Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjena!
Satt och tänkte ut en ny sorts 1000kcal dryck... Såhär blev receptet:
600ml 3%fett mjölk --> 360kcal
50gram malto --> 200kcal
50gram oboy --> 190kcal typ
30gram proteinpulver --> 120kcal
20gram olja --> 180kcal
--> 1050kcal
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Innehåll:
Fett ca 40gram
Protein ca 50gram
Kolhydrater ca 120gram
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag slängde in en multivitamintablett för att öka mikronutrienthatlen också.
Drinken smakar adamberta men den har mkt bättre konsistens än alla drinkar med nötter/havregryn osv. Vad tycks?
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 15:51)
Säkert jättebra om man hänger upp sig på konsistens och inte smak^^
Ett tips: Shotta oljan för sig innan, den förstörde massor. =P
Jag vette fan om detta var bättre än en vanlig 1000kcal drink... det smakade verkligen förjävligt xD Typ flytande sockervadd. Efter ett tag blev konsitensen dessutom helt degig...
låter mumsigt >,<
jag tycker att det låter rätt så horribelt. dessutom... 1000 kalorier? kan äta tonvis med mättande mat för den energisumman!
och som en bonus undvika den feta mjölken och oboyen ^^
zartok skrev:
kan äta tonvis med mättande mat för den energisumman!
Vad tror du poängen med en 1000 kcal-drink är?
Haha zartok din skojare =P. Det är ju just tänkt för sånna som inte orkar äta.
Ska man ta den direkt efter träning eller närsomhelst?
Nån timme efter gainern borde vara bra. Fast kanske dela den i två delar med 1.5-2 timmar mellan...?
klart man orkar äta det =D eller, om man går på en bulk och ska få i sig en 3000 kalorier om dagen, finns det personer som inte orkar få i sig mer än 2000 plus drinken?
ok om det är till strongmans som samuelsson som rekomenderade en drink på en 1000 kalorier, men för oss vanliga dödliga så är det väl sällan man behöver den. eller?
zartok skrev:
klart man orkar äta det =D eller, om man går på en bulk och ska få i sig en 3000 kalorier om dagen, finns det personer som inte orkar få i sig mer än 2000 plus drinken?
ok om det är till strongmans som samuelsson som rekomenderade en drink på en 1000 kalorier, men för oss vanliga dödliga så är det väl sällan man behöver den. eller?
Alla bulkar inte på 3000kcal. =P Inte normala dödliga heller. Jag tycker det är skönt att äta sig lagom mätt, kanske lite extra mätt och sen bara köra en drink som liknar denna precis innan jag går och lägger mig för att säkra mitt överskott =). Men som sagt: den här drinken var ingen höjdare =P
Tanken bakom den var att konsistensen från den ursprungliga havredrinken skulle försvinna, tyvärr blev denna en söt sockervaddssmet efter ett tag :/.
Jag har ett bättre förslag:
Ett paket smör
Ett kilo socker
Ett paket kakao
Ett paket havreflingor
Ett paket kokosflingor
Blanda. Sleva in.
Har allt:
MCT fetter från kokosen/smöret. Långsamma kolhydrater från fruktosen. Glykogengivande kolhydrater från glukosen. Antioxidanter från kakao. Fullvärdigt protein när allt kombineras.
Den som är petnoga med nyttigheten kan dessutom äta det med 500g vispad grädde. Man får aldrig glömma bort nyttigheten med kalcium som är ett fettförbrännande preparat i stil med DNP.
I Svea I skrev:
Jag har ett bättre förslag:
Ett paket smör
Ett kilo socker
Ett paket kakao
Ett paket havreflingor
Ett paket kokosflingor
Blanda. Sleva in.
Har allt:
MCT fetter från kokosen/smöret. Långsamma kolhydrater från fruktosen. Glykogengivande kolhydrater från glukosen. Antioxidanter från kakao. Fullvärdigt protein när allt kombineras.
Den som är petnoga med nyttigheten kan dessutom äta det med 500g vispad grädde. Man får aldrig glömma bort nyttigheten med kalcium som är ett fettförbrännande preparat i stil med DNP.
Lätt värt ett test!
Är inte det där receptet på negerbollar, eller om man ska vara mer PK chokladbollar?^^ Förutom då att man rullar dem i kokos istället för att blanda ner det från början:P
Jag brukar själv efter frukost på morgonen ha med mig en drink på ca 700 kcal till jobbet som jag dricker medans jag väntar på frukost på jobbet. Jordnötter är också givet på dagar när man behöver extra energi och måste vänta minst 4 timmar mellan måltiderna.
40g Vassle 30g havregryn 300g mjölk och 20g oliv- eller rapsolja resten vatten. Oljan sabbar faktiskt inte smaken tycker jag.
Din drink ser bra ut tycker jag. Den fyller ju sin funktion om du behöver energi. Personligen försöker jag undvika malto annat än runt träning dock, socker också för den delen fast oboy är ju andra sidan mycket godare än malto så det väger ju kanske upp.
Senast redigerat av Sniggel (2008-05-08 14:51)
Lajne skrev:
Är inte det där receptet på negerbollar, eller om man ska vara mer PK chokladbollar?^^ Förutom då att man rullar dem i kokos istället för att blanda ner det från början:P
Min första tanke också. Fast det är en gigantisk sats. Jag tror att 3 dl havregryn ger typ 20 stycken. Och sen ska de ju inte rullas i kokos utan pärlsocker. =)
*mums* nu blev jag av någon anledning sugen på att fika. Men jag har varken saft eller kanelbullar ;)
Fan att du skulle dra upp den här tråden igen då. Nu bara måste jag ju göra en monstersats negerbullar efter jobbet imon och använda som post workout meal. Sjukt opti=D
Senast redigerat av Lajne (2008-05-08 15:15)
Smör och socker som post workout? Verkligen sjukt opti ^^,.