Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Vad tycker ni om den till mellanmål, de är ju ändå 55g protein och 950kcal för den som bulkar och bygger ;)
Föredrar naturell yoggi. Lite mindre protte, mycket mindre socker.
http://www3.arla.se/Default____17794.as … Item=22173
Yoghurt med nedmixade råg-, vete- och havrekorn. Jag har sett den i mejerihyllorna men tyckt att det låter rätt äckligt.
Föredrar nog dessert-kesella (de där små burkarna med smak av vanilj eller jordbugg). 4 procentenheter mer kolhydrater, 2 procentenheter mer protein. Och jättemycket mer fett, men det gör ju inget om man bulkar.
Har mer eller mindre drogat med 3-korn senaste veckorna, den är minst sagt speciell, vääääldigt tröglytande, men smakmässigt så är den inte dum alls.
Lika många kcal som yoggi yangster :/ Vill ha mera =)
Den är bra att bulka på... bra med protein! smakar sådär kornen är jobbiga för man behöver tugga, inget man får i sig under 5 minuter!
Då röstar jag på yoggi yangster =)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 20:35)
yoggi yangster är nån slags barnyoggi med 3g porotein/dll istället för 5,5 som 3 korn har!
Självklart är 3 korn ett bättre alternativ!
woplap skrev:
http://www3.arla.se/Default____17794.as … Item=22173
Yoghurt med nedmixade råg-, vete- och havrekorn. Jag har sett den i mejerihyllorna men tyckt att det låter rätt äckligt.
Föredrar nog dessert-kesella (de där små burkarna med smak av vanilj eller jordbugg). 4 procentenheter mer kolhydrater, 2 procentenheter mer protein. Och jättemycket mer fett, men det gör ju inget om man bulkar.
vad får man betala för en dessert kesella då? endast 250g, bättre med 1l!
Nu har jag provat - det var rätt äckligt. Jag föredrar nog att blanda müsli i vanlig yoghurt.
Nykammad skrev:
yoggi yangster är nån slags barnyoggi med 3g porotein/dll istället för 5,5 som 3 korn har!
Självklart är 3 korn ett bättre alternativ!
"Bättre" är väldigt subjektivt och eftersom det har samma kcal mängd men yoggi yangster verkar slinka ner lättare så röstar jag på den =)
EDIT: Jag får i mig mina proteiner på annat sätt ;)
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 21:10)
Keep_On_Pumpin skrev:
Nykammad skrev:
Självklart är 3 korn ett bättre alternativ!"Bättre" är väldigt subjektivt och eftersom det har samma kcal mängd men yoggi yangster verkar slinka ner lättare så röstar jag på den =)
EDIT: Jag får i mig mina proteiner på annat sätt ;)
Klart man får, men de är en bra efterrätt till frullen, jag käkar ju bara lite gröt på morgonen innan jag drar till jobbet så jag klämmer en sådan vid 9. blir som ett litet mellanmål! :)
Ska man vara jätteoptimal så innehåller väl yoggi yangster i egenskap av en mejeriprodukt ganska mycket mättat fett, och intag av sådant tidigt på morgonen sänker insulinkänsligheten under resten av dagen.