Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Gainer Pro potioner?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Eftersom det är en gainer du köpt (right?) så bör du endast äta det i samband med träning. Har du ett proteinpulver så kan du använda det + en frukt till mellanmål t.ex., för att få upp proteinmängden i din kost.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Det beror på, som jag skrev i tråden, hur hårt ditt pass varit.

Njae, den optimala mängden kolhydrater och proteiner som behövs för maximal stimulans av proteinsyntes samt maximal antikatabolitet ändras inte för att passet varit lättare/hårdare. Däremot behöver man mindre energi för att ersätta "förlusten" som passet innebar om det var lättare.

Så man ska vräka i sig ~100g kolhydrater oavsett pass, för att vara optimal?

Webbsida

Optimal med hänseende till proteinsyntes och antikatabolitet, ja. Man kan ju dock tänka sig att t.ex. insulinkänslighet och allmän hälsa blir lidande efter ett tag om du varje dag kör en liknande pre och post workoutrutin till ett pass som bara innehåller 3 set biceps i cablecrossen :)

Edit: Dessutom blir det närmare 200g kolhydrat =D

Senast redigerat av Lajne (2008-05-06 14:07)

Jag borde nästan kräva en källa a'la Frank-Rune eller vad han nu hette.

Jag vet inte vilken studie(r) du refererar till, men många (alla?) studier som gjorts på pre/post-träningsdrinkar är gjorda efter en natts fasta (för att minimera variansen bland deltagarna). Så mao är det antagligen ingen som vet hur jag man påverkas av att käka ett STORT mål mat vid 12-tiden, och sedan använder dessa opti-siffror som tagits fram.

Det är ett intressant ämne, men det vetti fan hur mycket skillnad det blir i praktiken, samt som du skriver; hur det påverkar hälsan i långa loppet.

Webbsida

Finns en jävla massa källor på en jävla massa olika grejer om just vassle och malto och hur man ska tima det runt träning i den här tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/show … hp?t=37586 . Givetvis har jag inte orkar läsa igenom själva forskningsrapporterna som sådana, så det är säkert som du säger att allt är gjort efter en natts fasta. Personligen gör det inte mig något eftersom jag tränar just efter en natts fasta, men resultatet kan onekligen variera på er andra isf:)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

Cybercowboy skrev:

zartok skrev:

jikes, jag ser att jag kört lite för lite kolhydrater under mina bulkår =D iaf när man ser till proteinintaget som legat på stabila 60g direkt efter träning, följt av mindre än ett halvkilo pasta med mer protein ^^

Med tanke på att du tränar/tränat split så behöver du nog inte mer än 20g kolhydrater efter ett hårt pass i cable-crossen! Jag sa det där liiite skämtsamt, men ändå på allvar: man får helt enkelt dossera utifrån vilket sorts pass man kört. Ett pass med armar behöver inte på långa vägar lika mycket som ett pass fyllt med böj och mark.

det kan förklara hur det kommer sig att jag växt under tiden jag inte ätit nog med kollisar också. phew!
en halvliter mjölk och dubbla proteindoser är det jag alltid kört efter träning, och sen när jag kommer hem så har jag gått bärsärk genom kylen efter något bra och ätbart ^^
dock så ska jag komma ihåg dina rekomendationer på energiintag nu när jag ska börja och köra lite mer muskler per pass.

zartok skrev:

dock så ska jag komma ihåg dina rekomendationer på energiintag nu när jag ska börja och köra lite mer muskler per pass.

Vetti fan om det är så noga.

Det är ett intressant ämne, men man måste ändå förlita sig på grunderna: hård träning och mycket mat. Det fungerar alltid.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB