Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kött!!!
Drar du inge mark? Ser ut som att erektorerna skulle behöva lite spö.
Cybercowboy skrev:
Kött!!!
Drar du inge mark? Ser ut som att erektorerna skulle behöva lite spö.
Tack CC! du satte fingret på problemet (har varit uppe till diskussion i tråden tidigare). Jag skadade ryggraden i tidig ålder och kan inte marka särskilt bra. Jag tar 130 i bänk, 160 i böj (ATG) men bara 130 i mark (Senast jag försökte). Trots det har jag lärt mig teknik av styrkelyftsgubbar på gymmet och jag har en bra teknik. Men jag ska försöka marka på en behaglig vikt (gör ca 10 reps på 100 i mark utan att känna obehag), så får vi se vad som händer...
kött som cowboy skrev! O det gillar vi ;) riktigt snyggt, be proud! :)
klart godkänt ur mitt väldigt kvinnliga perspektiv haha :D
Haha!
Carro: det finns en historia mellan mig och KOP bakom det där skämtet :P
KOP: Carro verkar ju vara drömtjejen för byggarkillar helt klart! ;)
Nu ska jag ut i det fina vädret och skaffa lite färg på kroppshyddan! :D
Fina vädret? =P Det är ju fan molnigt xD
jag gillar historier. så do tell.. :D
naw det där var väldigt snällt sagt! Tänk om fler kunde förstå det ;) haha
färg ja, det ska jag med göra. ut o steka! :)
T-Rex skrev:
Cybercowboy skrev:
Kött!!!
Drar du inge mark? Ser ut som att erektorerna skulle behöva lite spö.Tack CC! du satte fingret på problemet (har varit uppe till diskussion i tråden tidigare). Jag skadade ryggraden i tidig ålder och kan inte marka särskilt bra. Jag tar 130 i bänk, 160 i böj (ATG) men bara 130 i mark (Senast jag försökte). Trots det har jag lärt mig teknik av styrkelyftsgubbar på gymmet och jag har en bra teknik. Men jag ska försöka marka på en behaglig vikt (gör ca 10 reps på 100 i mark utan att känna obehag), så får vi se vad som händer...
Jag håller inte med dig när du skriver att du ska köra så höga som 10 reps i marklyft. Iofs lär det inte vara så tungt för dig, men när du börjar närma dig 8-9e repen så är man normalt sett dyngslut i kroppen (återigen, nu kör du antagligen på lätta vikter så detta kanske inte gäller dig) och då ökar skaderisken explosionsartat att dra ryggen åt helvete.
My 50 cents...
Intressant cyber, du syftar just nu på mark endast?
T-Rex skrev:
Är nöjd ändå.
Och det ska du vara du har mycket muskler. Du behöver inget optiljus, musklerna syns ändå. Det har varit kul att följa deffen, "ut o stek"!
Keep_On_Pumpin skrev:
Nja, det gäller även andra övningar. Men marklyft är nog den som är värst dock tycker jag.
Det kan ju hända otäcka saker i böj också, t.ex. att du inte orkar sista repen -> och då faller framåt, får stången över dig och bryter ryggen.
Cybercowboy skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Nja, det gäller även andra övningar. Men marklyft är nog den som är värst dock tycker jag.
Det kan ju hända otäcka saker i böj också, t.ex. att du inte orkar sista repen -> och då faller framåt, får stången över dig och bryter ryggen.
Hahaha :D Ja iofs ;)
Grattis till en lyckad deff T-Rex, bilderna får mig att bli lite sugen på att kapa bort några kg på mig själv. Ät gott och njut lite nu! =)
Tack Mikli!
Cybercowboy: dina råd är oftast värda mer än 50 cent! ;) jag ska tänka på det när jag gör mark så att jag inte förvärrar skadan.
Vad gäller knäböj så har vi en bra ställning med två räcken som tar emot stången om man skulle dimpa ner med den. Det gör det till en ganska trygg övning.
Mersault: tackar! jag såg din ryggbild i träningsdagboken, det är otroligt imponerande. Djupet i din rygg är verkligen avundsvärd! :D Jag kommer gå upp mer än ett kg nu när jag börjar äta normalt. Det känns som att varenda cell i kroppen skriker efter näring.
Carro09: Jag skrev "verkar"... ;) vem vet, du kanske skulle tömma kylskåpet innan man vet ordet av så som du tränar XD
Här är "historien":
http://www.halso.info/forum/viewtopic.php?id=32280
Trevlig fortsatt helg alla! och tack för responsen. Det känns bra när man har slitit så med deffen.
haha vilken tråd! jösses ja det finns då folk till allt :) men det kan ju inte vara seriöst :S
ja vem vet ;) jag gillar o äta, god o mkt mat! fast med tanke på min vikt så äter jag tydligen inte så mkt ändå fast jag tycker att det är det enda jag gör :S suck

Mycket och god mat var det ja!
Kyckling inlidad i bacon-remsor bakad i ugnen, strösslad med riven parmesanost och fylld med pesto genovese.
Röda linser, fullkornsris med gurkmeja.
Tomat med skivad rödlök och vitlöksklyftor i örtmarinad
Sparris.
Och en efterrätt bestående av Double Pro Protein (Pistasche-coconut) med lite vätska som stelnat i frysen till en god glass!
Men eftersom madame Carro09 bor så långt bort så får hon nöja sig med en smakupplevelse för ögat ;)
killen kan laga mat också ;)
vadå det är år 2008, det är bra förbindelser nowdays :D ne men det såg jätte gott ut!
jag får göra nått gott nu nån dag för det. typ panerad schnitzel med ungstekt potatis, hemmagjord ädelostsås o lite dreme fraice franska örter. muuums blev väldigt hungrig nu!!
grattulerar din kött bit, Roligt å se att du lyckas med det du företar dig, Det är motiverande att se,Nu kan jag nästan inte låta bli å deffa.
Detta får mig även att tänka på,Att skapa ett vinnar kultur kolage, Kanske med hjälp av detta forum
Tack Pelle! see it, believe it and work to make it happen!
Carro09: haha, jag gillar bra förbindelser :P
Låter som att du inte heller är så tafatt i köket! det vattnas i munnen :D
"Låter som att du inte heller är så tafatt i köket! det vattnas i munnen "
Fysisk reaktion på tänkt tanke, Undra om det finns fysiska reaktioner man inte kan tänka sig till
Hehe Pellefant ;P fantasin "flödar"
Nu ska jag äta tonfisk enligt ditt recept med krossade tomater, lök och vitlök! jag provade det tidigare idag och det var ju jättegott!
Senast redigerat av T-Rex (2008-05-04 21:12)
Oohh, bacon och kyckling e ju så fint! :)
Kör du hoj förresten? :) såg att du skrivit något om det i dagsformen...
Nej, inte än, men MC-kort ligger på att-göra-listan! ;D
Tycker jag låter vettigt! :D själv ska jag plocka ut min på torsdag! wooho! :D
Idag hade jag ett riktigt segt pass... min träningskompis fick förhinder så jag tränade ensam, men det var nog inte pga. det utan pga. att jag blivit så svag nu efter deffen och jag äter fortfarande rätt så lite (ökar kalorierna sakta) och mest protein.
Chins med 10 kgs extravikt och 90 kg kroppsvikt: 6, 7, 5, 5, 4 (strikta dock)
Rodd: 80 kg x 10, 8, 7 (blev lite yr och avbröt)
Ryggresningar (bara för att få lite genomblödning i ländryggsmusklerna): ca 20 x 2 med 5 kgs viktplatta
Axlar:
hantellyft åt sidan 14 kg x 10 (kändes lätt), ökade till 20 på tre set men med armarna krökta 90 grader
Sittande militärpress med hantlar: 32 kg x 8, 7, 6, 6
Liggande kryssdrag i cablecross: 15 kg per hand 3 set x 15 (kändes lätt)
Blev extremt vaskulär under passet trots allt, vilket drog till sig många blickar. Jag såg ut som undersidan av ett löv :P