Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Bra underarmsträning genom massage?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag har funderat lite över hurvuda massage är en bra underarmsträning? jag masserar folk regelbundet, och känner att det efter ett tag av knådande börjar bränna i greppmusklerna. finns det någon som helst forskning i ämnet? rent logiskt så borde det ju ge ganska bra träning eftersom jag känner att jag får "pump" av det. men samtidigt så känns det som att.. ja vad ska man skriva? att det inte borde ge mer än lite starkare nypor på sin höjd.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Du blir uthålligare, men troligtvis inte mycket starkare.

Från: Hemmet
Registrerad: 2007-01-15

jag har lagt märke till att de flesta som jobbar på pizzerior har ganska rejäla underarmar och de knådar ju typ lika mycket som en massör gör.

Registrerad: 2006-05-13

Spader skrev:

jag har lagt märke till att de flesta som jobbar på pizzerior har ganska rejäla underarmar och de knådar ju typ lika mycket som en massör gör.

Sen kan man ju undra om det är från av att de knådar degen eller om det är från framkallningen av bearnaisesåsen.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

The_Original_XIII skrev:

Spader skrev:

Sen kan man ju undra om det är från av att de knådar degen eller om det är från framkallningen av bearnaisesåsen.

Laugh of today!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

vill du bli bra på grepp träna grepp, vill du bli bra på massage träna massage... ett bra grepp gör dig inte till bra massör eller vice versa. Forskning? nu har det väl ändå gått för långt med detta snacket om forskning hela tiden.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Jo, du får ju knappast lättare att hålla i stången i marklyft för att du trycker någon på ryggen... De flesta massörer använder tummen mer än resten av fingrarna, kanske inte helt optimalt för att träna grepp

Registrerad: 2008-04-09

Tror definitivt du kan få bättre underarmar genom övrig träning och massage är nog inget undantag. Dessutom är underarmsträning läskigt tråkigt så övrig underarmsträning kan bara hjälpa.
Klättrares underarmar/grepp är inte att leka med. Judo/BJJ-nissars greppstyrka är också väldokumenterad.

Edit: Pizzabagarnas rejäla underarmar har troligen mer med etnicitet att göra (mucho mucho hårväxt) än med knådandet.

Senast redigerat av Stickus (2008-05-05 22:59)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

tja, forskning är alltid bra att stödja sina texter med, och med tanke på att man forskar om precis allt så borde det ju finnas forskning som visar på att massörer som arbetar sex timmar om dagen har eller inte har starkare armar än vanliga människor. klättrare är ju smått odödliga när det kommer till grepp. har sett såna som kan göra en pullupp med ett finger! faen, det kallar jag styrka!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB