Du är inte inloggad.

Sidor: 1 Tråd låst

Doping

Registrerad: 2007-09-15

Hej, jag är inte så haj på detta. Men är doping olagligt?
Finns det många som dopar sig här på sidan? Snackar inte proffs nu utan vanligare gym personer. ;) Hur många dopar sig i stortset? Är det jätte ovanligt eller vanligt?
Kanske helt störda frågor :P

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Tråd låst.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Vad är doping?

För några år sedan räknades koffein som doping. Är kaffe olagligt?

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Varför posta en sån fråga just i kosttillskotts delen av alla delar?
Googla doping..

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Alkohol räknas som doping i vissa precisionssporter - är det olagligt med alkohol?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Vissa typer av doping är olagliga, andra inte. Hur många som "dopar sig" som finns beror alltså på om du räknar användare av samtliga dopingklassade preparat för samtliga sporter (och då kommer vi upp i mååååånga användare) eller om du bara räknar de olagliga preparaten i vilket fall antalet användare blir betydligt färre. En exakt siffra är dock svår att ge, finns undersökningar på bland annat steroidmissbrukets utbredning som du kan googla.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

användaren menar med största sannolikhet steroider som man pumpar i sig. här på forumet så har vi väl (innan jag kom hit) haft någon som har dopat sig, eftersom han gått upp typ 20 kg muskler på ett år eller vad det nu stog i bildtråden. annars så tror jag nog att vi är rätt så fria här allihopa.

jag vill avråda dig från att jaga vidare i ämnet. det kan göra dig intresserad och blind efter framgångar. du betalar alltid ett högt pris om du börjar fiffla med såna saker. att hamna i finkan är det som är minst ont. att din testoproduktion försvinner, att din sexuella prestationsförmåga går i botten, att ditt temprament blir lika lågt som en kamphund är ett par saker som mer än väldigt ofta sker med människor som dopar sig.

psykiska sjukdomar som depression och olika manier riskerar också att komma in -allt detta pga att du vill bli stor snabbt. saken är väl egentligen den att man vill bli stor och därmed lycklig, då man blir uppskattad av andra för sin fysik? man är aldrig lycklig längre stunder under en depression.

dessutom, det finns andra, mer ljusskygga forum där man öppet talar om sina användanden av doping, hur man går till väga och vilka ämnen man tar. vill du bara fråga, gå in på något forum som flashback. men ge fan i det själv. kolla på dokumentären the man who's arms exploded med gregg valentino så får du höra vad han gått igenom tack vare dopingen.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Här på brädan är vi väldigt restriktiva med diskussioner om doping.

Från reglerna.
Prohormoner, AAS och efedrin/efedra. Diskussioner om dessa preparat är inte tillåtna.

Sidor: 1 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB