Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vad rekommenderar ni för mat vid deff?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Jag vet att man kan söka på forumet men de man söker efter dyker aldrig upp ;)

Enligt uträkning behöver jag 2900kcal i vilande läge... kort och gott behöver jag kanske 3500kcal för att behålla min vikt då jag tränar och 4000kcal för att gå upp i vikt på ett långsamt sätt! Vad jag tror, de går aldrig att hamna exakt!?

Ni deffare vad äter ni under en dag?

Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsmat

Jag jobbar som fogare och de är mycket åkning fram och tillbaka med bilen vilket för de svårare att äta de man ska, svårt att ta med sig något tex kycklingsallad eftersom jag bara kan ha maten i bilen som blir varm när sommaren börjar komma!

Skulle vilja ha lite tips från er om de skulle fungera? =)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du måste inte göra det så komplicerat. Det du måste göra är att helt enkelt ta lite mindre av varje måltid så kommer du få i dig mindre mat än vanligt. Efter 2-3 veckor tar du ännu mindre än vad du tog förr osvosv.

Det enda du borde ha i bakhuvet är att alltid äta direkt efter dina pass (största måltiden. Få i dig tillräckligt med proteiner och mikronutrienter. =)

De skulle inte varit ngra problem om jag inte haft de jobbet jag har!

från 88kilo till 82 hade jag tänkt... de är i runda slängar 12-13 veckor som väntar ;)

Nått förslag på enkel mat?

Webbsida

Äta ute på lunchrestauranger? =)

Registrerad: 2007-12-30

Tonfisk på hårt husman:-) Funkar kanon i en varm bil. Dessutom blir du mätt på relativt lite kcal, 2 skivor husman har bara 17 g kolhydrat

Annars på proteinbars gott

Senast redigerat av Vårdarjäveln (2008-05-04 12:47)

Men vad ska jag äta där? de finns ju bara pizzerior och Mc Donalds

Webbsida

pizzerior och donken? xD Finns det inga andra lunchstället i gbg? =P

Registrerad: 2007-12-30

Nykammad skrev:

Finns säkert sallad på Pizzerian, och byter du ut pommesen på Donken mot sallad eller liknande blir det nog bra. Ondvik ost-burgare

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Makrill, tonfisk, kall kyckling, keso, kvarg, köttbullar och pasta, ägg eller havredrinkar med banan, blåbär, hallon eller annat gott i.
Allt fungerar att käka kallt och självklart har du sallad till.

Finns hur mycket som helst. Du vet att det finns en recept-del på forumet. Ett tips är ju att titta där.

Från: Borås
Registrerad: 2008-04-15

Tonfiskburgare är gott ;)

Vårdarjäveln skrev:

Nykammad skrev:

Finns säkert sallad på Pizzerian, och byter du ut pommesen på Donken mot sallad eller liknande blir det nog bra. Ondvik ost-burgare

Du sa en bra sak... pizzeriorna har oftast sallad ja, kycklingsallad, tonfisksallad osv.. de är bra... donken har faktiskt också sallad cesarsallad osv.. den är ju inte heller fet så får man en kyckligfilé på toppen!

Sen kan man försöka äta en burk kvarg som mellanmål vid 9 på morgonen med kanske ett äpple?`Middag blir en vanlig portion husmanskost fast mindre...

efter träningen vad rekommenderas?

Webbsida

Nykammad skrev:

efter träningen vad rekommenderas?

KOP skrev:

Det enda du borde ha i bakhuvet är att alltid äta direkt efter dina pass (största måltiden. Få i dig tillräckligt med proteiner och mikronutrienter. =)

Dvs ett vanligt mål med mat, men gärna att du just reglerar dina största måltider efter dina pass =)

Registrerad: 2005-10-28

eller så fixar du några kylklampar så håller sig käket fram till lunchen

Registrerad: 2008-02-20

Håller på med min första "magrutedeff" just nu men jag har gått ner i vikt tidigare (från 100 till 80) och har ganska bra koll på hur min kropp reagerar på mat. Så här ser dagen ut för mig just nu:
-30 min promenad
Frukost - 3 knäckebrödskivor med ost och kaviar, vatten.
Mellanmål - en banan och en kaffe (är rejält kaffeberoende)
Lunch - Lätt lunch (dvs ingen fet pizza men ej heller ingenting. Lata dagar käkar jag två kaviarmackor och två bananer)
Mellanmål - en banan eller ett äpple
- Träning, 5 km löpning eller ett styrkepass
Middag - Lätt middag (dvs, ingen pizza utan istället en kycklingfilé med sallad, knäckebröd och vatten)
- En längre promenad (1-2 timmar)
Kvällsmat - inget

Droppar ganska mycket i magomfång på det här sättet (men jag är ivrig).
Mitt bästa tips när det gäller viktnedgång är:
1. Gör en vana av att promenera före frukost
2. Bananer
3. Ta mindre portioner, ta bara en portion, vräk på med sallad (så det ser mycket ut) och släng inte i dig maten
4. Kvällspromenaden fungerar bra tillsammans med någon, i telefon med någon eller med radio i öronen. Du får ut samma mentala stimulans som om du slösurfar eller hänger med polaren hemma men din kroppsliga stimulans är enormt mycket högre.
5. Kom ihåg att det är enkelt. Skit i allt finlir och koncentrera dig på det väsentliga. Stoppa i dig mindre mat och rör på dig mer.

Registrerad: 2006-11-08

Nykammad skrev:

Jag vet att man kan söka på forumet men de man söker efter dyker aldrig upp ;)

Enligt uträkning behöver jag 2900kcal i vilande läge... kort och gott behöver jag kanske 3500kcal för att behålla min vikt då jag tränar och 4000kcal för att gå upp i vikt på ett långsamt sätt! Vad jag tror, de går aldrig att hamna exakt!?

Ni deffare vad äter ni under en dag?

Frukost:
250g Kesella m Funlight
1 Knäckebröd med 1 ägg

Mellanmål:
Banan eller äpple

Lunch:
Tonfisk med ris

Mellanmål:
Banan eller äpple

Middag:
Det mamma lagar fast i en mindre mängd än vanligt

Dricker mkt vatten hela tiden, speciellt innan måltider.

Senast redigerat av fiin (2008-05-14 09:24)

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

KarlOskar, låter som om du får i dig på tok för lite fett och protein. Dina magmuskler kommer tyna bort.

KarlOskar skrev:

Håller på med min första "magrutedeff" just nu men jag har gått ner i vikt tidigare (från 100 till 80) och har ganska bra koll på hur min kropp reagerar på mat. Så här ser dagen ut för mig just nu:
-30 min promenad
Frukost - 3 knäckebrödskivor med ost och kaviar, vatten.
Mellanmål - en banan och en kaffe (är rejält kaffeberoende)
Lunch - Lätt lunch (dvs ingen fet pizza men ej heller ingenting. Lata dagar käkar jag två kaviarmackor och två bananer)
Mellanmål - en banan eller ett äpple
- Träning, 5 km löpning eller ett styrkepass
Middag - Lätt middag (dvs, ingen pizza utan istället en kycklingfilé med sallad, knäckebröd och vatten)
- En längre promenad (1-2 timmar)
Kvällsmat - inget

Men du... de där är la max 60-70g protein? du vill bli av med musklerna eller? ^^

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB