Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Många chins, jag frågar

Registrerad: 2008-05-03

Hej, jag letar att bli bra på chins, göra många chins. Jag vet inte hur jag ska fråga. Så här, att jag ska inte stoppa att träna hela krop. Hela min krop vill jag träna, men jag vill speciel bli bra på göra många chins.

Jag undrar, det finns program till det? 2 gånger i en vecka? 3 gånger? Det är bra att minska sin vikt? Det är bra att öka sin vikt? Kropvikt. Vad övningarna jag ska inte träna? Inte andra övningarna som är också rygg? Bara chins? Inte bicepcurls? Viktig?

Hur är dips, bra på bröst också? Jag har lite ont ibland i dips, do I have to go very deep? Det räcker som träning på bröst? Jag har också bänkpressen, inte vanlig, ofta upptagen, jag tränar att huvud är ner. Ner bänkpress.

Hur ska träna att bli bra på chins men inte stoppa träna hela krop?

Tack.

Senast redigerat av László (2008-05-03 22:14)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Är det de oseriösas favorit dag idag eller?

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

high_school_boy skrev:

Sluta, detta är helt klart seriöst.

Tyvärr har jag inga direkta svar till dig Laszlo.

Mina rekommendationer:

Träna chins varannan dag.

Variera repsantalet efter några veckor (dvs häng på vikter osv)

För att öka bra i styrka ska du gå upp i vikt medan du tränar, men sedan inför "chinstävling"/prestation så ska du väga så lite som möljligt.

"Jag har också bänkpressen, inte vanlig, ofta upptagen, jag tränar att huvud är ner. Ner bänkpress."

Seriöst? :-/

Webbsida

high_school_boy skrev:

"Jag har också bänkpressen, inte vanlig, ofta upptagen, jag tränar att huvud är ner. Ner bänkpress."

Tänk dig själv att skriva på ett språk som du inte behärskar så bra =P Jag tror iaf inte att han luras =)

Om ja inte behärskar det, då skriver ja inte på det. :)

Webbsida

high_school_boy skrev:

Om man aldrig börjar med något kommer man aldrig behärska det. Nu släpper vi detta =D (Du och jag posthuntar som dårar ikväll ;))

Keep_On_Pumpin skrev:

high_school_boy skrev:

Sluta, detta är helt klart seriöst.

Tyvärr har jag inga direkta svar till dig Laszlo.

Mina rekommendationer:

Träna chins varannan dag.

Variera repsantalet efter några veckor (dvs häng på vikter osv)

För att öka bra i styrka ska du gå upp i vikt medan du tränar, men sedan inför "chinstävling"/prestation så ska du väga så lite som möljligt.

Hej, tack.

Jag tränar måndag, onsdag fredag söndag tisdag torsdag lördag? Bara måndag onsdag fredag?

Jag tänker att jag kan inte så många chins, jag hade inte mycket vikt innan och jag har orkar många chins, men inte nu, inte bra att öka sin vikt? Att orka många chins fungera bra om jag inte ökar min vikt?

Jag tränar chins på måndag för en exempel, på onsdag orkar jag igen? Ont? Inte träna alla chins i en dag? Inte träna andra övningarna? Hela krop är viktig.

Keep_On_Pumpin skrev:

high_school_boy skrev:

Tänk dig själv att skriva på ett språk som du inte behärskar så bra =P Jag tror iaf inte att han luras =)

Förlåt, jag har svår. I work on it, I promise, I will learn the language better! Sorry.

Webbsida

Hmm. Jag tycker du kan träna chins varannan dag med en repsmängd på runt 20reps (fördelat på olika mängd set), t ex:

4 set 5 reps

2 set 10 reps

osvosv

Jag vet inte hur din resterande träning ser ut, men den dagen du tränar rygg extremt mycket kan du lämna bort chinsen kanske? Annars varannan dag så som jag sade.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

László skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

high_school_boy skrev:

Förlåt, jag har svår. I work on it, I promise, I will learn the language better! Sorry.

Tack. Det är ödmjukt av dig och vi uppskattar det.

Välkommen till forumet och hoppas du ska trivas.

Registrerad: 2006-10-19

high_school_boy skrev:

high_school_boy skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Hmm. Jag tycker du kan träna chins varannan dag med en repsmängd på runt 20reps (fördelat på olika mängd set), t ex:

4 set 5 reps

2 set 10 reps

osvosv

Jag vet inte hur din resterande träning ser ut, men den dagen du tränar rygg extremt mycket kan du lämna bort chinsen kanske? Annars varannan dag så som jag sade.

Tack. Jag är nu dålig jag orkar inte många chins. Inte 10.

Min träning är den här.

Måndag, benen, drag på latsimus ner bänkpress. Magen, nere ryggen.

Onsdag, marklyft, axlar, vader.

Fredag, benen, ner bänkpress, också upp, drag på latsimus, bicep och tricep.

Bra?

Chins är rak stång bäst?

stevebc skrev:

László skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Tack. Det är ödmjukt av dig och vi uppskattar det.

Välkommen till forumet och hoppas du ska trivas.

Tack så mycket! Trevlig läsa att vad du skriver, bra forum. Andra forum, du skriver men också en vecka efter du får inte svar men nu jag får svar direkt!

Webbsida

Ja det ser ut som en fungerande split =)

Det du kanske kan fundera på är att börja köra ett helkroppsprogram och träna varannan dag. Då innebär det att du kan träna chins varje gång du tränar och du kan därmed skippa "drag på latsimus" helt. =) Hur många chins klarar du nu?

Keep_On_Pumpin skrev:

Det du kanske kan fundera på är att börja köra ett helkroppsprogram och träna varannan dag. Då innebär det att du kan träna chins varje gång du tränar och du kan därmed skippa "drag på latsimus" helt. =) Hur många chins klarar du nu?

Jag tror den är bra. Innan, jag tränar chins, armhävning och situps jag hade inte mycket vikt, jag orkar mycket, uthållig. Nu jag är inte det, jag har nu gym och är inte så smal, också starkare.

Drag på ltsimus jag tränar chins, inte drag? Jag tror du har rätt. Kanske träna den här:

Måndag, benen, chins, ner bänkpress(huvud ner) mage och nere rygg. (Dålig med ner bänkpress?)

Onsdag, marklyft, chins axlar och vaderna.

Fredag, benen, chins, upp bänkpress och dips eller smala bänkpress? (Jag ska inte ha bicep och tricep som curls och extensions?)

Tyvär jag kan göra bara 6-7 chins =( Väldig dålig! Innan jag orkar mer. Drag på lats jag är ganska stark, konstig! Jag tränar inte nu chins, därför jag är dålig? Också viktig att inte träna to pain?

mikli skrev:

high_school_boy skrev:

high_school_boy skrev:

Vad var det du inte förstod av det ja skrev?

Nu tolka detta:

Nå, vad menar h*n?

Webbsida

Han menar. Han tränar också bänkpress men inte den vanliga, eftersom den är ofta upptagen. Han tränar den där huvudet är nedåt, dvs nedåtlutande bänkpress.

Laszlo är ett killnamn och därför kan vi utgå ifrån att han är kille. :D

high_school_boy: Jag förstår vad du menar och jag erkänner att jag inte har helt lätt att förstå László. Men jag tyckte det var kul att du skrev favorit dag och att du skrev att du behärskar språket.
;-)

Sedan tycker jag att det är bra att Keep_On_Pumpin försöker hjälpa honom!

mikli skrev:

high_school_boy: Jag förstår vad du menar och jag erkänner att jag inte har helt lätt att förstå László. Men jag tyckte det var kul att du skrev favorit dag och att du skrev att du behärskar språket.
;-)

Om en person kan göra sig förstådd på ett språk, då kan han språket enligt mig. :)

Ok high_school_boy , du har rätt. :-)

László skrev:

Tyvär jag kan göra bara 6-7 chins =( Väldig dålig! Innan jag orkar mer. Drag på lats jag är ganska stark, konstig! Jag tränar inte nu chins, därför jag är dålig? Också viktig att inte träna to pain?

6-7 chins är bra! Inget att snacka om! Det är (som Keep_On_Pumpin säger) bara att börja köra chins, det är då du blir bättre på det!

Keep_On_Pumpin skrev:

Han menar. Han tränar också bänkpress men inte den vanliga, eftersom den är ofta upptagen. Han tränar den där huvudet är nedåt, dvs nedåtlutande bänkpress.

Laszlo är ett killnamn och därför kan vi utgå ifrån att han är kille. :D

Ja! Du förstår. Tack så mycket att du ocså förklarar till mig rätt ord. Nedåtlutande bänkpress. Jag skriver i anteckningsbok.

Du har rätt igen, jag är kille :)

Webbsida

László skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Jag tror den är bra. Innan, jag tränar chins, armhävning och situps jag hade inte mycket vikt, jag orkar mycket, uthållig. Nu jag är inte det, jag har nu gym och är inte så smal, också starkare.

Drag på ltsimus jag tränar chins, inte drag? Jag tror du har rätt. Kanske träna den här:

Måndag, benen, chins, ner bänkpress(huvud ner) mage och nere rygg. (Dålig med ner bänkpress?)

Onsdag, marklyft, chins axlar och vaderna.

Fredag, benen, chins, upp bänkpress och dips eller smala bänkpress? (Jag ska inte ha bicep och tricep som curls och extensions?)

Du säger att du tränar nedre rygg på måndag, men du tränar marklyft på onsdag? Marklyft tränar nedre rygg. =)

Släng nedåtlutande bänkpress från måndagen till fredagens program och lägg in stångrodd på måndagen istället =)

Du kan träna biceps och triceps samma dag =)

6-7 chins räcker bra. Kör såhär till att börja med varje pass: 4 set chins med 5 reps. Sista settet gör du så många reps du orkar!

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 23:46)

mikli skrev:

Ok high_school_boy , du har rätt. :-)

László skrev:

6-7 chins är bra! Inget att snacka om! Det är (som Keep_On_Pumpin säger) bara att börja köra chins, det är då du blir bättre på det!

Tack så mycket, jag tror bara 6-7 är inte bra, men nu vet jag! Förlåt jag skriver dålig. Jag lovar träna skriva också.

Innan jag orkar många chins, väldig smal då. En bra träning är att träna chins, inte drag på lats, ta bort drag, träna chins? Jag bara har fråga, att bicepscurls är inte bra, chins bara? Jag vet, att jag tränar bröstmuskel, jag måste träna ryggmuskel och då är chins också bra? Som motsatt. Är nedåtlutande bänkpress dålig?

Jag är mycket tacksam till er.

Webbsida

László skrev:

En bra träning är att träna chins, inte drag på lats, ta bort drag, träna chins?

Eftersom du vill bli bra på chins och nu tänker köra det 3 ggr i veckan rekommenderar jag dig till att stryka övningen latsdrag helt.

László skrev:

bara har fråga, att bicepscurls är inte bra, chins bara?

Du kan träna bicepscurls ändå =)

László skrev:

Jag vet, att jag tränar bröstmuskel, jag måste träna ryggmuskel och då är chins också bra? Som motsatt

Jadå, du ska träna hela din kropp =)

László skrev:

Är nedåtlutande bänkpress dålig?

Nej =) Du kan köra det eller dips tycker jag =).

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB