Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Onödigt?

Registrerad: 2007-09-20

Har ställt så många dumma frågor på detta forum så jag tänkte ta en till!

Om vi leker med tanken att nån är superfattig och inte har råd att leva på kaloriöverskott denna månad(klarar inte av 3500kcal makoroner om dagen =)). Är det då värt att träna? Jag menar man bygger ju inga muskler då, kan de vara bra för något annat? Typ utveckla cns eller nåt?

Kan tilläggas att personen i fråga inte har tränat så länge.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Det är absolut värt att träna.

- Personen kan satsa på att deffa

- Personen kan öka i styrka (cns)

- Personen kan undvika muskelförlust genom träning

Men det verkar konstigt att inte ha råd med 3500kcal om dagen? Hur kommer det sig?

Okej skönt att höra. Har precis kommit hem efter en 3månaders resa där hela kassan tog slut. Har 25kr per dag att leva på månaden ut, därav min frågeställning =P

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

finns väldigt billig mat för dig som gör att du kan bibehålla en del massa iaf. potatis är energirikt tex. det är dessutom billigt och nyttigt. men vill du ha något riktigt energirikt så satsa på vanlig superbillig euroshopperpasta.

japp får bli så, tack för svaren och tipsen!

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

zartok skrev:

finns väldigt billig mat för dig som gör att du kan bibehålla en del massa iaf. potatis är energirikt tex. det är dessutom billigt och nyttigt. men vill du ha något riktigt energirikt så satsa på vanlig superbillig euroshopperpasta.

Potatis är inte energirikt. 100g potatis ger lika mkt energi som 2 bitar dumle. :)

O sen om man har problem med att äta mkt mat är potatis inget bra val då dess mättnadsindex är extremt högt.

Webbsida

HSB har helt rätt i det han säger. Då är en fet portion pasta med en enorm klick smör och ett stort glas mjölk mycket bättre =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Problemet med så lite pengar blir ju onekligen att möta proteinbehovet och att göra det med "tillräckligt" fullvärdigt protein. Jag hade, som föregående talare redan har påpekat, satsat på en deff. Bra förslag på saker att få i sig som är billiga är frysta kycklinglår (ca 16kr/kg) och pommes frittes i storpack (den frysta sorten man värmer i ugn, ca 8kr/kg). Kommer inte på mer just nu, men till lite hjälp var jag säkert:P

Webbsida

Du får gå och storhandla på willys, lidl och liknande. Köp massa tonfiskburkar, pasta och det Lajne föreslår.

Jobbar på Lidl så där borde jag ju kunna handla :P Det sura är att jag verkligen inte behöver deffa, är 182 och väger 68kg. Men men lite fett borde jag ju ha. Ännu en gång tack som faen! =)

Webbsida

Kör feta havregrynsdrinkar är också ett förlag :D

Dvs: Mjölk, havregryn, oboy, OLJA (i rikliga mängder). =D Om du inte vill deffa så måste du inte deffa =P Det går att lösa detta :P

Haha okej. Tänkte bara att det kan vara dumt att köra en jätteensidig kost enbart för att vinna lite kalorier men det kanske inte spelar så stor roll om det bara är över en månad?

Alltså: havredrinkar, pommes, pasta tonfisk och kycklinglår =D

Webbsida

Vonandy skrev:

Haha okej. Tänkte bara att det kan vara dumt att köra en jätteensidig kost enbart för att vinna lite kalorier men det kanske inte spelar så stor roll om det bara är över en månad?

Alltså: havredrinkar, pommes, pasta tonfisk och kycklinglår =D

Gör inget  =P Iof lär du inte få i dig alla mikronutrienter du behöver xD Du lär ju inte ha råd med multivitamintabletter va? =P Passa dig för skörbjugg ;)

Haha will do! Skörbjugg är inte det brist på vitamin C (sjörövarsjukan)? Trodde det var omöjligt att missa den vitamin i sin kost oavsett vad man äter =P

Webbsida

Vonandy skrev:

Haha will do! Skörbjugg är inte det brist på vitamin C (sjörövarsjukan)? Trodde det var omöjligt att missa den vitamin i sin kost oavsett vad man äter =P

jo precis =P men jag vene hur mkt c-vitamin som finns i den kosten som du ska leva på i en månad  =P Men det är nog ingen fara :D

Webbsida

Det är i vårt samhälle med den kost vi äter näst intill omöjligt att få skjörbjugg, om jag inte missminner mig. Därmed inte sagt att man inte kan få mildare bristsymptom av lite olika vitaminer med en väldigt ensidig kost; en vitamintablett behöver inte kosta mer än 1-2kr/dag och är ett ganska effektivt sätt att se till så att man slipper det på:)

Webbsida

Du får helt enkelt gå och leta i soptunnor efter pantflaskor för att höja dagsbudgeten :D haha ;)

Hahah där går smärtgränsen! Finns dessutom många konkurrenter vet inte om jag skulle palla trycket, riktigt rutinerade rackare :P Hinner knappt ställa ifrån sig ölburkarna vissa dagar innan dom "knycker" den !

Det där lät fel, dricker inte så ofta som jag fick det att låta som xD

Senast redigerat av Vonandy (2008-05-03 23:13)

Webbsida

Vonandy skrev:

Hahah där går smärtgränsen! Finns dessutom många konkurrenter vet inte om jag skulle palla trycket, riktigt rutinerade rackare :P Hinner knappt ställa ifrån sig ölburkarna vissa dagar innan dom "knycker" den !

Det där lät fel, dricker inte så ofta som jag fick det att låta som xD

Haha :D Lycka till med din budget bulk nu ;) Eller vad det nu blir =)

Tack tack det lär behövas! =D

Registrerad: 2007-09-19

25 kr?  Jag hoppas du bor hemma!
25 kr räcker inte ens en halv dag ju!

På min deff gör jag av med 145 kr om dagen på mat.

Webbsida

Woot-Woot, det är inte meningen att man ska räkna in de där rundorna Dompa man köper in tillsammans med bratpolarna på White Room på fredag och lördag-kvällarna i matbudgeten ;)

Hah nae jag bor inte hemma, var dock bara min matbudget som jag skrev upp. Tro mig efter 5dagar av fattigdom har jag kommit fram till att man kan få 25kr att räcka till mycket (om man inte är kräsen):)

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Vonandy skrev:

Okej skönt att höra. Har precis kommit hem efter en 3månaders resa där hela kassan tog slut. Har 25kr per dag att leva på månaden ut, därav min frågeställning =P

Men hallå, det är väl inte så dåligt. Jag lever på liknande och klarar mig utmärkt på gröt, tonfisk, kycklingfile och ris för det mesta.

Och potatis/pommes är ju väldigt billigt. Köp köttfärs och laga makaroner/köttfärssås för 2 dagar och hamna på en låg summa.

Om du inte kan leva på en hyffsat ensidig kost ett tag har jag svårt att se dig som en person med självdisciplin/uthållighet nog att skulptera din kropp i någon högre grad ;)

Senast redigerat av Madball (2008-05-05 19:48)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

ta ett lån av kompis, föräldrar eller nåt. På willys får jag iofs 4 burkar tonfisk för 20 spänn, men det blir ju lite enformigt i längden...

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB