Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Fett fort!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

inte kan det vara så illa, är det? fasen, det blir en massa massa inlägg som inte är så produktiva. då förstår jag din motivering bakom en varning.
för övrigt, det spelar väl ingen roll hur många inlägg man har här, det ger väl inga speciella fördelar eller tillgångar till andra delar av forumen ändå?

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

zartok skrev:

inte kan det vara så illa, är det? fasen, det blir en massa massa inlägg som inte är så produktiva. då förstår jag din motivering bakom en varning.
för övrigt, det spelar väl ingen roll hur många inlägg man har här, det ger väl inga speciella fördelar eller tillgångar till andra delar av forumen ändå?

Nix. Men om man får mer inlägg så känns det oftast mer statusberikat, och om man postar massa för att få upp sin post-count så är det bara illa.

Därför önskar jag att folk i allmänhet skriver långa utförliga meddelanden och inte två-ordsmeningar för att få upp sin post-count. Därför kommer det bli lite hårdare nu framöver mot toleransgränsen, och i mån av tid kanske jag börjar ta bort inlägg istället för att bara varna, dock osäker på om post-counten påverkas av det.

Erik

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jajajaja Erik. Shit. När ska du ta itu med de viktiga sakerna, som att ge mig den där hederstiteln du lovade mig för en massa månader sen?:P

Moderator
Webbsida

Har inte lovat dig nån titel, du kan få en 30-dagars ban om du vill? :)

Erik

Webbsida

Det går väl ändå inte för sig, du måste ju varna mig först ;)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Erik:

1. Jag har aldrig fått nån mail om det, inte vad jag kan minnas iaf.

2. Jag posthuntar inte, jag trivs bara jävligt bra på halso.info, just pga sammanhållningen och humöret sidan ofta återspeglar.

3. Om du orkar ta dig tiden och kolla igenom senaste dagens postmängd (av mig) och hur mycket produktivt jag skrivit, samt tacksamheten folk har gett mig för det kanske du kan väga bort mina så hemska men ändå kamratliga "haha"?

4. Väldigt intressant att du varnar en utav de få som verkligen tar sig tiden att försöka kolla igenom folks program och hjälpa människor så gott det går, men totalt negligerar folk som spammar (vilket jag FAN inte gör med mina "haha") och folk som upprepade gånger kallar andra medlemmar för idioter etc.

Tack för varningen Erik, jag undrar om de andra modsen håller med dig om detta? Du kanske borde ta och höra med dem.

Moderator
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Erik:

1. Jag har aldrig fått nån mail om det, inte vad jag kan minnas iaf.

2. Jag posthuntar inte, jag trivs bara jävligt bra på halso.info, just pga sammanhållningen och humöret sidan ofta återspeglar.

3. Om du orkar ta dig tiden och kolla igenom senaste dagens postmängd (av mig) och hur mycket produktivt jag skrivit, samt tacksamheten folk har gett mig för det kanske du kan väga bort mina så hemska men ändå kamratliga "haha"?

4. Väldigt intressant att du varnar en utav de få som verkligen tar sig tiden att försöka kolla igenom folks program och hjälpa människor så gott det går, men totalt negligerar folk som spammar (vilket jag FAN inte gör med mina "haha") och folk som upprepade gånger kallar andra medlemmar för idioter etc.

Tack för varningen Erik, jag undrar om de andra modsen håller med dig om detta? Du kanske borde ta och höra med dem.

Då får du uppdatera din email i din profil, för det kan inte jag veta. Skrev dock även i en tråd om det, men det kanske du missade? Jag läser reglerna, kollar posts, och om jag ser nån som bryter mycket mot dessa vidtar jag åtgärder. Tycker du borde ha koll på dom nu när du hängt här så länge. Bara i denna tråd har du ju åstakommit två eller tre inlägg "utan värde".

Tycker du vi ska acceptera att folk skriver "haha" och inget mer? Vill du rensa upp sen eller vad? Vi har riktlinjer och jag rekommenderar att du läser dom igen. Om du taggar ner på dina haha-inlägg så kan jag tänka mig att ta bort din varning senare. Det vore även trevligt att se färre än 5 smileys i vissa inlägg, då det blir väldigt lunarstorm annars. Är detta ok med dig? Dessa två saker skickade jag i ett mail som uppenbarligen inte kom fram.

Dom andra moderatorerna är informerade, tycker dom att jag handlar fel får vi diskutera det helt enkelt. Se nu till att uppdatera din profil-email, och även alla andra som har fel email där så vi kan nå er helt enkelt.

Erik

edit. Kollade lite inlägg från dig nu, och du har en väldigt blandad kvalitét. Den ena hälften är helt seriösa, med frågor, svar och annat som är givande. Den andra hälften består av "haha", massa smileys och få-ordiga inlägg som inte direkt ger så mycket som dom andra. Skulle gärna se att du bara visade den första sidan och undvek den andra. Det finns fler som borde såklart, du är inte ensam.

Webbsida

Det är ditt beslut Erik.

Ja, jag kan tänka mig rensa upp opassande okamratliga inlägg som är nedsättande och absolut inte för diskussionen framåt. Jag förstår däremot inte varför den kamratliga tonen ska raderas ut helt. Eftersom jag vill påstå att säker 80-90% av mina inlägg för framåt och hjälper, så förstår jag inte hur man kan haka upp sig på resterande 10-20%, vilka endast är kamratliga som jag redan nämt. Men det måste vara eftersom jag just postar så mkt varje dag och andledningen därför är att jag just trivs bra här.

Ja det är ok med mig.

Det jag absolut inte förstår är hur du bara ignorerar vissa rapporteringar jag gör när folk verkligen kallar andra för idiot och spammar sönder. Därför tar jag illa upp när jag ändå försöker hjälpa folk och sedan för ofta skriver haha med kamratlig ton.

Men som sagt det är ditt beslut Erik.

Moderator
Webbsida

Jag kan inte bevisa om du läst mailet eller ej, men jag skickade det för 2 veckor sedan och bad om minskat antal inlägg som inte tillförde något till tråden, utan resultat. Vad tycker du jag skulle göra? Det är jättesvår bedömmningsfråga och tro inte att jag vill ha bort dig härifrån. Men om man inte får effekt, då måste man göra något, inte sant? Sen försöker jag så gott det går att ta hand om alla andra som håller på här med, men det är inte alltid det hinns, detta är ändå idéellt, inget vi tjänar på.

Eftersom jag själv sett en hel del inlägg från dig som inte tillfört något (vilket kanske bara är en bråkdel av det du faktiskt skriver som tillför något) så kände jag själv att något behövde göras, och om mail och varning i forumet inte hjälper, då måste det varnas. Visst kan jag strunta i riktlinjerna och reglerna, men det kommer bli ganska trist när alla skriver "hahahah kul!" utan något mer. Det har skett i vissa trådar och hur givande har dom varit?

Det jag mest hakat upp mig på är att du skriver fruktansvärt många inlägg, ofta över 20-30/dag, och ett par av dom är korta med "haha"-ton, andra nån enstaka kort mening typ "ja precis så!=)" eller det vi såklart vi vill se "ett långt utförligt svar". Ingen annan har sån postcount som du, och jag besöker regelbundet forum och ser ibland mönster mot att bara höja sin count genom korta inlägg. Hur exakt tror du jag kan veta om du gör det eller ej?

Du ska inte tro att jag har något mot dig som person eller dina givande inlägg att göra, men har du nån konkretare lösning på problemet, så snälla, hjälp mig. Om du tar åt dig av det jag sagt kommer du som sagt slippa varningen framöver, men om inget sker kan det värsta hända, vilket jag inte själv hoppas på.

Erik

Webbsida

ErikSvensson skrev:

Ingen annan har sån postcount som du

Det finns väl ändå minst en människa här som har en postcount som ökar ungefär lika mycket som KoP's?:P

<----------

För att tillföra något mer konstruktivt till diskussionen så veti fan om KoP reagerar så mycket på att han själv blev varnad som på det faktum att vissa andra som enligt honom (och mig) förtjänar det mer än så länge går "fria". Inga namn nämnda, men eftersom jag upptäckte rapportera-knappen idag så ser du säkert själv vem jag syftar på:)

Webbsida

Nu gick jag in i min e-mail, som för övrigt har 365 olästa meddelanden, eftersom jag inte öppnar mail på den account jag angivit på halso.info. Nu ser jag det och kan ärligt säga att jag inte läst det förrens nu och att det inte är så väldigt konstigt när det är avsent från "www.eriks3D.com ". Det hade i vanliga fall gjort att jag aldrig någonsin hade öppnat det. Så där har du det, jag har helt ärligt talat totalt missat varningen och det är väl min tabbe.

Du ska dock veta att jag trivs bra på forumet och försöker hjälpa folk på ett kamratligt sätt. Därför kan det bli mycket "hehe" och "haha". Men eftersom det står i reglerna ska jag undvika det. Men det som stör mig mest är att mina rapporteringar om folk som spammar samt kallar folk för glopord inte tas seriöst. Sedan att jag dessutom åker på en varning trots att jag försöker hjälpa och vara kamratligt är bara sorgligt, men vad ska jag göra, jag missade mailet.

EDIT: Ja Lajne har fattat det helt rätt. Jag tror också att du Erik kommer inse att jag inte är en posthunter utan snarare ovanligt aktiv.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-04 20:49)

Moderator
Webbsida

Så alla med högre post-count än 5000 inlägg har immunitet från varning. Är det så vi ska ha det? Så efter så många posts så behöver vi inte ta hänsyn till regler? Eller hur tänkte ni då? Om ni nu vill att vi ska öppna för att alla ska få skriva enbart "haha kul", så släng iväg ett mail till modereringen så får vi överväga detta då. Eller är det bara vissa som ska få göra det? Själv tycker jag alla här ska leva på samma villkor.. men vill ni ha immunitetsnivå så dra iväg ett mail till modereringen.

Missar jag en räkning går den till påminnelse-avgift eller inkasso, i detta fall till inkasso direkt. Tyvärr är det så det fungerar. Jag kan inte ta ansvar för att din mail är fel/inte fungerar. Återigen, ta åt dig av kritiken nu så stryker vi ett streck över det hela. Jag har fått din uppmärksamhet, och tillsammans går det att utvecklas utifrån detta. är det ok?

Erik

Webbsida

ErikSvensson skrev:

Så alla med högre post-count än 5000 inlägg har immunitet från varning. Är det så vi ska ha det? Så efter så många posts så behöver vi inte ta hänsyn till regler? Eller hur tänkte ni då? Om ni nu vill att vi ska öppna för att alla ska få skriva enbart "haha kul", så släng iväg ett mail till modereringen så får vi överväga detta då. Eller är det bara vissa som ska få göra det? Själv tycker jag alla här ska leva på samma villkor.. men vill ni ha immunitetsnivå så dra iväg ett mail till modereringen.

Absolut inte! Jag vill bara att sådana som verkligen förtjänar det ska varnas/bannas innan jag varnas/bannas, eftersom jag iaf har haft ett gott syfte med det jag gjort. Därför är jag besviken att mina rapporteringar och försök till att hjälpa er mods har ignorerats och att istället jag som försöker hjälpa så gott jag kan (med ett lite för gott humör) åker på en varning.

ErikSvensson skrev:

Missar jag en räkning går den till påminnelse-avgift eller inkasso, i detta fall till inkasso direkt. Tyvärr är det så det fungerar. Jag kan inte ta ansvar för att din mail är fel/inte fungerar.

Absolut. Därför säger jag ju att det var min tabbe. Men ett tips inför framtiden: Skicka inte iväg dina mail från "www.eriks3D.com" med titeln "Liten påminnelse :-)", om det har något med hälso.info att göra. Eftersom jag inte känner till hemsidan hade jag aldrig öppnat utan snarare raderat det omgående.

ErikSvensson skrev:

Återigen, ta åt dig av kritiken nu så stryker vi ett streck över det hela. Jag har fått din uppmärksamhet, och tillsammans går det att utvecklas utifrån detta. är det ok?
Erik

Ja

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-04 21:13)

Registrerad: 2007-03-03

ErikSvensson skrev:

Så alla med högre post-count än 5000 inlägg har immunitet från varning.

Erik

Kan vi inta dra den linjen vid ~800 istället?

Mvh.

Moderator
Webbsida

Det har inte ignorerats. Vi har en egen del där vi tar upp allt som är konstigt i forumet, folk som bevakas, bannas, varnas o.s.v. Däremot är det svårt att banna nån ny eller varna bara för den säger till nån att denna är en idiot. Det är alltid en bedömmningsfråga, såklart, men vi får rycka upp oss om resultaten från zappningarna är för dåliga. Det är bra med feedback på oss moderatorer med. Det får absolut inte bli något maktmissbruk eller liknande här.

Såg det nu, har faktiskt inte tänkt på det innan, fixat till så det står för- och efternamn nu i mailen. Bra att du såg det, kan vara fler som blir förvirrade av det. Tror för övrigt att vi är ganska överrens nu, och eftersom jag litar på att du inte sett mailet stryker jag varningen nu. Hoppas att fler kan läsa här och ta åt sig helt enkelt. :-)

Ett övrigt önskemål till ni som vet med er att ni använder smileys efter varje mening, försök minska på det, blir lätt väldigt lunarstorm över det hela. Någon enstaka går bra, men många blir lätt... väldigt "oseriöst" i mina ögon.

Ha en fortsatt bra kväll!

Erik

Webbsida

Tack för att du förstår Erik.

Jag önskar dig desamma

MVH

//KOP

Webbsida

ErikSvensson skrev:

Som kanske redan har framgått: det handlar bara om en irritation över att person A straffas när person B verkar förtjäna det mer; därmed inte sagt att person A skulle slippa straff:)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB