Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Få i mig nog med mat

Registrerad: 2008-04-29

Hej, jag tränar och bulkar, och allt går jättebra!
Dock när jag går i skolan är det svårt att få i sig nog med enargi för att få en bra viktökning. Har någon något förslag hur man kan lösa detta? Vad ska man ta med sig i skolväskan som man kan sätta i sig under dagen? För tillfället tar jag med mig en Protendryck och två bananer. Och så äter jag förståss skollunch, men tyvärr faller den inte mig i smaken, och vissa dagar GÅR det helt enkelt inte att proppa i sig tilräckligt.

Tacksam för kloka svar, Hur gör du?

/Josef

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Om jag var i din sits så skulle jag helt enkelt ätit en större middag hemma eftersom du knappt får i dig något i skolan.

När jag är hemma så äter jag tillräckligt, kan lugnt få i mig över 1000 Kcal på en måltid (beroende på vad vi äter)
Men det blir ändå svårt att nå mitt mål i energiintag (allt över 3500 Kcal) då jag går i skolan. Det är som att 8 timmars ätetid går till spillo. Så det är kämpigt att äta igen allt på eftermiddagen när man är hemma

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Varför är du seriös ena sekunden och förstör bara nästa?

Nåja, seriösa inlägg förjänar seriösa svar: Jag tycker du ska ta med dig 100gram nötter varje dag till skolan. Om du fortsätter med proteindryck samt två bananer kommer det bli ett ganska högt intag bara det.

Nötterna 600kcal

Proteindryck 100-400kcal (beroende på om det är mjölk i eller inte - jag säger på ett ungefär här)

Två bananer 200kcal

--> 900-1200kcal =)

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

3500 kcal borde du kunna få i dig post-school utan några större problem.

Ok, tack för svaren. Och du, KOP, anser du att jag FÖRSTÖR? aja, haha, ska sluta då:P

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag håller med KOP. du drar upp trådar som ingen har sett på flera år och skriver något helt irrelevant i dom. detta gör att vi som sitter här kollar på dom och tror att det är en ny tråd och går in och ser. personen som skrivit tråden har antagligen fått sitt svar eller så lär den inte vara inne här längre, sex år är en låååång tid.

så att dra upp så gamla trådar är helt onödigt och det förstör. tar tid för oss andra gör det också.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Är inte denna användaren bannad? :S

tydligen inte ännu. men han har fått en varning.

Jag vet, sorry.. ska sluta har jag sagt. Andas

bra. det finns nog med troll här. eller har funnits. zyrymin, ca, morot och den oöverträffade morot-girl som morot verkligen trodde skulle få oss att tro att det INTE var han =D
han verkar inte ha varit den skarpaste kniven i lådan.

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

zartok skrev:

bra. det finns nog med troll här. eller har funnits. zyrymin, ca, morot och den oöverträffade morot-girl som morot verkligen trodde skulle få oss att tro att det INTE var han =D
han verkar inte ha varit den skarpaste kniven i lådan.

Nu vet jag inte vad du pratar om, men morot är inte 100 % troll, däremot skrivit mycket konstigheter. Morot-girl var inte morot, utan en annan person med dubbla konton. Nog om detta, håll vänlig ton mot forummedlemmarna och låt oss moderatorer ta hand om problemen, tack.

Erik

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Käka en påse solrosfrön... närmare 1000kcal halva påsen innan lunch sen en efter!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB