Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Edit: Flyttade posten till en egen tråd, förmkt ot
Senast redigerat av Linx (2008-04-29 08:58)
Keep_On_Pumpin skrev:
Måste bara säga en sak till och främst fråga de som tänder på muskulösa kvinnor:
När går gränsen? Tycker ni inte att det är avtändande att många av dessa har använt sig av manligt könshormon för att bygga upp den kropp de har?
Nu borde jag nog inte svara på denna frågan egentligen, men jag förstår inte vart du vill komma.
Tycker du själv att kvinnor är äckliga bara för att dem har manligt könshormon i sig?
Senast redigerat av Degpekka (2008-04-29 02:25)
Keep_On_Pumpin skrev:
Måste bara säga en sak till och främst fråga de som tänder på muskulösa kvinnor:
När går gränsen? Tycker ni inte att det är avtändande att många av dessa har använt sig av manligt könshormon för att bygga upp den kropp de har?
Alla kvinnor har en viss mängd testo i kroppen, hur mycket varierar naturligtvis från kvinna till kvinna. Finner du det avtändande?=)
Degis och Lajne: Självklart har alla kvinnor en viss mängd testo i kroppen? Det är ju det naturliga, lika naturligt som att vi har östrogen i vår kropp. Men testosteron är det manliga hormonet och östrogen är det kvinnliga hormonet. Är en kvinna då attraktiv om hon har sprutat i sig en extra dos testosteron (eller liknande) som långt överskrider de normala naturliga nivåerna?
Om "fighter" tjejen har gjort det så kan då jag säga säkert: JA!
Sedan tycker väll jag att det finns en gräns för vad jag tycker är snyggt, men det är ju olika för alla. Så går ju inte säga att någonting inte är attraktivt, om du inte pratar om vad en specifik person tycker, som dig själv.
Självklart är det individuellt, därför vände jag mig med frågan till de (du också) som tyckte att muskulösa tjejer är attraktivt. Jag ville helt höra vad de hade att säga om just saken med de manliga könshormonerna som tillförs i extra doser, dvs kvinnan har onaturligt höga nivåer av manligt könshormon och lyckas endast därför uppnå den kropp hon har.
Men tack så mycket för ditt svar =)!
Keep_On_Pumpin skrev:
Degis och Lajne: Självklart har alla kvinnor en viss mängd testo i kroppen? Det är ju det naturliga, lika naturligt som att vi har östrogen i vår kropp. Men testosteron är det manliga hormonet och östrogen är det kvinnliga hormonet. Är en kvinna då attraktiv om hon har sprutat i sig en extra dos testosteron (eller liknande) som långt överskrider de normala naturliga nivåerna?
Vad jag försökte få fram var att det är knappast de manliga könshormonerna i sig som skapar någon form av oattraktivitet, utan snarare i sådana fall de drag de eventuellt skapar/förstärker(vilket beror på hur individen svarar på dem). Jag tycker inte BB's av något kön har en speciellt attraktiv fysik, men tanken på att en kvinna skulle ha tryckt i sig anabola rör mig helt ärligt inte i ryggen attraktionsmässigt, i alla fall inte mer än vetskapen om att hon skulle ha snortat kokain eller rökt crack (Och ja, jag är enligt många ganska extremt drogliberal).
Ljuvligt skrev:
Lajne skrev:
Då hatar jag din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka den;)
haha, min åsikt är grym =P
xD klockrent svar. Fullständigt clueless av inläggets högtravande stil som det politiska referatet bidrog till att forma xD
ha ha ha detta är humor på riktigt :)
kunskap är mackt :D
Alltidxx skrev:
Det stavaz facktiskt MAKT!11
Keep_On_Pumpin skrev:
Självklart är det individuellt, därför vände jag mig med frågan till de (du också) som tyckte att muskulösa tjejer är attraktivt. Jag ville helt höra vad de hade att säga om just saken med de manliga könshormonerna som tillförs i extra doser, dvs kvinnan har onaturligt höga nivåer av manligt könshormon och lyckas endast därför uppnå den kropp hon har.
Men tack så mycket för ditt svar =)!
På den frågan så säger jag personligen då att jag tycker det är oattraktivt, eller ja, vet inte om man kan tycka att det ens är oattraktivt/attraktivt, men jag tycker det är konstigt, onödigt, och är väll inget som jag "uppskattar" att en kvinna håller på med, samma sak med män som tar kvinnliga hormoner. Sedan kan dom ju vara attraktiva endå.
Är väll inte en person som specielt gillar jättemuskulösa tjejer, och skulle kunna tänka mig att jag skulle kännas lite konstigt med en tjej som är mycket starkare än jag. Men vill slå ett slag för Fightertjejen, som kanske är ganska muskulös, men tycker att det passar henne väldigt bra, och hon ser inte grotesk eller överdiminstonerad ut på något vis, enligt mig då.
Edit: sista biten blev ju faktiskt riktigt ontopic =D
Senast redigerat av Linx (2008-04-29 10:18)
Cybercowboy skrev:
Alltidxx skrev:
Det stavaz facktiskt MAKT!11
why you little...
Tildi skrev:
ok, hittade på Wiki...mmm, den kan jag nog behöva träna, är sydd efter modellen ingen rumpa, haha
Crap, jag måste med träna den. Har nästan inåtrumpa ;)
Klart tjejer kan ha muskler och ändå vara snygg! En atletisk kropp är alltid snyggt, oberoende av om man är tjej eller kille. Vad gäller rena (eller "rena" i det här fallet) byggarkroppar är det sällan snyggt i mening sexigt vare sig man är man eller kvinna. Dock tycker jag att en byggarkropp kan vara snygg rent estetiskt, men den är sällan snygg i en sex appeal-mening. Sen tycker jag det är rätt absurt om man känner sin manlighet hotad av tjejer med muskler. Det fattar jag inte alls.
johanw skrev:
Klart tjejer kan ha muskler och ändå vara snygg! En atletisk kropp är alltid snyggt, oberoende av om man är tjej eller kille. Vad gäller rena (eller "rena" i det här fallet) byggarkroppar är det sällan snyggt i mening sexigt vare sig man är man eller kvinna. Dock tycker jag att en byggarkropp kan vara snygg rent estetiskt, men den är sällan snygg i en sex appeal-mening. Sen tycker jag det är rätt absurt om man känner sin manlighet hotad av tjejer med muskler. Det fattar jag inte alls.
Jag är med dig Johanw. Bra skrivet.
Som sagt, träna Gluteus Maximus flickor så ordnar det sig.
johanw skrev:
Sen tycker jag det är rätt absurt om man känner sin manlighet hotad av tjejer med muskler. Det fattar jag inte alls.
Det tror jag inte nån gör. Tycker synd om den personen i så fall, så jag håller med dig! =)
Haha.
KOP det var inget personligt påhopp!
Jag såg nyss en kvinna med ABNORMA löparvader. Större än mina. I övrigt var hon trådsmal. Så jag tar tillbaks det där om att vader är sexiga... proportioner och symmetri är snyggt...
johanw skrev:
+1 på den jag med.
T-Rex skrev:
Jag såg nyss en kvinna med ABNORMA löparvader. Större än mina. I övrigt var hon trådsmal. Så jag tar tillbaks det där om att vader är sexiga... proportioner och symmetri är snyggt...
får man stora vader av löpning?
Löpar ben är väll starka, men inte grova.
hennes var det... sen beror det väl på genetiken hur man reagerar på löpningen. men poängen var att stora vader - vid närmare eftertanke - enligt min åsikt inte är snyggt hos kvinnor. symmetri tack
http://youtube.com/watch?v=bH4V0wzskR0
En härlig kavalkad av kvinnliga kurvor och muskler... jag märker att ju större jag blir desto större blir min tolerans för muskler hos kvinnor.
T-Rex skrev:
http://youtube.com/watch?v=bH4V0wzskR0
En härlig kavalkad av kvinnliga kurvor och muskler... jag märker att ju större jag blir desto större blir min tolerans för muskler hos kvinnor.
Det var många fina där ;)
T-Rex skrev:
Så tror jag också att det är!