han någon annanstans...

Skämt å sido: jag läste om någon bodensare (har jag för mig) som drack en väldans massa grädde för att få upp trycket i kroppen samt gå upp i vikt inför en strongman-tävling. Han fick en hjärnblödning precis innan tävlingen. Om det enbart berodde på grädden vet jag inte, men jag vill höja ett varningens finger iaf.

Webbsida

Som vanligt lyckas cybercowboy missa "ett par gånger" och istället gå upp i nån sorts orolig, pappig falsett <3

Zartok, vi har 3dl-förpackningar, räcker gott och väl till en gainer ju. Och ja, mina kärl är gjorda av stål. Minst;)

misstänker att den vaseliniserade lajne dock inte har gjort detta till en vana, utan har testat det en gång hemma när han hade sjukligt tråkigt.

...har jag rätt lajne?

Lajne skrev:

Som vanligt lyckas cybercowboy missa "ett par gånger" och istället gå upp i nån sorts orolig, pappig falsett <3

Zartok, vi har 3dl-förpackningar, räcker gott och väl till en gainer ju. Och ja, mina kärl är gjorda av stål. Minst;)

Haha vadå som vanligt????+++++++11

Som sagt; det var ett varningens finger så att inte kidsen får för sig att apa efter oraklet Lajne.

nej, man behöver kulor av stål, en penis av kevlar och bröst av betong för att överleva den kosten!

nej, skämtåsido, fett från mjölk eller grädde är väldigt ohälsosamt, och ska undvikas i största möjliga mån. vill man ha mer fett så kan man hälla lite linfrön eller någon form av nyttig olja i sig eller i sin proteindrink.

Webbsida

Haha, som sagt, har gjort det ett par gånger. Det har alltid varit för att jag har haft grädde hemma som hade blivit för gammal annars, synd att slänga den ju:)

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

zartok skrev:

nej, man behöver kulor av stål, en penis av kevlar och bröst av betong för att överleva den kosten!

nej, skämtåsido, fett från mjölk eller grädde är väldigt ohälsosamt, och ska undvikas i största möjliga mån. vill man ha mer fett så kan man hälla lite linfrön eller någon form av nyttig olja i sig eller i sin proteindrink.

Linfrön ja.. fy satan.. testade det för en vecka sen, efter att ha tagit 2 1/2 matsked 2 dagar i sträck.. jävlar vilken fart det blev på tarmsystemet..  tror jag krämade ur mig ett par kg på några dagar.. coops billigaste dasspapper rev i min ömma röv...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB