Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Fina proteintillskott samt tips om när de bör intas :)

Registrerad: 2007-01-16

Hej =)

Det enda jag äter nu förutom vanlig mat är Gymgrossistens Gainer direkt efter träning. Har kört med Kreatin Monohydrat förut men fick så hemskt mycket akne att jag slutade, var inte värt det så att säga :)

Vet att jag har läst i tidigare trådar lite här och var om folk som tar proteintillskott bland annat före träning samt på mornarna (är inte säker på det :P ) och undrar lite över det. Skulle jag kunna få någon "extra" boost av att börja ta proteintillskott vid vissa tidpunkter? Bygger för volymen skull som det är nu.

Vore jättetacksam om någon kunde tipsa mig om inte bara någon produkt att ta men också när det kan vara värt att ta det. Eftersom att jag fortfarande går i skolan och inte har möjlighet att jobba så ofta vore det bra med någon billigare produkt, så länge det inte går ut över kvaliten av produkten :)

Tack på förhand

Erik

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

det finns långsamma milk-proteiner som du ska ta till kvällen, innan du ska sova. dessa ger en långsam utsöndring av aminosyror när du sover.
annars så är det vanligaste en billigt vasslepulver av typ 80. dessa kan kosta ner mot dryga 100 spänn kilot och intas när det behövs proteiner, som tillskott, eller efter träning.

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Om du behöver ett protein tillskott eller inte beror ju på hur mycket protein du får i dig per dag ifrån kosten.
Får du i dig 1,8-2g /kg eller mer så behöver du inget tillskott av protein utan då räcker din kost bra.

Dr Nick skrev:

Om du behöver ett protein tillskott eller inte beror ju på hur mycket protein du får i dig per dag ifrån kosten.
Får du i dig 1,8-2g /kg eller mer så behöver du inget tillskott av protein utan då räcker din kost bra.

Då tror jag det kan vara onödigt, väger ca 90kg och ligger nog kring 190g protein om dagen iaf ^^

Senast redigerat av Xiaurion (2008-05-03 18:42)

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Xiaurion skrev:

Dr Nick skrev:

Då tror jag det kan vara onödigt, väger ca 90kg och ligger nog kring 190g protein om dagen iaf ^^

Då är det bättre att lägga dom pengarna på något annat kul..;)

Haha okej då! Men vafalls folk verkar ju prata om saker de stoppar i sig som ger en extra kick, både på gymmet och muskeltillväxten. Tror jag söker ett litet "mirakelmedel" även om jag gör bra framsteg som det är :P!

Aja tack för hjälpen iaf :)!

finns inga direkta mirakelmedel eller genvägar till stora muskler måste jag bara (tyvärr) påpeka.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

zartok skrev:

finns inga direkta mirakelmedel eller genvägar till stora muskler måste jag bara (tyvärr) påpeka.

Jodå men de är olagliga =P

Haha true that :) Nej jag vet men man "tror" väll ändå att det finns en del som får det att rulla lite snabbare i rätt riktning :)

Webbsida

Xiaurion skrev:

Haha true that :) Nej jag vet men man "tror" väll ändå att det finns en del som får det att rulla lite snabbare i rätt riktning :)

Kreatin kan iaf öka styrkan vilket i sin tur belastar muskeln mera =)

Keep_On_Pumpin skrev:

Xiaurion skrev:

Kreatin kan iaf öka styrkan vilket i sin tur belastar muskeln mera =)

Synd bara att skiten ger mig så mycket acne! Har knaprat medicin för att bli kvitt den för länge för att våga mig på kreatin igen :P!

Webbsida

Testa creatyl t ex? =)

Vad är det då :)?

Webbsida

Istället för vanligt monohydrat är det - Kretylester Hcl.

Här kan du läsa lite om det: http://www.gymvaruhuset.com/?pid=182535  Varning smakar anal. Men eftersom jag inte bryr mig om smak så älskar jag det =) Det löser sig gudomligt bra i vanligt vatten =) Jag tar en "shot" av detta inför varje pass =).

Hmm får kika på det då! Vill inte ha finnar igen så jag ska ta det varligt :P!

Ja mindre dos vore ju inte fel, räcker det länge :)?

Webbsida

Xiaurion skrev:

Ja mindre dos vore ju inte fel, räcker det länge :)?

Jadå =P Du tar ju bara ½ tesked. (2gram?) Så det räcker iaf till 50pass... Dvs 3 spänn per pass =D

nice nice :)! Mja jag får väll tänka över saken :D!

Keep_On_Pumpin skrev:

zartok skrev:

Jodå men de är olagliga =P

ska jag demonstrera på något sätt här så får jag skriva att alla inte är lika mottagliga för dessa saker heller. men det är om jag ska demonstrera, vilket jag verkligen känner att jag inte ska göra, då det du skriver stämmer.

så vill man ha en förkrymt mojäng, sexdrift som en hackad paprika och stubin som en tjurhaj så shoot! ja, och korta ner sin livslängd med en 20 år eller så, det glömde jag nog att skriva.

förtydling: det finns inga direkta (hälsosamma) mirakelmediciner eller genvägar till stora muskler =)

Webbsida

Nu håller jag med =P

Registrerad: 2008-04-09

Keep_On_Pumpin skrev:

...Varning smakar anal...

Du gör inte Creatyl rättvisa. Anal smakar godis i jämförelse med Creatyl. Creatyl är direkt SVÅRT att inta om du inte har hulkens smaklökar och en riktigt tålig spyreflex.

nu är jag lite OT, men jag vill fråga om det finns någon här som smakat både creatyl och HMB? jag körde det förr, och det smakade verskligen fruktansvärt! hade varit kul att höra vilken som smakar värst =)

Webbsida

Stickus skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

...Varning smakar anal...

Du gör inte Creatyl rättvisa. Anal smakar godis i jämförelse med Creatyl. Creatyl är direkt SVÅRT att inta om du inte har hulkens smaklökar och en riktigt tålig spyreflex.

Nej jag har noll problem. Blanda ut i väldigt lite vatten, håll för näsan och "klunk". Njut av eftersmaken ;)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB